Research Article
BibTex RIS Cite

Argümantasyon Destekli Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Sorgulayıcı Öğrenme Becerilerine Etkisi

Year 2018, Volume: 44 Issue: 44, 251 - 277, 01.07.2018

Abstract

Bu çalışmanın amacı, fen öğretiminde argümantasyon
destekli probleme dayalı öğrenme uygulamalarının yedinci sınıf öğrencilerinin
sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına
olan etkisini belirlemektir. Ayrıca araştırmada
öğrencilerin argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenmeye ilişkin
görüşlerinin belirlenmesi de amaçlanmıştır. Araştırma modeli 2x2 Solomon dört
gruplu deneysel desendir. Fen Bilimleri dersi yedinci sınıf "Kuvvet ve Enerji"
ünitesinde sürdürülen ve araştırmacının kendisi tarafından uygulanan çalışmada
deney gruplarında öğretim argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenmeyle,
kontrol gruplarında ise yedinci sınıf
fen bilimleri ders
kitabında yer alan etkinlik ve uygulamalarla gerçekleştirilmiştir.
Deney 1 ve Kontrol 1 gruplarına
araştırmanın başında ön test olarak verilmiş olan “Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algısı Ölçeği” araştırmanın sonunda
Deney 1, Deney 2, Kontrol 1 ve Kontrol 2 gruplarında son test olarak kullanılmıştır.
Çalışma sonunda ayrıca öğrencilerin uygulamaya yönelik  görüşleri alınmıştır. Elde edilen veriler
ışığında, argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenme uygulamalarının
yedinci sınıf öğrencilerinin sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarındaki puan
artışının anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca, deney grubundaki
öğrencilerle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerden, öğrencilerin
argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenmenin sürece ve öğrenmeleri üzerine
etkileriyle ilgili olumlu görüşlere sahip oldukları görülmüştür.

