Çocuklar davranış gelişiminde
öncelikle ebeveynlerini ve yakın çevresini model aldıkları için, davranış
kazanımlarında aile ve yakın çevrenin etkisi yadsınamaz. Çocukların davranış
kazanımında ebeveyn ve diğer aile üyelerinin çocuğun gelişimsel dönemlerini de
bilmesi olumlu davranış kazandırma da etkili olacaktır. Araştırmanın amacı, bir
devlet üniversitesinde görev yapmakta olan idari ve akademik personellerin, 0 –
12 yaş arasında problem davranışları tespit edilen çocuklarının problem
davranışlarını en aza indirgemeye çalışmaktır. Çocukların problem
davranışlarını belirlemeyi ve bu davranışları en aza indirmeyi hedefleyen bir
uygulama programı ebeveynlerinin de aktif katılımıyla 2016-2017 güz akademik
döneminde araştırmacılar tarafından 13 çocuk ve ebeveynlerinin katılımıyla
yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak gözlem ve görüşme
teknikleri kullanılmış, elde edilen verilerde nitel yöntemlerle
incelenmiştir. Bu süreçte her çocuğun
kendine özgü problem davranışı olduğundan, her katılımcı için bireysel
uygulamalar ve gözlemler yapılmıştır. Uygulama sonunda programa katılan
çocukların davranış problemlerinde azalma, ebeveynlerinin de çocuklarını tanıma
ve davranış problemlerinin çözümü noktasında farkındalık seviyelerinin
ilerlediği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 13, 2018 |
Acceptance Date | October 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |