BibTex RIS Cite

THE IMPORTANCE OF THE INVESTIGATION OF ALTERNATIVECONCEPTIONS IN SCIENCE CLASSES: A THEORETICAL APPROACH

Year 2003, Volume: 13 Issue: 13, 121 - 135, 01.01.2003

Abstract

Developing understanding in science classes is one of the basic components of producing scientifically literate society of the future. In this article, the requirement of the study of alternative conceptions, which are introduced as one of the most important barriers in developing understanding in science, are described through with historical developments of their underlying theoretical details. Then, the terminology used by the researchers, who study students’ conceptual understanding, for defining students’ alternative ideas is discussed. Finally, the importance of eliciting students’ ideas for science education and science education researches is outlined.

FEN DERSLERİNDE ALTERNATİF KAVRAMLARIN ARAŞTIRILMASININ ÖNEMİ: KURAMSAL BİR YAKLAŞIM

Year 2003, Volume: 13 Issue: 13, 121 - 135, 01.01.2003

Abstract

Fen derslerinde anlamayı sağlamak geleceğin bilim toplumunu yetiştirmenin temel dinamiklerindendir. Bu makalemizde fen derslerinde öğrencilerin anlamalarını sağlamanın önündeki en önemli engellerden birisi olarak sunulan alternatif kavramların ne olduğu, neden araştırılması gerektiği altında yatan kuramsal yapının tarihi gelişimiyle birlikte sunulmuştur. Daha sonra, fen eğitimi alanında yapılan kavramsal anlama çalışmalarında, öğrencilerinin alternatif kavramlarının araştırmacılar tarafından tanımlanmasında kullanılan terminoloji üzerinde durulduktan sonra, bu kavramların ortaya çıkarılmasının fen öğretimi ve araştırmaları açısından önemi değerlendirilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Halil Aydın This is me

Arş. Gör. Muhammet Uşak This is me

Publication Date January 1, 2003
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2003 Volume: 13 Issue: 13

Cite

APA Aydın, H., & Uşak, A. G. M. (2003). FEN DERSLERİNDE ALTERNATİF KAVRAMLARIN ARAŞTIRILMASININ ÖNEMİ: KURAMSAL BİR YAKLAŞIM. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 121-135.