The aim of this study is to reveal the current state of neuroeducation research and to determine its future direction. In this context, the studies were examined using inductive and deductive content analysis, taking into account different variables. After a preliminary evaluation based on specific criteria, a total of 208 studies from the Web of Science, ERIC, and H. W. Wilson databases were included. The analysis revealed that most of the studies were published in education-related journals, the Web of Science was the most commonly used database, the studies were generally single-authored, and most of the researchers were based in the United States. It was found that theoretical studies were more commonly preferred, qualitative methods were mainly used for data collection, while quantitative methods were preferred for data analysis. It was observed that the sampling method was often not specified, educators were mostly selected as the sample group, and the sample size generally ranged from 0 to 50 participants. While the primary aim of these studies was to provide a general overview of neuroeducation, the findings indicated that neuroeducation has positive implications for educational practice.
Neuroeducation Neuro-education Educational neuroscience Neuroscience and education Content analysis
0949-DR-23
Bu çalışmanın amacı nöroeğitim çalışmalarının mevcut durumunu ortaya koymak ve araştırmaların yönelimini belirlemektir. Bu doğrultuda incelenen çalışmaların yazar sayısı, yayın yılı, araştırmacıların ülkeleri, indeks, dergi alanı, örneklem grubu, örneklem büyüklüğü, örnekleme yöntemi, konu alanı, yöntem, veri toplama araçları, veri analiz yöntemi, araştırmanın amaçı, sonuç ve öneri dağılımları tümdengelim ve tümevarım içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. Çalışma kapsamında incelenen çalışmalar Web of Science, ERIC ve H. W. Wilson veri tabanlarından elde edilmiştir. Çalışmalar ön değerlendirmeden geçirilerek belirlenen ölçütler doğrultusunda toplam 208 araştırma çalışma kapsamına dahil edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, çalışmaların çoğunluk ile eğitim alanındaki dergilerde yayımlandığı, veri tabanlarından WoS tercih edildiği, çalışmaların genellikle tek yazarlı olduğu ve araştırmacıların büyük çoğunluğunun Amerika Birleşik Devletleri’nden olduğu belirlenmiştir. Kuramsal düzeydeki çalışmaların daha fazla tercih edildiği, veri toplama aracı olacak nitel yöntemlerin ve veri analiz yöntemlerinden ise nicel yöntemlerin seçildiği belirlenmiştir. Çalışmalarda örnekleme yönteminin çoğu zaman belirtilmediği, örneklem grubu olarak en fazla eğitimcilerle çalışıldığı ve örneklem büyüklüğü genellikle 0-50 aralığında olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışmaların amacı nöroeğitime genel bir bakış sunmak olurken, sonuçlar nöroeğitimin eğitimde faydalı olduğunu göstermiştir.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
0949-DR-23
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 0949-DR-23 |
Early Pub Date | September 15, 2025 |
Publication Date | September 19, 2025 |
Submission Date | October 2, 2024 |
Acceptance Date | September 8, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 65 |