BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ISI VE SICAKLIK KONULARINI KAVRAMA DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2003, Volume: 13 Issue: 13, 199 - 210, 01.01.2003

Abstract

Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin ısı ve sıcaklık kavramlarını anlama düzeylerini ve bunun kalıcılığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla öğrencilerin hem günlük yaşamdaki olaylarla bağlantı kurarak, hem de teorik bilgilerini kullanarak cevaplayabilecekleri sorular içeren bir tanılayıcı (diagnostik) test hazırlanmıştır. Bu test, ilköğretim 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Sonuçlar incelendiğinde öğrencilerin günlük yaşamda karşılaşabilecekleri olaylarla ilgili soruları teorik bilgi gerektiren sorulara oranla cevaplamada hem daha fazla istekli ve hem de daha başarılı oldukları tespit edilmiştir. Bu bulgular sonucunda etkili bir fen eğitimi yapılabilmesi için bazı önerilerde bulunulmuştur.

A STUDY ON PRIMARY STUDENTS’ CONCEPTION LEVEL OF HEAT AND TEMPERATURE

Year 2003, Volume: 13 Issue: 13, 199 - 210, 01.01.2003

Abstract

This study was carried out in order to determine the primary students’ understanding level and stability of the knowledge of heat and temperature. For this purpose, a diagnostic test was designed in order to test both students’ understanding and application of these knowledge into everyday life. This test was applied to 4, 5, 6, 7 and 8th grade primary school students. The results demonstrated that students were more successful and willing to answer the questions related to everyday life rather than theoretical questions. In the light of these findings some suggesstions have been made.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Erdal Şenocak This is me

Arş. Gör. Refik Dilber This is me

Yrd.Doç. Dr. Mustafa Sözbilir This is me

Prof. Dr. Yavuz Taşkesenligil This is me

Publication Date January 1, 2003
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2003 Volume: 13 Issue: 13

Cite

APA Şenocak, E., Dilber, A. G. R., Sözbilir, Y. D. M., Taşkesenligil, P. D. Y. (2003). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ISI VE SICAKLIK KONULARINI KAVRAMA DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 199-210.