References

  • Abou-Elhamd, K. A., Rashad, U. M. ve Al-Sultan, A. I. (2011). Applying problem-based learning to otolaryngology teaching. The Journal of Laryngology & Otology, 125(2), 117-120.All European Academies (2012). A Renewal of Science Education in Europe: Views and Actions of National Academies.
  • American Association for the Advancement of Science. (1993). Benchmark of Science Literacy. New York: Oxford University Press. https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/4837280/hurd__science_literacy_1_.pdf?AWSAccessKeyId=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1502657054&Signature=fR%2FzmyIzvlXYvJcDCnM8VAdfE4A%3D&response-content-disposition=inline%3B%20filename%3DScientific_literacy_New_minds_for_a_chan.pdf. adresinden alınmıştır.
  • Aslan, S. (2010). Tartışma esaslı öğretim yaklaşımının öğrencilerin kavramsal algılamalarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 467-500.
  • Atan, H., Sulaiman, F. v Idrus, R. M. (2005). The effectiveness of problem-based learning in the web based environment for the delivery of an undergraduate physics course. International Education Journal, 6(4), 430-437.
  • Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma, yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Balım, A. G., İnel, D. ve Evrekli, E. (2007). Probleme dayalı öğrenme (pdö) yönteminin kavram karikatürleriyle birlikte kullanımı: Fen ve teknoloji dersi etkinliği. Sözel bildiri, Turkish Republic of Northern Cyprus: VI. International Educational Technologies Conference, Kıbrıs.
  • Balım, A. G., Taşkoyan, S. N. (2007). Fene yönelik sorgulayıcı öğrenme becerileri algısı ölçeğinin geliştirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 58-63.
  • Balım, A. G., İnel, D. ve Evrekli, E. (2008). Fen öğretiminde kavram karikatürü kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algısına etkisi. İlköğretim Online, 7(1), 188-202.
  • Balım, S. (2016). Fen bilimleri dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemi kullanımının üstün yetenekli öğrencilerin akademik başarıları, sorgulayıcı öğrenme beceri algıları ve fene yönelik tutumları üzerindeki etkileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:430717)
  • Baturay, M. H. ve Bay, Ö. F. (2010). The effects of problem-based learning on the classroom community perceptions and achievement of web-based education students. Computers & Education. 55, 43–52.
  • Bayır Budak, E. (2008). Fen Müfredatlarındaki Yeni Yönelimler Işığında Öğretmen Eğitimi: Sorgulayıcı-Araştırma Odaklı Kimya Öğretimi. (Yayımlanmamış doktora tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:226922)
  • Baysal, Z. N. (2005). Hayat bilgisi/sosyal bilgiler öğretiminde probleme dayalı öğrenme için problem durumları oluşturma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(4), 471-483.
  • Belland, B. R. (2010). Portraits of middle school students constructing evidence-based arguments during problem-based learning: The impact of computer-based scaffolds. Educational Technology Research and Development, 58(3), 285-309.
  • Brickman, P., Gormally, C., Armstrong, N. ve Hallar, B. (2009). Effects of ınquiry-based learning on students’ science literacy skills and confidence. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 3(2).
  • Bulunuz, M. ve Bulunuz, N. (2013). Fen öğretiminde biçimlendirici değerlendirme ve etkili uygulama örneklerinin tanıtılması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(4), 119-135.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (18. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cantürk Günhan, B. (2006). İlköğretim II. kademede matematik dersinde probleme dayalı öğrenmenin uygulanabilirliği üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış doktora tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:206025)
  • Ceylan, K. E. (2012). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerine dünya ve evren öğrenme alanının bilimsel tartışma (argümantasyon) odaklı yöntem ile öğretimi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:310954)
