All parts of society are currently experiencing the effects of the information explosion era. This requires individuals in every institutions to update their knowledge, skills and attitudes on a daily basis, and managers are forced to provide opportunities for the personal development of their employees. In education, in-service teacher training courses are offered for teachers to improve their skills. Studies show that most of the teacher training courses are ineffective, expensive and far from being appealing. Until recently, there wasnât anything to replace current classroom based teacher training courses. Computer based education and distance education are some of the new attempts to improve the effectiveness of the in-service training, but they have not been successful yet. Electronic performance support system (EPSS) is a new technology used in human resources development field. According to this technology, rather than pulling employees into a training setting, removed from the context of the actual job, knowledge and procedures are best learned on the job while being supported with a computer. In Türkiye, there isnât any EPSS application. But, Turkish Ministry of national Education has several projects to provide computers in every school and to establish a network among the schools. These are the main hardware requirements for developing an EPSS. In Türkiye, there are enough educated personnel and financial resources to develop EPSS software. According to task analysis of teachers, a set of software that will help teachers do their job on planning, material development, grading, communications and behavior management can be built. If teachers are able to reach EPSS easily, they can improve their knowledge and skills on teaching profession. This, also, might help to improve the quality of education system.
Bugünün teknoloji merkezli bilgi toplumunda bilginin tarihte hiç olmadığı kadar katlanarak arttığı ve çeşitlendiği yadsınamaz bir gerçektir. Bu durumun her meslek alanında olduğu gibi eğitim alanında da çalışanların sürekli olarak kendilerini yenilemelerini gerektirdiğinden söz edilebilir. Bu amaçla eğitim kurumlarının yöneticileri öğretmenlerin kendilerini geliştirmelerine olanak tanımak amacıyla çeşitli hizmet içi eğitim uygulamaları gerçekleştirmektedir. Araştırmalar bu uygulamaların çoğunda beklenen hedeflere ulaşılamadığı; başka bir deyişle bu uygulamaların etkililik, çekicilik ve çekicilikten uzak olduğunu ortaya koymaktadır. Bu sorunun giderilebilmesi için varolanlardan farklı uygulama ve teknolojilere gereksinim duyulduğu ileri sürülebilir. Japon üretim sektöründe sık kullanılan âkanbanâ kavramı ve bunun altında yatan ana düşünceden yola çıkılarak geliştirilen âperformans destek sistemiâ, öğretmenlerin kendilerini yenilemelerine, çağın gerektirdiği yeni bilgi ve becerileri kazanmalarına yardımcı olabilir. Performans destek sistemi, çalışanların işbaşından ayrılmadan kendilerini geliştirmelerine olanak tanıyan bir teknolojidir. Bu teknoloji, genellikle bilgisayar merkezli birçok görsel-işitsel yardımcı materyali içermektedir. Performans destek sistemi gereksinim duyulan bilgiye kolayca ulaşmanın yanısıra işin nasıl yapılacağı konusunda da önerilerde bulunmaktadır. Genellikle işletmelerdeki insan kaynaklarını geliştirme etkinliklerinde kullanılan performans destek sistemi son yıllarda okullarda da kullanılmaya başlanmıştır. Türkiyeâde MEB Bilgisayar Destekli Eğitim Projesi gibi projelerler her okulda yeterli sayı ve kapasitede bilgisayarın yerleştirilmesini sağlamıştır, sağlamaya devam etmektedir. Ayrıca 2000 yılına kadar okulların birbiriyle ve öteki ülkelerdeki eğitim kurumlarıyla arasındaki iletişimi sağlayacak bir ağ kurulacaktır. Tüm bunlar bir elektronik performans destek sisteminin (EPDS) kurulması için gerekli alt yapının donanım kısmını oluşturmaktadır. Geriye çeşitli yazılımların geliştirilmesi ve sistemin işletilmeye başlaması kalmaktadır. Böyle bir sistemde öğretmenlerin görevleri ve gereksinimleri dikkate alınarak planlama, materyal geliştirme, puan çizelgesi, iletişim ve davranış yönetimine ilişkin yazılımların yeralması gerektiği düşünülebilir. Bu yazılımlar ve donanım yardımıyla öğretmenler gereksinim duydukları anda ve yerde (okullarında) gerek konu alanlarına ilişkin olarak gerek öğretmenlik mesleğine yönelik olarak gerekse de başka konularda kendilerini geliştirme olanağı bulmuş olurlar. Böylece, sağlanan eğitimin kalitesinin yükseltilmesine yardımcı olunabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2000 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 8 Issue: 8 |