This study was conducted 22 primary school at centre of Amasya and it was surveyed on 150 teachers who teach science at 4th and 5th class in primary school. Teachers were asked if they used equipment in science lesson. It was practised frequency and percentile from statistics methods. It was concluded that teachers do not use enough equipment in science class and there is lack of equipment in school.
Bu çalışma, Amasya ili merkezinde bulunan 22 ilköğretim okulunda yapıldı ve ilköğretim okullarında 4 ve 5. sınıfta fen bilgisi dersini işleyen 150 öğretmene anket uygulandı. Öğretmenlere fen bilgisi dersinde araç-gereç kullanmalarına ilişkin sorular soruldu. İstatistiki yöntemlerden yüzde ve frekans uygulandı. Sonuç olarak, öğretmenlerin fen bilgisi dersinde yeteri kadar araç-gereç kullanmadıkları ve okullarda araç-gereç eksikliğinin bulunduğu belirlendi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2003 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 13 Issue: 13 |