BibTex RIS Cite

-

Year 2000, Volume: 8 Issue: 8, 69 - 77, 01.02.2000

Abstract

The purpose of this reseach was to examine the effects of the Communication SkillsTraining on Preschool Teacher Candidates’empathic tendencies and empathic skills.A total of 60 female students (20 students as experimental group, 20 students as control group, 20 students as plecebo group) participated to the study. Empathic Tendency and Empathic Skill(B-form) scales developed by Dökmen (1988).were administered to all of the subjects.In pre-post test measurements, significant differences were not found between empathic tendencies of experimental , control and plecebo groups.More for empathic skills, while significant difference was not found between pre-post test of control and plecebo groups, meaningful difference was found the prepost test of experimental group.

İLETİŞİM BECERİSİ EĞİTİMİNİN ANAOKULU ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK EĞİLİM VE EMPATİK BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Year 2000, Volume: 8 Issue: 8, 69 - 77, 01.02.2000

Abstract

Bu araştırmanın amacı, iletişim becerileri eğitiminin Ana Okulu Öğretmenliği öğrencilerinin empatik beceri ve empatik eğilimleri üzerindeki etkisini saptamaktır. Denekler, 60 kız öğrenciden oluşmuştur (20 kontrol grubu, 20 deney grubu ve 20 plesebo grubu). Tüm deneklere, Dökmen (1988) tarafından geliştirilen Empatik Beceri (B-formu) ve Empatik Eğilim Ölçekleri verilmiştir. Deney, kontrol ve plesebo gruplarının ilk ve son test ölçümlerinde, empatik eğilimleri arasında anlamlı fark saptanmamıştır. Empatik becerilerinde, kontrol ve plesebo gruplarının ilk ve son test ölçümleri arasında anlamlı fark bulunmazken, deney grubunun ilk ve son test ölçümleri arasında anlamlı fark saptanmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Necla A. Kapıkıran This is me

Şahin Kapıkıran This is me

Publication Date February 1, 2000
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2000 Volume: 8 Issue: 8

Cite

APA Kapıkıran, N. A., & Kapıkıran, Ş. (2000). İLETİŞİM BECERİSİ EĞİTİMİNİN ANAOKULU ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK EĞİLİM VE EMPATİK BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(8), 69-77.