Research Article
BibTex RIS Cite

DESTİNASYON TANITIM FİLMLERİ NE ANLATIR?

Year 2019, , 257 - 272, 21.01.2019
https://doi.org/10.30794/pausbed.419089

Abstract

Bu çalışmada, turizmde kullanılan destinasyon tanıtım
filmlerinin içerik çözümlemesi yapılarak filmlerin amacı, hedef kitlesi,
anlatım biçimi ve destinasyon özelliklerinin nasıl aktarıldığına yönelik
çıkarımlarda bulunmak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada öncelikle konuyla ilgili yazın taraması
yapılmış, ardından 2017 yılında CIFFT (Comité International des Festivals du
Film Touristique, Uluslararası Turizm Film Festivalleri Komitesi) tarafından
düzenlenen festivalde, 109 film arasından CIFFT komitesini oluşturan üye 17
turizm film festivalinin oylarıyla belirlenen en iyi on turizm filminin içerik
çözümlemesi yapılmıştır. Çözümleme sonucunda elde edilen bulgular, medya etkisi
ve tanıtım filmleri ile destinasyon imajı arasındaki ilişki bağlamında
değerlendirilmiştir. Bulgulara göre, incelenen destinasyon tanıtım
filmleri amaçları, odaklanılan destinasyon türü ve hedef kitle bakımından
farklılık göstermektedir. Diğer taraftan destinasyon bağlamındaki kategoriler
açısından özellikle turizm işletmeleri (konaklama olanakları) ve
ulaşılabilirlik kategorileri çerçevesinde filmler yeterli bilgi içeriğine sahip
değildir. 

References

  • Buchmann, A., Moore, K. ve Fisher, D. (2010). “Experiencing Film Tourism: Authenticity ve Fellowship”, Annals of Tourism Research, 37(1), 229-248.
  • Castelltorrt, M. ve Mader, G. (2010). “Press Media Coverage Effects on Destination - A Monetary Public Value (MPV) Analysis”, Tourism Management, 31(6), 724-738.
  • Choi, H.H., Lim, S.A ve Jeong, C.S. (2016). “New Promotional Video Technique Utilizing Augmented Reality and Popcode”, Multimedia Tools and Applications, 75(23), 15311-15326.
  • Choi, H.H., Lim, S.A ve Kim, J.H. (2016). “An Efficient Expression Technique for Promotional Video Production based on IoT (the internet of things) in Cultural Art Institutions”, Multimedia Tools and Applications, 75(22), 14111-14124.
  • CIFFT (2017). CIFFT film rank list. (04.06.2017) https://www.cifft.com/cifft-rank-list-2017/
  • Connell, J. (2012). “Film Tourism: Evolution, Progress and Prospects”, Tourism Management, 33(5), 1007-1029.
  • Demirtaş, M. (2010). “Örgütsel İletişimin Verimlilik ve Etkinliğinde Yararlanılan İletişim Araçları ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği”, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, XXVIII (I), 441-444.
  • Flavian, C., Gurrea, R. ve Orus, C. (2017). “The Influence of Online Product Presentation Videos on Persuation and Purchase Channel Preference: The Role of Imagery Fluency and Need for Touch”, Telematics and Informatics, 34, 1544-1556.
  • Fukushima, T. (2002). “Promotional Video Production in a Foreign Language Course”, Foreign Language Annals, 35(3), 349-355.
  • Gong, T. ve Tung, V.W.S. (2017). “The Impact of Tourism Mini-Movies on Destination Image: The Influence of Travel Motivation and Advertising Disclosure”, Journal of Travel ve Tourism Marketing, 34(3), 416-428.
  • Gottschall, K. ve Saltmarsh, S. (2017). “‘You’re not just learning it, you’re living it!’ Constructing the ‘Good Life’ in Australian University Online Promotional Videos”, Discourse: Studies in The Cultural Politics of Education, 38(5), 768-781.
  • Hacıoğlu, N. (2000). Turizm Pazarlaması. Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayınları, Balıkesir.
  • Holsti, O.R. (1968). “Content Analysis”, The Handbook of Social Psychology (Eds:G. Lindzey ve E. Aronson), Addison- Wesley Publishing Company, London.
  • Hou, Z. Joppe, M., Choi, C. ve Lin, Z. (2016). Exploratory Study of Promotional Videos in the 10 Major Tourist Destinations in China: A Content Analysis, Tourism Travel and Research Association: Advancing Tourism Research Globally. 45.
  • Kerlinger, F.N. (1986). Foundations of Behavioural Research, 3. Baskı, Holt, Rinehart and Winston, New York.
  • Krippendorff, K. (2013). Content Analysis: An Introduction to its Methodology, 3. Baskı, Sage, London.
  • Lim, Y., Chung, Y. ve Weaver, P.A. (2012). “The Impact of Social Media on Destination Branding: Comsumer-Generated Videos versus Destination Marketer-Generated Videos”, Journal of Vacation Marketing, 18(3), 197-206.
  • Macnamara, J. (2011). “Media Content Analysis: Its Uses; Benefits and Best Practice Methodology”, Asia Pasific Public Relations Journal, 6(1), 1-34.
  • Mansson, M. (2011). “Mediatized Tourism”, Annals of Tourism Research, 38(4), 1634-1652.
  • Mercille, J. (2005). “Media Effects on Image: The Case of Tibet”, Annals of Tourism Research, 32(4), 1039-1055.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2002). Halkla İlişkiler, Der Yayınları, İstanbul.
  • Öğülmüş, S. (1991). “”İçerik Çözümlemesi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24(1), 213-228.
  • Pan, S. (2009). “The Role of TV Commercial Visuals in Forming Memorable and Impressive Destination Images”, Journal of Travel Research, 50(2), 171-185.
  • Peltekoğlu, F.B. (2004). Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Prasad, D.B. (2008). “Content analysis: A Method of Social Science Research”, Research Methods for Social Work (Ed: D.K. Lal Das), Rawat Publications, New Delhi.
  • Riley, R., Baker, D. ve Van Doren, C.S. (1998). “Movie Induced Tourism”, Annals of Tourism Research, 25(4), 919-935.
  • Shani, A., Chen, P.J., Wang, Y. ve Hua, N. (2010). “Testing the Impact of Promotional Video on Destination Image Change: Application of China as a Tourism Destination”, International Journal of Tourism Research, 12(2), 116-133.
  • Ünüsan, Ç. ve Sezgin, M. (2005). Turizmde Strateji Kesimli Pazarlama İletişimi. Nüve Kültür Merkezi Yayınları, Konya.
  • Ünüvar, Ş. ve Şimşek, S. (2012). “Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Yurtdışı Tanıtım Filmlerinde Kültürel İmge Kullanımı”, Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 24, 305-330.
  • Yüksel, F. (2011). “Exposure to Promotional Films Whilst on Vacation and Its Effects on Tourists’ Evaluations”, Journal of Yasar University, 23(6), 3904-3912.
  • Zaidman, N. ve Holmes, P. (2009). “Business Communication as Cultural Text: Exchange and Feedback of Promotional Video Clips”, International Journal of Intercultural Relations, 33(6), 535-549.
Year 2019, , 257 - 272, 21.01.2019
https://doi.org/10.30794/pausbed.419089

