Bu çalışmanın amacı, ortaokul
öğrencilerinin eleştirel düşünme ve iletişim becerilerini incelemektir. Bu amaç
doğrultusunda Denizli ili merkez ilçelerinde yer alan toplam 60 okulda Korkut
(1996) tarafından geliştirilen İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği ve
Demir (2006) tarafından geliştirilen Eleştirel Düşünme Ölçekleri Takımı
ortaokul öğrencilerine uygulanmıştır. Çalışmada aynı zamanda iki ölçeğin de
yapı geçerliliği ortaokul öğrencileri için yeniden incelenmiştir. Elde edilen
bulgular ilgili araştırmalar doğrultusunda tartışılmıştır.
The purpose of this study is to examine the critical thinking and communication skills of secondary school students. For this purpose, Communication Skills Evaluation Scale developed by Korkut (1996) and Critical Thinking Skills Scale Battery developed by Demir (2006) were implemented to the secondary school students in 60 schools located in Denizli city center. The current study also examined the both Scales for secondary school students. Findings were discussed in terms of related literature.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2018 |
Submission Date | May 9, 2018 |
Acceptance Date | June 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 44 Issue: 44 |