BibTex RIS Cite

YATILI ÖĞRETMEN OKULU ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK İLE

Year 2003, Volume: 14 Issue: 14, 132 - 146, 01.02.2003

Abstract

Bu araştırma, birer öğretmen adayı olarak kabul edilen yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik tutumları ve matematik kaygıları ile bununla ilişkili olabilecek demografik değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini; Bozüyük, Eskişehir, Kütahya Tavşanlı ve Afyon öğretmen okullarına devam eden 408 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında; öğretmen adaylarının matematik tutumlarını ölçmek için Matematik Tutum Ölçeği, Matematik kaygısını ölçmek için Matematik Kaygısı Ölçeği ve araştırmacılar tarafından hazırlanan bir demografik bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan veriler T-testi, Pearson Moment Korelasyon ve Varyans Analizi teknikleri ile test edilmiştir. Matematik tutumu ve matematik kaygısı arasında yüksek bir ilişki bulunmuştur.

x

Year 2003, Volume: 14 Issue: 14, 132 - 146, 01.02.2003

Abstract

In this study the relationship between mathematics attitudes and mathematics anxiety of teacher high school students were examined. The sample of the study included 408 students from Bozüyük, Eskişehir, Kütahya Tavşanlı and Afyon teacher high schools. Two instruments “Math Attitude Scale” and “Math Anxiety Scale” were used . Demographical information form was also used that was prepared by the authors of this paper. T-test and Variance analyses techniques was used for statistical analyses. It was found high corellation between math attitude and math anxiety.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kürşat Yenilmez This is me

Nilüfer Ş. Özabacı This is me

Publication Date February 1, 2003
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2003 Volume: 14 Issue: 14

Cite

APA Yenilmez, K., & Özabacı, N. Ş. (2003). YATILI ÖĞRETMEN OKULU ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK İLE. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 132-146.