  • Chang, C. Y. (2001). Comparing the ımpacts of a problem-based computer-assisted ınstruction and the direct-ınteractive teaching method on student science achievement. Journal of Science Education and Technology, 10(2), 147-153.
  • Chen, L. S., Cheng, Y. M., Weng, S. F., Chen, Y. G. ve Lin, C. H. (2009). Applications of a time sequence mechanism in the simulation cases of a web-based medical problem-based learning system. Educational Technology and Society, 12(1), 149-161.
  • Duschl, R. A. ve Osborne, J. (2002.) Supporting and promoting argumentation discourse in science education. Studies in Science Education, 38(1), 39-72, doı: 10.1080 /0305 7260208560187
  • Erduran, S., Osborne, J. ve Simon, S. (Ed.). (2005). In Research and The Quality of Science Education. Netherlands: Springer.
  • Fraenkel, J. R. ve Wallen, N. E. (2008). How to design and evaluate research in education (Seventh edition). New York: McGraw-Hill Inc.
  • Gürses, A., Açıkyıldız, M., Doğar, Ç. ve Sözbilir, M. (2007). An investigation into the effectiveness of problem‐based learning in a physical chemistry laboratory course. Research in Science & Technological Education, 25(1), 99-113.
  • Hsieh, C. ve Knight, L. (2008). Problem-based learning for engineering students: An evidence-based comparative study. The Journal of Academic Librarianship, 34(1), 25-30.
  • Hsu, L. L. (2004). Developing concept maps from problem-based learning scenario discussions. Journal of Advanced Nursing, 48(5), 510-518.Hwang, G., Wu, P. ve Chen, C. (2012). An online game approach for improving students’ learning performance in web-based problem-solving activities. Computers & Education, 59, 1246–1256.
  • Hwang, G., Kuo, F., Chen, N. ve Ho, H. (2014). Effects of an integrated concept mapping and web-based problemsolving approach on students’ learning achievements, perceptions and cognitive loads. Computers & Education, 71, 77–86.
  • Ioannou, A., Brown, S. W., Hannafin, R. D. ve Boyer, M. A. (2009). Can multimedia make kids care about social studies? The GlobalEd problem-based learning simulation. Computers in The Schools, 26(1), 63-81.
  • İnel, D. (2009). Fen ve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemi kullanımının öğrencilerin kavramları yapılandırma düzeyleri, akademik başarıları ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları üzerindeki etkileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:239333)
  • İnel, D. (2012). Kavram Karikatürleri Destekli Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Problem Çözme Beceri Algılarına, Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonlarına ve Kavramsal Anlama Düzeylerine Etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:313398)
  • Jiménez – Aleixandre, M. P. ve Erduran, S. (Ed.). (2007). Argumentation in Science Education. Springer Science + Business Media B.V.Johnstone, A. H. ve Otis, K. H. (2006). Concept mapping in problem based learning: cautionary tale. Chemistry Education Research and Practice, 7(2), 84-95.Karasar, N. (2006). Bilimsel arastirma yöntemi (16. Baski). Ankara: Nobel Yayincilik.
  • Kolstø, S. D. (2001). Scientific literacy for citizenship: Tools for dealing with the science dimension of controversial socioscientific issues. Science Education, 85, 291–310.
  • Köseoğlu, F. ve Tümay, H. (2013). Bilim Eğitiminde Yapılandırıcı Paradigma. Ankara: Pegem Akademi
  • Lederman, N. G. ve Lederman, J. S. (Ed.). (2012). Second International Handbook of Science Education. Springer Science + Business Media B.V.Lehti, S., & Lehtinen, E. (2005). Computer‐supported Problem‐based Learning in the Research Methodology Domain. Scandinavian Journal of Educational Research, 49(3), 297-324.
  • Lou, S. J., Shih, R. C., Diez, C. R. ve Tseng, K. H. (2011). The impact of problem-based learning strategies on STEM knowledge integration and attitudes: an exploratory study among female Taiwanese senior high school students. International Journal of Technology and Design Education, 21(2), 195-215.Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokullar ve Ortaokullar 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx adresinden elde edildi.
  • National Research Council (NRC). (1996). National science education standards. https://www.nap.edu adresinden elde edildi.
