BibTex RIS Cite

-

Year 2000, Volume: 8 Issue: 8, 33 - 37, 01.02.2000

Abstract

The aim of this paper is to evaluate the processes of music teaching of primary education scholls. and to develop the proposals. In this research, firstly, the literature was researched to get to the datas concerned with the musıc teaching processes. Than, the sources were get after this literature research, were evaluated for the elements of communication (source, message, canal, receiver, feed back). After this evaluate the proposals developed was presented with paragraphes.

İLKÖĞRETİM OKULLARI MÜZİK ÖĞRETİMİ SÜREÇLERİNİN İLETİŞİM ÖGELERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2000, Volume: 8 Issue: 8, 33 - 37, 01.02.2000

Abstract

Bu bildirinin amacı ilköğretim okulları müzik öğretim süreçlerini iletişim ögeleri açısından değerlendirmek ve öneriler geliştirmektir. Araştırmada Türkiye’de İlköğretim okulları, müzik öğretim süreçleri ile ilgili verilere ulaşmak için ilk aşamada literatür taraması yapılmıştır. Bu tarama sonucunda ulaşılan kaynaklar iletişim ögeleri (kaynak, mesaj, kanal, alıcı, dönüt) açısından tek tek ele alınarak değerlendirilmiş ve bu değerlendirme sonucunda geliştirilen öneriler maddeler halinde sunulmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Salih Uşun This is me

Seçil Uşun This is me

Publication Date February 1, 2000
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2000 Volume: 8 Issue: 8

Cite

APA Uşun, S., & Uşun, S. (2000). İLKÖĞRETİM OKULLARI MÜZİK ÖĞRETİMİ SÜREÇLERİNİN İLETİŞİM ÖGELERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(8), 33-37.