Kur’ân-ı Kerim’in insanlık tarihi boyunca orijinal haliyle muhafaza edilmek suretiyle bugüne intikal eden yegâne kitap olduğu konusunda Müslümanlar ve insanlığın büyük bir kısmı hemfikirdir. Bununla birlikte İslâmî literatürde Kur’ân’da eksiklik bulunduğu vehmini ortaya çıkaracak nitelikte bazı rivayetlere rastlanmaktadır. İmam Mâlik de İslâmî literatürün en muteber hadis kaynaklarından biri olan Muvatta’ın sahibidir ve Kur’ân’ın eksiksiz muhafazasına aykırı kabul edilebilecek bazı rivayetler bu eserde de yer almaktadır. Radâ‘/süt emme ve recm konularına dair bu rivayetler Mâlik b. Enes tarafından metinlerindeki problemli ifadelere rağmen niçin nakledilmiştir? İmam Mâlik’in Kur’ân algısında bir farklılık mı söz konusudur? sorularına cevap arayan bu çalışma Mâlik b. Enes’in Kur’ân algısı, Kur’ân’ın korunmuşluğu anlayışı ve söz konusu rivayetleri nakletme gerekçelerini konu edinmiştir. Araştırma sonunda İmam Mâlik’in İslâm dünyasında mevcut Kur’ân algısından farklı bir anlayışa sahip olmadığı, ilgili rivayetleri hadis nakletme prensipleri doğrultusunda aktardığı ve rivayetlerin Kur’ân’ın korunmuşluğu ile çelişen yönlerini göz önünde bulundurmadığı tespit edilmiştir.
Makalede Etik Kurul İzni gerektirecek bir durum bulunmadığını beyan ederim.
Araştırmayı destekleyen herhangi bir kurum bulunmamaktadır.
Herhangi bir kişi veya kuruma teşekkür bulunmamaktadır.
Muslims and most of humanity agree that the Qur'an is the only book that has been preserved in its original form throughout human history. Nevertheless, there are some narrations in the Islamic literature that might lead one to believe that there are deficiencies in the Qur'an. Imām Mālik is the author of the Muwaṭṭaʻ, one of the most authoritative sources of hadith in Islamic literature, and some narrations that may be considered contrary to the complete preservation of the Qur'an are also included in this work. Why were these narrations about raḍāʻ/breastfeeding and rajm transmitted by Mālik b. Anas despite the problematic statements in their texts? Is there a difference in Imam Mālik's perception of the Qur'ān? Seeking answers to these questions, this study focuses on Mālik b. Anas's perception of the Qur'ān, his understanding of the preservation of the Qur'ān, and his reasons for transmitting these narrations. At the end of the research, it was determined that Imām Mālik did not have a different understanding of the Qur'an from the existing understanding of the Qur'an in the Islamic world, that he transmitted the relevant narrations in accordance with the principles of transmitting hadīth, and that he did not consider the aspects of the narrations that contradict the preservation of the Qur'an.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tafsir |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Early Pub Date | December 27, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | August 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 2 |