BibTex RIS Cite

CONCEPT MAPS IN SCIENCE EDUCATION

Year 2003, Volume: 13 Issue: 13, 70 - 79, 01.01.2003

Abstract

This study is concerned with the concept maps widely used to elucidate the relations between concepts in science teaching in the last two decades. It deals with a) how to teach them to the students b) how they can be prepared by the students using different approaches c) their importance as regards to science education. The differences between the hierarchical, non-hierarchical and chain concepts maps will be discussed with examples .

FEN EĞİTİMİNDE KAVRAM HARİTALARI

Year 2003, Volume: 13 Issue: 13, 70 - 79, 01.01.2003

Abstract

Bu çalışma, son 20 yıldan beri fen eğitiminde kavramlar arasındaki ilişkileri anlamlı birer önerme halinde sunmak için sıkça kullanılan kavram haritalarının, (a) öğrencilere nasıl öğretilebileceğini, (b) öğrenciler tarafından farklı yaklaşımlar içerisinde nasıl hazırlanabileceğini, ve (c) fen eğitimi açısından önemini sunmayı amaçlamaktadır. Ayrıca bu çalışmada, hiyerarşik, hiyerarşik olmayan ve zincir kavram haritalarının birbirlerinden farklı olan özellikleri, kavram haritası örnekleriyle tartışılacaktır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Osman Nafiz Kaya This is me

Publication Date January 1, 2003
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2003 Volume: 13 Issue: 13

Cite

APA Kaya, O. N. (2003). FEN EĞİTİMİNDE KAVRAM HARİTALARI. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 70-79.