  • Olça, M. (2015). Probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin analitik düşünme becerileri, kavramsal anlamaları ve fene yönelik tutumları üzerine etkileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:395277)
  • Oluk, S. ve Özalp, I. (2007). The teaching of global environmental problems according to the constructivist approach: As a focal point of the problem and the availability of concept cartoons. Educational Sciences: Theory and Practice, 7(2), 881-896.
  • Özeken, Ö. P. ve Yıldırım A. (2011). Asit-baz konusunun öğretiminde probleme dayalı öğrenme yönteminin fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarıları üzerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(1), 33-38.
  • Pepper, C. (2010). There's a lot of learning going on but NOT much teaching!: Student perceptions of problem-based learning in science. Higher Education Research and Development, 29(6), 693-707.
  • Raghavendra, P. (2009). Teaching evidence-based practice in a problem-based learning course in speech-language pathology. Evidence-Based Communication Assessment and Intervention, 3(4), 232-237.
  • Raupach, T., Münscher, C., Pukrop, T., Anders, S. ve Harendza, S. (2010). Significant increase in factual knowledge with web-assisted problem based learning as part of an undergraduate cardio-respiratory curriculum. Advances in Health Sciences Education: Theory and Practice, 15(3), 349-356.
  • Reynolds, J. ve Hancock, D. R. (2010). Problem‐based learning in a higher education environmental biotechnology course. Innovations in Education and Teaching International, 47(2), 175-186.
  • Savoie, J. M. ve Hughes, A. S. (1994). Problem-based learning as classroom solution. Educational Leadership, 52(3), 54-57.
  • Shamir, A., Zion, M. ve Levi, O. S. (2008). Peer tutoring, metacognitive processes and multimedia problem-based learning: the effect of mediation training on critical thinking. Journal of Science Education and Technology, 17(4), 384-398.
  • Schmidt, H. G., Van der Molen, H. T., Te Winkel, W. W. ve Wijnen, W. H. (2009). Constructivist, problem-based learning does work: A meta-analysis of curricular comparisons involving a single medical school. Educational psychologist, 44(4), 227-249.
  • Siegel, H. (1995). Why should educators care about argumentation? Informal Logic, 17(2), 159–176.
  • Sockalingam, N., Rotgans, J. ve Schmidt, H. G. (2011). Student and tutor perceptions on attributes of effective problems in problem-based learning. Higher Education, 62(1), 1-16.
  • Şenocak, E., Taskesenligil, Y. ve Sozbilir, M. (2007). A study on teaching gases to prospective primary science teachers through problem-based learning. Research in Science Education, 37(3), 279-290.
  • Taradi, S .K., Taradi, M., Radic ve K., Pokrajac, N. (2005). Blending problem-based learning with Web technology positively impacts student learning outcomes in acid-base physiology. Advances in Physiology Education, 29, 35–39.
  • Tarhan, L. ve Acar, B. (2007). Problem‐based learning in an eleventh grade chemistry class:‘factors affecting cell potential. Research in Science & Technological Education, 25(3), 351-369.
  • Tonus, F. (2012). Argümantasyona Dayalı Öğretimin İlköğretim Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme ve Karar Verme Becerileri Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:315068)
  • Toulmin, S. (1958). The uses of argument. Cambridge: Cambridge University Press. [Elektronik versiyon]. http:s//books.google.com/books sayfasından elde edilmiştir.
  • Tsai, C. W. ve Shen, P. D. (2009). Applying web-enabled self-regulated learning and problem-based learning with initiation to involve low-achieving students in learning. Computers in Human Behavior, 25(6), 1189-1194.
  • Tümay, H. (2008). Argümantasyon odaklı kimya öğretimi. (Yayımlanmamış doktora tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:350221)
  • Yew, E. H. J. ve Schmidt, H. G. (2009). Evidence for constructive, self-regulatory, and collaborative processes in problem based learning. Advances in Health Sciences Education, 14(2), 251-273.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