Abstract

References

  • Buchmann, A., Moore, K. ve Fisher, D. (2010). “Experiencing Film Tourism: Authenticity ve Fellowship”, Annals of Tourism Research, 37(1), 229-248.
  • Castelltorrt, M. ve Mader, G. (2010). “Press Media Coverage Effects on Destination - A Monetary Public Value (MPV) Analysis”, Tourism Management, 31(6), 724-738.
  • Choi, H.H., Lim, S.A ve Jeong, C.S. (2016). “New Promotional Video Technique Utilizing Augmented Reality and Popcode”, Multimedia Tools and Applications, 75(23), 15311-15326.
  • Choi, H.H., Lim, S.A ve Kim, J.H. (2016). “An Efficient Expression Technique for Promotional Video Production based on IoT (the internet of things) in Cultural Art Institutions”, Multimedia Tools and Applications, 75(22), 14111-14124.
  • CIFFT (2017). CIFFT film rank list. (04.06.2017) https://www.cifft.com/cifft-rank-list-2017/
  • Connell, J. (2012). “Film Tourism: Evolution, Progress and Prospects”, Tourism Management, 33(5), 1007-1029.
  • Demirtaş, M. (2010). “Örgütsel İletişimin Verimlilik ve Etkinliğinde Yararlanılan İletişim Araçları ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği”, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, XXVIII (I), 441-444.
  • Flavian, C., Gurrea, R. ve Orus, C. (2017). “The Influence of Online Product Presentation Videos on Persuation and Purchase Channel Preference: The Role of Imagery Fluency and Need for Touch”, Telematics and Informatics, 34, 1544-1556.
  • Fukushima, T. (2002). “Promotional Video Production in a Foreign Language Course”, Foreign Language Annals, 35(3), 349-355.
  • Gong, T. ve Tung, V.W.S. (2017). “The Impact of Tourism Mini-Movies on Destination Image: The Influence of Travel Motivation and Advertising Disclosure”, Journal of Travel ve Tourism Marketing, 34(3), 416-428.
  • Gottschall, K. ve Saltmarsh, S. (2017). “‘You’re not just learning it, you’re living it!’ Constructing the ‘Good Life’ in Australian University Online Promotional Videos”, Discourse: Studies in The Cultural Politics of Education, 38(5), 768-781.
  • Hacıoğlu, N. (2000). Turizm Pazarlaması. Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayınları, Balıkesir.
  • Holsti, O.R. (1968). “Content Analysis”, The Handbook of Social Psychology (Eds:G. Lindzey ve E. Aronson), Addison- Wesley Publishing Company, London.
  • Hou, Z. Joppe, M., Choi, C. ve Lin, Z. (2016). Exploratory Study of Promotional Videos in the 10 Major Tourist Destinations in China: A Content Analysis, Tourism Travel and Research Association: Advancing Tourism Research Globally. 45.
  • Kerlinger, F.N. (1986). Foundations of Behavioural Research, 3. Baskı, Holt, Rinehart and Winston, New York.
  • Krippendorff, K. (2013). Content Analysis: An Introduction to its Methodology, 3. Baskı, Sage, London.
  • Lim, Y., Chung, Y. ve Weaver, P.A. (2012). “The Impact of Social Media on Destination Branding: Comsumer-Generated Videos versus Destination Marketer-Generated Videos”, Journal of Vacation Marketing, 18(3), 197-206.
  • Macnamara, J. (2011). “Media Content Analysis: Its Uses; Benefits and Best Practice Methodology”, Asia Pasific Public Relations Journal, 6(1), 1-34.
  • Mansson, M. (2011). “Mediatized Tourism”, Annals of Tourism Research, 38(4), 1634-1652.
  • Mercille, J. (2005). “Media Effects on Image: The Case of Tibet”, Annals of Tourism Research, 32(4), 1039-1055.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2002). Halkla İlişkiler, Der Yayınları, İstanbul.
