Sinema dediğimizde sınırları belli olmayan zengin bir evreni kastederiz. Bu zengin evrenin yansıması olan sinemanın büyüsü, izleyici üzerinde bıraktığı derin etkide ve ona birçok şey düşündürmesinde aranabileceği gibi bireyi ve toplumları dönüştürücü etkisinde de aranabilir. Sinemanın diğer sanatlarla etkileşimde bulunup onları bünyesine katarak sanatsal ifadesini güçlendirmesi de sinemanın büyüsündendir. Tabi görsel bir şölen yaratması, türlü duygulara tercüman olması ve en önemlisi belirli bir haz uyandırması yine sinemanın tarifi zor büyüsüne dahil edilebilir. Ancak bütün bunların yanında, sinemanın büyüsünün en önemli özelliği bir meseleyi çok farklı boyutlarda ele alıp anlatabilmesidir.
Yaşadığımız dönemde, sinema bilinci ve sinema sanatı, Hollywood kalıplarıyla şekillenmiş durumdadır. Makalenin konusu, salt görsel-haz amacıyla standartları belirlenen ve tüketim unsuruna dönüştürülen günümüz sinemasının, iyi film diyemediğimiz ama kötü değil diyerek geçiştirdiğimiz litotik bir sinemaya dönüştüğünü ortaya koymaktır. Çalışma sinemanın büyüsünün, kapitalist kültür ve sinema anlayışına mahkûm edilmesiyle dönüşen sinema anlayışını ve açmazlarını sorgularken literatüre yeni bir kavram kazandırmaya çalışmak amacındadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |