BibTex RIS Cite

EVALUATİONS OF THE BEHAVİOURS OF TRAİNEES İN TEACHİNG MATHEMATİCS LESSON BY

Year 1999, Volume: 6 Issue: 6, 85 - 95, 01.02.1999

Abstract

The aim at this investigation is finding out the degrees of the behaviours of trainees in teaching mathematics lesson. That’s why this survey was applied to 20 female and 24 male 4th and 5th class teachers in the primary educational schools in which trainees attended and the data were solved by SPSS programme. According to this investigation the trainees show behaviours in teaching mathematics lesson at “sometimes” and “often” degrees in the survey.

STAJYER ÖĞRENCİLERİN UYGULAMADA MATEMETİK DERSİ İŞLENİŞ BASAMAĞINDA

Year 1999, Volume: 6 Issue: 6, 85 - 95, 01.02.1999

Abstract

Araştırmada amaç stajyer öğrencilerin uygulamada matematik dersindeki işleniş basamağında göstermiş oldukları davranışları hangi derecede gösterdiklerini saptamaktır. Bu amaçla uygulamaya giden stajyer öğrencilerin uygulama okullarından 5 ilköğretim okulundaki 20 kadın 24 erkek 4 ve5.sınıf öğretmenlerine geliştirilen anket uygulanmıştır .Veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre stajyer öğrenciler ankette yer alan matematik dersi işleniş basamağına ilişkin davranışları bazen ve sık,sık derecesinde göstermektedirler.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

VELİ Toptaş This is me

Öğr. Gör. Ali Rıza Erdem This is me

Publication Date February 1, 1999
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 1999 Volume: 6 Issue: 6

Cite

APA Toptaş, V., & Erdem, Ö. G. A. R. (1999). STAJYER ÖĞRENCİLERİN UYGULAMADA MATEMETİK DERSİ İŞLENİŞ BASAMAĞINDA. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(6), 85-95.