BibTex RIS Cite

(THE EFFECT OF GENDER ON THE ACADEMİC ACHİEVEMENT

Year 2003, Volume: 14 Issue: 14, 63 - 67, 01.02.2003

Abstract

This paper report the findings of study design to search whether there is different of boys’ and girls’ academic achievement and retention in general biology laboratory practice. The study concludes that girls’ academic achievement and retention are higher than boys’.

GENEL BİYOLOJİ UYGULAMALARINDA AKADEMİK

Year 2003, Volume: 14 Issue: 14, 63 - 67, 01.02.2003

Abstract

Çalışmamızın sonuçlarını rapor eden bu makale genel biyoloji uygulama dersinde, akademik başarı ve kalıcılık düzeyi bakımından erkek ve kız öğrenciler arasında fark olup olmadığını araştırmak için düzenlenmiştir. Çalışmanın sonucunda kız ve erkek öğrenciler arasındaki fark; hem akademik başarı hem de kalıcılık düzeyi bakımından kız öğrenciler lehine anlamlı bulunmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Esra Özay This is me

İjlal Ocak This is me

Gürbüz Ocak This is me

Publication Date February 1, 2003
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2003 Volume: 14 Issue: 14

Cite

APA Özay, E., Ocak, İ., & Ocak, G. (2003). GENEL BİYOLOJİ UYGULAMALARINDA AKADEMİK. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 63-67.