Bu makale sinemada rengin anlam yaratmak için nasıl kullanıldığını ortaya koymak amacındadır. Bunu yaparken çalışmada görüntünün vazgeçilmez unsurlarından biri olan renklerin sinema sanatı içinde farklı kullanımları ve bu kullanımların ortaya çıkardığı sonuçlar da tartışılacaktır. Bu tartışmalar içerisinde renkler gösteren- gösterilen ilişkisi içinde göstergebilimsel bir yöntemle ele alınacaktır. Rengin sinemada kullanımı çok farklı yaklaşım ve ayrımlarla ifade edilmiştir. Bu çalışma daha önceki ayrımları da göz önünde bulundurarak daha net bir ayrım getirmiş ve rengin sinemada etkisel, estetiksel ve anlamsal boyutlarda kullanıldığını ortaya koymuştur. Bu makalede daha çok rengin anlamsal boyutları içinde durulacaktır. Sinemada renkle anlam yaratma konusu çok kapsamlı olacağından konu Fransız yönetmen François Truffaut’nun 1966 yılında yönettiği Fahrenheit 451 filmi kapsamında ele alınacaktır. Yönetmen filminde kırmızı rengi filmin farklı yerlerinde tutarlı bir şekilde anlam yaratmak için özellikle kullanmıştır. Film içerisinde kırmızı renk Truffaut tarafından farklı anlamlara gelecek şekilde kullanılsa da genel itibariyle otoriteye karşı tehlikeyi ve suç/suçlu kavramlarını simgelemektedir. Böylelikle yönetmen kırmızı rengi kullanarak film içinde renkle kurulan yeni bir anlamsal dünya yaratmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 1 |