BibTex RIS Cite

TEACHING HISTORY AND THE NATURE OF SCIENCE IN SCIENCE TEACHER EDUCATION PROGRAMS

Year 2003, Volume: 13 Issue: 13, 30 - 42, 01.01.2003

Abstract

This paper presents different views of practitioners, teachers, and learners of science about the nature of science and aims to draw attention to why and how history and the nature of science (HP&S) should be taught as part of science teaching. Three different approaches to teaching HP&S were identified in the literature: including the nature of science as part of science teaching, learning by reflecting upon critical incidents in science classrooms, and teaching the nature of science more explicitly as a separate course. Also in this paper some features of an elective course entitled "The History and the Nature of Science" offered at the junior level at The Gazi Faculty of Education is introduced to the reader.

FEN ÖĞRETMENİ ADAYLARINA BİLİMİN TARİHİ VE DOĞASININ ÖĞRETİLMESİ

Year 2003, Volume: 13 Issue: 13, 30 - 42, 01.01.2003

Abstract

ÖZET Bu makalede bilim insanlarının, öğretmenlerinin ve öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki farklı görüşleri derlenmiştir. Bilimin tarihi ve doğasının neden ve nasıl öğretilmesi gerektiği hususu üzerine dikkat çekilmektedir. Bu konuda literatürde bulunan üç yaklaşım tespit edilmiştir: Bilimin doğasının, fen bilimleri eğitiminin bir parçası olarak işlenmesi; sınıfta dikkat çekici özel olaylar üzerinde derinlemesine düşünme ortamının yaratılması; ve bilimin doğasının daha açık bir şekilde ayrı bir ders olarak öğretilmesi. Ayrıca Gazi Eğitim Fakültesinde üçüncü yılda okutulmakta olan "Bilimin Tarihi ve Doğası" adlı seçmeli ders hakkında da bilgi verilmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Fatih Taşar†This is me

Publication Date January 1, 2003
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2003 Volume: 13 Issue: 13

Cite

APA Taşarâ€, M. F. (2003). FEN ÖĞRETMENİ ADAYLARINA BİLİMİN TARİHİ VE DOĞASININ ÖĞRETİLMESİ. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 30-42.