  • Öğülmüş, S. (1991). “”İçerik Çözümlemesi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24(1), 213-228.
  • Pan, S. (2009). “The Role of TV Commercial Visuals in Forming Memorable and Impressive Destination Images”, Journal of Travel Research, 50(2), 171-185.
  • Peltekoğlu, F.B. (2004). Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Prasad, D.B. (2008). “Content analysis: A Method of Social Science Research”, Research Methods for Social Work (Ed: D.K. Lal Das), Rawat Publications, New Delhi.
  • Riley, R., Baker, D. ve Van Doren, C.S. (1998). “Movie Induced Tourism”, Annals of Tourism Research, 25(4), 919-935.
  • Shani, A., Chen, P.J., Wang, Y. ve Hua, N. (2010). “Testing the Impact of Promotional Video on Destination Image Change: Application of China as a Tourism Destination”, International Journal of Tourism Research, 12(2), 116-133.
  • Ünüsan, Ç. ve Sezgin, M. (2005). Turizmde Strateji Kesimli Pazarlama İletişimi. Nüve Kültür Merkezi Yayınları, Konya.
  • Ünüvar, Ş. ve Şimşek, S. (2012). “Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Yurtdışı Tanıtım Filmlerinde Kültürel İmge Kullanımı”, Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 24, 305-330.
  • Yüksel, F. (2011). “Exposure to Promotional Films Whilst on Vacation and Its Effects on Tourists’ Evaluations”, Journal of Yasar University, 23(6), 3904-3912.
  • Zaidman, N. ve Holmes, P. (2009). “Business Communication as Cultural Text: Exchange and Feedback of Promotional Video Clips”, International Journal of Intercultural Relations, 33(6), 535-549.
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Sebahattin Emre Dilek 0000-0001-7830-1928

Nur Kulakoğlu Dilek

Eylin Aktaş

Publication Date January 21, 2019
Acceptance Date June 1, 2018
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Dilek, S. E., Kulakoğlu Dilek, N., & Aktaş, E. (2019). DESTİNASYON TANITIM FİLMLERİ NE ANLATIR?. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(34), 257-272. https://doi.org/10.30794/pausbed.419089
AMA Dilek SE, Kulakoğlu Dilek N, Aktaş E. DESTİNASYON TANITIM FİLMLERİ NE ANLATIR?. PAUSBED. January 2019;(34):257-272. doi:10.30794/pausbed.419089
Chicago Dilek, Sebahattin Emre, Nur Kulakoğlu Dilek, and Eylin Aktaş. “DESTİNASYON TANITIM FİLMLERİ NE ANLATIR?”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 34 (January 2019): 257-72. https://doi.org/10.30794/pausbed.419089.
EndNote Dilek SE, Kulakoğlu Dilek N, Aktaş E (January 1, 2019) DESTİNASYON TANITIM FİLMLERİ NE ANLATIR?. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 34 257–272.
IEEE S. E. Dilek, N. Kulakoğlu Dilek, and E. Aktaş, “DESTİNASYON TANITIM FİLMLERİ NE ANLATIR?”, PAUSBED, no. 34, pp. 257–272, January 2019, doi: 10.30794/pausbed.419089.
ISNAD Dilek, Sebahattin Emre et al. “DESTİNASYON TANITIM FİLMLERİ NE ANLATIR?”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 34 (January 2019), 257-272. https://doi.org/10.30794/pausbed.419089.
JAMA Dilek SE, Kulakoğlu Dilek N, Aktaş E. DESTİNASYON TANITIM FİLMLERİ NE ANLATIR?. PAUSBED. 2019;:257–272.
MLA Dilek, Sebahattin Emre et al. “DESTİNASYON TANITIM FİLMLERİ NE ANLATIR?”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 34, 2019, pp. 257-72, doi:10.30794/pausbed.419089.
Vancouver Dilek SE, Kulakoğlu Dilek N, Aktaş E. DESTİNASYON TANITIM FİLMLERİ NE ANLATIR?. PAUSBED. 2019(34):257-72.