The Effects of Argumentation Supported Prolem Based Learning on Students' Inquiry Learning Skill Perceptions

Year 2018, Volume: 44 Issue: 44, 251 - 277, 01.07.2018

Abstract

The aim of this study is to determine the effect of argumentation supported problem-based learning practices in science instruction on seventh grade students' inquiry learning skills perceptions. Besides, the finding out of students' views about the argumentation supported problem based learning have been purposed. The research model is a 2x2 Solomon four grouped experimental design. The research which is continued the seventh class "Force and Energy" unit and applied by the own researcher has been realized with argumentation supported problem-based learning in experimental groups, and in the control groups with the activities and practices in the seventh grade science course textbook. The "Inquiry Learning Skills Perception Scale", which was given as a pre test at the beginning of the study for the Experiment 1 and Control 1 groups, was finally used as a post test in the Experiment 1, Experiment 2, Control 1 and Control 2 groups. In the obtained data, it was determined that the increase of scores on the seventh grade students' inquiry learning skills perceptions was not significant. Besides, in the outcome of semiconstructed interviews carried out with students who are in the experimental groups it has been concluded that all of the interviewers' views about the effects of argumentation supported problem based learning on process and learning are positive.

References

  • Abou-Elhamd, K. A., Rashad, U. M. ve Al-Sultan, A. I. (2011). Applying problem-based learning to otolaryngology teaching. The Journal of Laryngology & Otology, 125(2), 117-120.All European Academies (2012). A Renewal of Science Education in Europe: Views and Actions of National Academies.
  • American Association for the Advancement of Science. (1993). Benchmark of Science Literacy. New York: Oxford University Press. https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/4837280/hurd__science_literacy_1_.pdf?AWSAccessKeyId=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1502657054&Signature=fR%2FzmyIzvlXYvJcDCnM8VAdfE4A%3D&response-content-disposition=inline%3B%20filename%3DScientific_literacy_New_minds_for_a_chan.pdf. adresinden alınmıştır.
  • Aslan, S. (2010). Tartışma esaslı öğretim yaklaşımının öğrencilerin kavramsal algılamalarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 467-500.
  • Atan, H., Sulaiman, F. v Idrus, R. M. (2005). The effectiveness of problem-based learning in the web based environment for the delivery of an undergraduate physics course. International Education Journal, 6(4), 430-437.
  • Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma, yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Balım, A. G., İnel, D. ve Evrekli, E. (2007). Probleme dayalı öğrenme (pdö) yönteminin kavram karikatürleriyle birlikte kullanımı: Fen ve teknoloji dersi etkinliği. Sözel bildiri, Turkish Republic of Northern Cyprus: VI. International Educational Technologies Conference, Kıbrıs.
  • Balım, A. G., Taşkoyan, S. N. (2007). Fene yönelik sorgulayıcı öğrenme becerileri algısı ölçeğinin geliştirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 58-63.
  • Balım, A. G., İnel, D. ve Evrekli, E. (2008). Fen öğretiminde kavram karikatürü kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algısına etkisi. İlköğretim Online, 7(1), 188-202.
  • Balım, S. (2016). Fen bilimleri dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemi kullanımının üstün yetenekli öğrencilerin akademik başarıları, sorgulayıcı öğrenme beceri algıları ve fene yönelik tutumları üzerindeki etkileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:430717)
  • Baturay, M. H. ve Bay, Ö. F. (2010). The effects of problem-based learning on the classroom community perceptions and achievement of web-based education students. Computers & Education. 55, 43–52.
  • Bayır Budak, E. (2008). Fen Müfredatlarındaki Yeni Yönelimler Işığında Öğretmen Eğitimi: Sorgulayıcı-Araştırma Odaklı Kimya Öğretimi. (Yayımlanmamış doktora tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:226922)
  • Baysal, Z. N. (2005). Hayat bilgisi/sosyal bilgiler öğretiminde probleme dayalı öğrenme için problem durumları oluşturma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(4), 471-483.
  • Belland, B. R. (2010). Portraits of middle school students constructing evidence-based arguments during problem-based learning: The impact of computer-based scaffolds. Educational Technology Research and Development, 58(3), 285-309.
  • Brickman, P., Gormally, C., Armstrong, N. ve Hallar, B. (2009). Effects of ınquiry-based learning on students’ science literacy skills and confidence. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 3(2).
