Bu araştırmada, ilkokul 4.sınıf öğrencileri ile öğretmenlerinin etkileşimli tahtalara (ET) ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla incelemek amaçlanmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik (olgubilim) desen kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılan araştırmanın çalışma grubunu, ilkokul 4.sınıfta okuyan 127 öğrenci ve ilkokul 4.sınıfı okutan 41 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmada veriler, “Etkileşimli tahtalar… gibidir/benzerdir; çünkü …” biçiminde sorulmuş sorudan oluşan yapılandırılmış bir formla toplanmıştır. Araştırmada, öğrencilerinin ET’lere ilişkin 31, öğretmenlerin ise 20 metafor ürettikleri, hem öğretmenler hem de öğrenciler tarafından en sık tekrarlanan metaforun “Bilgisayar” metaforu olduğu; ET’lere ilişkin öğrenciler tarafından üretilen metaforların 5 kategoride, öğretmenler tarafından üretilen metaforların ise 4 kategoride toplandığı, öğrenciler tarafından üretilen kategoriler içerisinde en yüksek frekansa sahip kategorinin “Eğlence aracı” kategorisi olduğu, sınıf öğretmenleri tarafından üretilen kategoriler içerisinde en yüksek frekansa sahip kategorinin ise “Bilgi edinme aracı” kategorisi olduğu belirlenmiştir. Öğretmen ve öğrencilerin ET’lere ilişkin ortaya koydukları metaforların genelde olumlu yönde olduğu, ancak katılımcılar tarafından bazı olumsuz metaforların da üretildiği tespit edilmiştir.
This study aimed to examine the perceptions of primary school 4th-grade students and their teachers about interactive boards (ET) through metaphors. In this study, the phenomenological pattern, one of the qualitative research designs, was used. The study's working group, in which data analysis was conducted through the content analysis technique, consisted of 127 students studying in the 4th-grade of primary school and 41 primary school teachers. The sampling of the research was determined by the criterion sampling method. In the study, the data were, “Interactive boards like/similar to …, because … ” was collected with a structured form consisting of questions asked. In the study, it was found out that the students and teachers produced 31 and 20 metaphors related to interactive whiteboards, respectively; that the metaphor “Computer” was the most frequently repeated metaphor by both teachers and students; that the category with the highest frequency was “Entertainment tool” in the categories produced by the students and that the category with the highest frequency was “Information collection tool” in the categories created by the teachers. It was also found out that while the metaphors created by the teachers and students related to IWBs were generally positive, but the participants produced some negative metaphors.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 14, 2021 |
Submission Date | February 18, 2020 |
Acceptance Date | September 18, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 51 |