This study has been conducted to determine the duties of Elementary school teachers. 211 Elementary school teachers were used as a sample and randomly selected from 2985 Elementary school teachers that are employed in Trabzon city in 1996-1997. From the 163 teacher responses it is determined that they are carry out 39 duties about instruction. According to dataâs at this study, individual characteristics of elementary school teachers when compared to their duties there hasnât been found significant differences in 32 duties but in 7 duties, significant differences has been found.
Bu araştırma, ilköğretimin en büyük hizmet kesimini oluşturan sınıf öğretmenlerinin, öğretimle ilgili görevlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Trabzon ilinde 1996-1997 öğretim yılında görevli 2985 sınıf öğretmeninden oluşan araştırma evreninden, 211 sınıf öğretmeni örneklem olarak seçilmiş ve anket gönderilmiştir. Araştırmaya anketle katılan 163 sınıf öğretmeni, öğretimle ilgili 39 görev yaptıklarını belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenlerinin kişilik özelliklerine bağlı değişkenler açısından; öğretimle ilgili 32 görevden anlamlı bir farklılık bulunmazken, 7 görevde manidar bir farklılığın bulunduğu bu araştırmanın sonucu ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2000 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 8 Issue: 8 |