BibTex RIS Cite

-

Year 2003, Volume: 13 Issue: 13, 15 - 29, 01.01.2003

Abstract

The purpose of this article is to emphasize students’ individual differences in the learning process. Kolb’s experiential learning model based on students’ individual learning preferences (learning styles) is examined. The study is intended to provide answers to the following questions: What is the experiential learning model? What are the principal characteristics of experiential learning model? What is the effect of the experiential learning model in science education? Teachers should take into account students’ individual learning differences and design the appropriate instructional environment. As a result it is asserted that student achievement can be improved by teaching in accordance with their learning styles.

FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KOLB’UN YAŞANTISAL ÖĞRENME YAKLAŞIMI

Year 2003, Volume: 13 Issue: 13, 15 - 29, 01.01.2003

Abstract

Bu makalede, öğrencilerin bireysel farklılıklarının öğrenme sürecinde dikkate alınması gerektiği konusu vurgulanmıştır. Kolb tarafından ortaya konulan ve öğrencilerin bireysel öğrenme farklılıklarına (öğrenme stillerine) dayanan yaşantısal öğrenme modeli incelenmiştir. Bu amaçla şu sorulara cevap verilmeye çalışılmıştır: Yaşantısal öğrenme modeli nedir? Yaşantısal öğrenme modelinin temel özellikleri nelerdir? Yaşantısal öğrenme modelinin fen bilgisi eğitimine etkisi nasıldır? Öğretmen, öğretim sürecinde öğrencilerinin bireysel öğrenme farklılıklarını (öğrenme sitillerini) dikkate almalı ve bunlara uygun bir öğretim ortamı hazırlamalıdır. Bunun sonucunda ise; öğrencilerin öğrenme sitillerine uygun bir öğretim yapılarak, öğrencilerin başarılarının arttırılacağı düşünülmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Mutlu This is me

Prof.Dr.Mustafa Aydoğdu This is me

Publication Date January 1, 2003
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2003 Volume: 13 Issue: 13

Cite

APA Mutlu, M., & Aydoğdu, P. (2003). FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KOLB’UN YAŞANTISAL ÖĞRENME YAKLAŞIMI. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 15-29.