  • Bulunuz, M. ve Bulunuz, N. (2013). Fen öğretiminde biçimlendirici değerlendirme ve etkili uygulama örneklerinin tanıtılması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(4), 119-135.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (18. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cantürk Günhan, B. (2006). İlköğretim II. kademede matematik dersinde probleme dayalı öğrenmenin uygulanabilirliği üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış doktora tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:206025)
  • Ceylan, K. E. (2012). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerine dünya ve evren öğrenme alanının bilimsel tartışma (argümantasyon) odaklı yöntem ile öğretimi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:310954)
  • Chang, C. Y. (2001). Comparing the ımpacts of a problem-based computer-assisted ınstruction and the direct-ınteractive teaching method on student science achievement. Journal of Science Education and Technology, 10(2), 147-153.
  • Chen, L. S., Cheng, Y. M., Weng, S. F., Chen, Y. G. ve Lin, C. H. (2009). Applications of a time sequence mechanism in the simulation cases of a web-based medical problem-based learning system. Educational Technology and Society, 12(1), 149-161.
  • Duschl, R. A. ve Osborne, J. (2002.) Supporting and promoting argumentation discourse in science education. Studies in Science Education, 38(1), 39-72, doı: 10.1080 /0305 7260208560187
  • Erduran, S., Osborne, J. ve Simon, S. (Ed.). (2005). In Research and The Quality of Science Education. Netherlands: Springer.
  • Fraenkel, J. R. ve Wallen, N. E. (2008). How to design and evaluate research in education (Seventh edition). New York: McGraw-Hill Inc.
  • Gürses, A., Açıkyıldız, M., Doğar, Ç. ve Sözbilir, M. (2007). An investigation into the effectiveness of problem‐based learning in a physical chemistry laboratory course. Research in Science & Technological Education, 25(1), 99-113.
  • Hsieh, C. ve Knight, L. (2008). Problem-based learning for engineering students: An evidence-based comparative study. The Journal of Academic Librarianship, 34(1), 25-30.
  • Hsu, L. L. (2004). Developing concept maps from problem-based learning scenario discussions. Journal of Advanced Nursing, 48(5), 510-518.Hwang, G., Wu, P. ve Chen, C. (2012). An online game approach for improving students’ learning performance in web-based problem-solving activities. Computers & Education, 59, 1246–1256.
  • Hwang, G., Kuo, F., Chen, N. ve Ho, H. (2014). Effects of an integrated concept mapping and web-based problemsolving approach on students’ learning achievements, perceptions and cognitive loads. Computers & Education, 71, 77–86.
  • Ioannou, A., Brown, S. W., Hannafin, R. D. ve Boyer, M. A. (2009). Can multimedia make kids care about social studies? The GlobalEd problem-based learning simulation. Computers in The Schools, 26(1), 63-81.
  • İnel, D. (2009). Fen ve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemi kullanımının öğrencilerin kavramları yapılandırma düzeyleri, akademik başarıları ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları üzerindeki etkileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:239333)
  • İnel, D. (2012). Kavram Karikatürleri Destekli Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Problem Çözme Beceri Algılarına, Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonlarına ve Kavramsal Anlama Düzeylerine Etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:313398)
  • Jiménez – Aleixandre, M. P. ve Erduran, S. (Ed.). (2007). Argumentation in Science Education. Springer Science + Business Media B.V.Johnstone, A. H. ve Otis, K. H. (2006). Concept mapping in problem based learning: cautionary tale. Chemistry Education Research and Practice, 7(2), 84-95.Karasar, N. (2006). Bilimsel arastirma yöntemi (16. Baski). Ankara: Nobel Yayincilik.
  • Kolstø, S. D. (2001). Scientific literacy for citizenship: Tools for dealing with the science dimension of controversial socioscientific issues. Science Education, 85, 291–310.
  • Köseoğlu, F. ve Tümay, H. (2013). Bilim Eğitiminde Yapılandırıcı Paradigma. Ankara: Pegem Akademi
  • Lederman, N. G. ve Lederman, J. S. (Ed.). (2012). Second International Handbook of Science Education. Springer Science + Business Media B.V.Lehti, S., & Lehtinen, E. (2005). Computer‐supported Problem‐based Learning in the Research Methodology Domain. Scandinavian Journal of Educational Research, 49(3), 297-324.
  • Lou, S. J., Shih, R. C., Diez, C. R. ve Tseng, K. H. (2011). The impact of problem-based learning strategies on STEM knowledge integration and attitudes: an exploratory study among female Taiwanese senior high school students. International Journal of Technology and Design Education, 21(2), 195-215.Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokullar ve Ortaokullar 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx adresinden elde edildi.
