This study has mainly one aim. The one is that to secret whether is there any difference in the academic successes between the experimental group which was applied cooperative learning in the physical education classes is 4 th Grade students and the control group which was applied competitive learning. The study was applied to 97 second grade students in Denizli Ra?it Özkarde? Primary School in second term of 1996-1997 educational year as a mean of measurement the academic success and theoretical knowledge of the student was determined by a test of 30 questions. It is seen that the experiment group which was applied cooperative learning in favour of the experiment there is a meaningful difference in the academic success of the students towards when it is compared to control group which was applied to competitive learning.
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4. Sınıf öğrencilerinin Beden Eğitimi dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile yarışmalı öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında akademik başarı bakımından aralarında bir farkın olup olmadığını sınamaktır. Araştırma 1996-1997 Eğitim - Öğretim yılı II. dönem, Denizli Raşit Özkardeş İlkokulu IV. Sınıf öğrencilerinden 2 sınıfta toplam 97 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ölçme aracı olarak; öğrencilerin akademik başarıları, teorik bilgileri ölçen 30 soruluk bir test ile uygulama sınavından aldıkları puanların toplamıyla belirlenmiştir. Elde edilen bulguların sonucunda işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubunun, yarışmalı öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubuna göre daha etkili olduğu yani deney grubu lehinde, öğrencilerin beden eğitimi dersinde akademik başarıları bakımından anlamlı farklılığın olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2000 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 7 Issue: 7 |