In
higher education, the evaluation of the instructors by students has become a
common practice over the years. These evaluations which are generally based on questionnaire
have been accepted as inputs in decisions regarding quality improvement in
education. On the other hand, some researchers suggest that questionnaires may produce
deviant results by the effect of some factors except the performance of the
instructor. Among these factors, it is claimed that there are variables related
to the course taken, variables related to the instructor other than teaching
performance and class differences.
The
primary objective of the paper is to discuss whether class differences have an
impact on the differences have an impact on the factors determining the
satisfaction with instructors. The data set of the study consists of
questionnaires in which all students at International Trade Department of Sakarya
University Business School taking courses in all semesters between 2014 -2018
evaluate the lecturers of each semester and thus longitudinal data is used in
the study.
There are two different classes and who attended
to all the courses of the program one year apart. According to results significant differences on the factors
determined between the students in different classes were observed.
satisfaction with instructor in higher education student evaluation of teaching (set) class differences teaching performance
Yükseköğretimde,
alınan derslerin ve derslerin öğretim elemanlarının dersi alan öğrenciler
tarafından değerlendirilmesi her geçen gün yaygınlığı artan bir uygulamadır.
Yazında, değerlendirilen anketlerin öğretim elemanının performansı dışında bazı
faktörler etkisinde sapmalı sonuçlar verebileceğine dair tartışmalar
bulunmaktadır. Bu faktörler arasında alınan dersle ilişkili değişkenler,
öğretim elemanı ile ilgili öğretim performansı dışındaki değişkenler ve sınıf
farklılıklarının olduğu öne sürülmektedir.
Bu araştırmanın amacı
sınıf farklılıklarının öğretim elemanlarına yönelik memnuniyeti belirleyen
faktörler üzerinde bir etkisi olup olmadığını tartışmaktır. Araştırmanın veri
setini, Sakarya Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümü’nde 2014 yılından 2019
yılına kadarki tüm dönemlerde ders alan öğrencilerin her dönem derslerin
öğretim üyelerini değerlendirdiği anketler oluşturmaktadır ve böylece çalışmada
yazındakinin aksine boylamsal veri kullanılmaktadır.
Öncelikle bir yıl
arayla bölüme kaydolan ve birinci dönemden yedinci döneme kadar alınan tüm
dersleri değerlendirilen iki ayrı sınıfın verileri incelenerek açıklayıcı
faktörler karşılaştırılmaktadır. İkinci olarak da farklı sınıf düzeylerindeki
öğrencilerin öğretim üyelerine yönelik memnuniyetlerini belirleyen faktörlerin
farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Analiz sonucunda bu iki sınıfın
öğretim üyelerine yönelik memnuniyetini belirleyen faktörler ve bu faktörlerin
yükleri arasında önemli farklılıklara rastlanmamıştır. Ancak tespit edilen
faktörlerde ise farklı sınıflarda bulunan öğrenciler arasında önemli
farklılıklar olduğu gözlemlenmiştir. Bu bulgudan yola çıkarak birinci sınıftan
dördüncü sınıfa kadar devam eden öğrenim süresince öğrencilerin beklentilerinin
farklılaştığı görülmektedir.
yükseköğretimde öğretim üyesine yönelik memnuniyet ders değerlendirme anketleri sınıf farklılıkları öğretim performansı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 12, 2019 |
Submission Date | March 3, 2019 |
Acceptance Date | April 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 47 |