The research aims to determine the sustainability profile of secondary school students. The study was conducted on students (N: 176) who were studying in a science high school in the Western Anatolian region of Turkey. The sustainability profile of the participants was searched from the perspective of "perception of environmental deterioration", "solution proposal" and "daily practices". The data were collected with the implementation of “the sustainability profile scale” on participants and analyzed with appropriate statistical techniques. As a result of the research, the participants' overall sustainability profile, while being suitable for the transition to a sustainable lifestyle, it has been determined that they are not prone to putting some solutions into daily practices.
Sustainability profile secondary students environmental education education for sustainability life
Araştırma,
ortaöğretim öğrencilerinin sürdürülebilirlik profilinin ortaya çıkarılmasını
amaçlamaktadır. Çalışma, Batı Anadolu bölgesinde bir Fen Lisesin’de 2016-2017
öğretim döneminde öğrenim görmekte olan öğrenciler (N: 176) üzerinde yürütülmüş ve “çevre
bozulması algısı”, “çözüm önerileri” ve " gündelik yaşam pratikleri”
açılarından katılımcıların sürdürülebilirlik profili araştırılmıştır. Veriler,
sürdürülebilirlik profili ölçeğinin katılımcılar üzerinde uygulanması ile
toplanmış ve uygun istatistiksel tekniklerle analiz edilmiştir. Araştırma
sonucunda, katılımcıların genel olarak sürdürülebilirlik profilinin durumunun sürdürülebilir yaşam tarzına geçiş için uygun
olmakla birlikte; bazı çözüm yollarını gündelik yaşam pratiklerine geçirmeye
pek yatkın olmadıkları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 12, 2019 |
Submission Date | April 6, 2018 |
Acceptance Date | March 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 47 |