This study is aimed to determine the leadership approach of school administrators. Study is conducted on 225 administrators, and the data collected from school teachers. For his purpose a 15 item questionnaire prepared by the author was used. His questionnaire is presumed to measure the leadership styles of the administrators, and the items are rated from 1 through 4. The results showed that the school administratorsâ leadership styles are inclined to be modern and contemporary in nature. These administratirs are more apt to play attention to the format-fittness rather then functionality of the plans. They always, get power from laws and regulations, imply the laws and sometimes consider the opinions of the teachers, from these findings the implications are directed more to the way the admistrators can be equipped with the current leadership styles. These and other important points are discussed and given in detail.
Bu çalışma, okul müdürlerinin yönetim yaklaşımlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 225 okul müdürü üzerinde yürütülmüştür. Araştımada, araştırmacı tarafından hazırlanan, 15 maddelik okul müdürlerinin yöneticilik tarzlarını ortaya çıkarmaya yönelik bir anket kullanılmıştır. Anket soruları klasik ve modern yöneticilik tarzlarını ifade edicidir ve 4 seçenekli derecelemeye uygun hazırlanmıştır. Sonuçlar okul müdürlerinin yönetimsel davranışlarının modern yönetim yaklaşımına daha çok uygunluk göstermektedir. Bu davranışlar arasında personel ile öğrencilere güven telkin etmesi, araştırarak sorun çözmesi, denetleme yanında rehberlik fonksoyonunu da gerçekleştirmekte, işbirliğinden yana tutum sergilemek yer almaktadır. Bunu yanında okul müdürlerinin klasik yönetim yaklaşımına uygun düşen bazı davranışlarının daha az sıklıkla görülmektedir. Bunlar arasında ise ders planlarınının işlevselliğine değil biçimsel uygunluğuna dikkat etmek, yetkisini mevzuattan almak, mevzuatı her zaman uygulamak, öğretmenlere arasıra danışmak ve tüm idare güçlerini karizmalarında değil, mevzuattan almak yer almaktadır. okul müdürlerinin modern yöneticilik nitelikleriyle nasıl donatılacağı hususunda da özellikle hizmetiçi eğitim ve yöneticilikte liyakat konusu önerilmektedir. Okul müdürlerinin yönetimsel davranışlarından klasik ve modern (çağdaş) yönetim anlayışına uygunluk gösteren bazı kritik davranışlar tartışılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2000 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 7 Issue: 7 |