  • National Research Council (NRC). (1996). National science education standards. https://www.nap.edu adresinden elde edildi.
  • Olça, M. (2015). Probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin analitik düşünme becerileri, kavramsal anlamaları ve fene yönelik tutumları üzerine etkileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:395277)
  • Oluk, S. ve Özalp, I. (2007). The teaching of global environmental problems according to the constructivist approach: As a focal point of the problem and the availability of concept cartoons. Educational Sciences: Theory and Practice, 7(2), 881-896.
  • Özeken, Ö. P. ve Yıldırım A. (2011). Asit-baz konusunun öğretiminde probleme dayalı öğrenme yönteminin fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarıları üzerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(1), 33-38.
  • Pepper, C. (2010). There's a lot of learning going on but NOT much teaching!: Student perceptions of problem-based learning in science. Higher Education Research and Development, 29(6), 693-707.
  • Raghavendra, P. (2009). Teaching evidence-based practice in a problem-based learning course in speech-language pathology. Evidence-Based Communication Assessment and Intervention, 3(4), 232-237.
  • Raupach, T., Münscher, C., Pukrop, T., Anders, S. ve Harendza, S. (2010). Significant increase in factual knowledge with web-assisted problem based learning as part of an undergraduate cardio-respiratory curriculum. Advances in Health Sciences Education: Theory and Practice, 15(3), 349-356.
  • Reynolds, J. ve Hancock, D. R. (2010). Problem‐based learning in a higher education environmental biotechnology course. Innovations in Education and Teaching International, 47(2), 175-186.
  • Savoie, J. M. ve Hughes, A. S. (1994). Problem-based learning as classroom solution. Educational Leadership, 52(3), 54-57.
  • Shamir, A., Zion, M. ve Levi, O. S. (2008). Peer tutoring, metacognitive processes and multimedia problem-based learning: the effect of mediation training on critical thinking. Journal of Science Education and Technology, 17(4), 384-398.
  • Schmidt, H. G., Van der Molen, H. T., Te Winkel, W. W. ve Wijnen, W. H. (2009). Constructivist, problem-based learning does work: A meta-analysis of curricular comparisons involving a single medical school. Educational psychologist, 44(4), 227-249.
  • Siegel, H. (1995). Why should educators care about argumentation? Informal Logic, 17(2), 159–176.
  • Sockalingam, N., Rotgans, J. ve Schmidt, H. G. (2011). Student and tutor perceptions on attributes of effective problems in problem-based learning. Higher Education, 62(1), 1-16.
  • Şenocak, E., Taskesenligil, Y. ve Sozbilir, M. (2007). A study on teaching gases to prospective primary science teachers through problem-based learning. Research in Science Education, 37(3), 279-290.
  • Taradi, S .K., Taradi, M., Radic ve K., Pokrajac, N. (2005). Blending problem-based learning with Web technology positively impacts student learning outcomes in acid-base physiology. Advances in Physiology Education, 29, 35–39.
  • Tarhan, L. ve Acar, B. (2007). Problem‐based learning in an eleventh grade chemistry class:‘factors affecting cell potential. Research in Science & Technological Education, 25(3), 351-369.
  • Tonus, F. (2012). Argümantasyona Dayalı Öğretimin İlköğretim Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme ve Karar Verme Becerileri Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:315068)
  • Toulmin, S. (1958). The uses of argument. Cambridge: Cambridge University Press. [Elektronik versiyon]. http:s//books.google.com/books sayfasından elde edilmiştir.
  • Tsai, C. W. ve Shen, P. D. (2009). Applying web-enabled self-regulated learning and problem-based learning with initiation to involve low-achieving students in learning. Computers in Human Behavior, 25(6), 1189-1194.
  • Tümay, H. (2008). Argümantasyon odaklı kimya öğretimi. (Yayımlanmamış doktora tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no:350221)
  • Yew, E. H. J. ve Schmidt, H. G. (2009). Evidence for constructive, self-regulatory, and collaborative processes in problem based learning. Advances in Health Sciences Education, 14(2), 251-273.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 57 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Cennet Yıldırım

Bilge Can This is me

Publication Date July 1, 2018
Submission Date May 20, 2018
Acceptance Date June 20, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 44 Issue: 44

Cite

APA Yıldırım, C., & Can, B. (2018). Argümantasyon Destekli Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Sorgulayıcı Öğrenme Becerilerine Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(44), 251-277.