BibTex RIS Cite

CONTENT THEORIES AND THEIR CONTRIBUTIONS TO EDUCATIONAL ADMINISTRATION

Year 1997, Volume: 3 Issue: 3, 68 - 76, 01.01.1997

Abstract

Humarı behaviors are predominecatly determined by their needs and mitives The school administratör has to motivate the school personnel to direct the m to the school obje eti ve s Content theories basicly , focuse on the Identification of the factors that stimulate mdividual the behaviour. If the school administratör have information ab o ut. the content theories, he or she will know the needs that stimulate the mdividual to hehave and form his or her strategy and practice.

İÇERİK KURAMLARI VE EĞİTİM YÖNETİMİNE KATKILARI

Year 1997, Volume: 3 Issue: 3, 68 - 76, 01.01.1997

Abstract

Davranış temel olarak insanların gereksinmeleri ve güdüleri tarafından belirlenir. Okul yöneticisi okulun amaçları doğrultusunda Performans göstermeleri için isgörenleri güdüleme/idir. İçerik teorileri esas itibariyle, kişiyi davranışa sevk eden faktörleri belirlemeye ağırlık vermektedir.Okul yöneticisi içerik kuramlarını bilirse kişiyi davranışa sevk eden ihtiyaçların ne olduğunu bilir ve ona göre strateji oluşturur, uygular.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ali Rıza Erdem This is me

Publication Date January 1, 1997
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 1997 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Erdem, A. R. (1997). İÇERİK KURAMLARI VE EĞİTİM YÖNETİMİNE KATKILARI. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(3), 68-76.