Bu çalışmanın temel
amacı, e-perakende hizmet kalitesinin marka değerine etkisini belirlemektir. E-perakende
sitesine örnek teşkil etmesi amacıyla Trendyol e-perakende sitesi seçilmiş ve
araştırmaya bu siteden alışveriş yapan 322 müşteri dahil edilmiştir. İlk
olarak, müşterilerinin sosyo-demografik özellikleri ile ilgili bulgulara yer
verilmiştir. Daha sonra, hem e-perakende hizmet kalitesi hem de marka değeri
açısından sosyo-demografik özelliklerin farklılık gösterip göstermediğine
bakılmıştır. Son olarak, e-perakende hizmet kalitesinin marka değerine etkisini
incelemek için regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda,
Trendyol e-perakende sitesinin hizmet kalitesinin marka değerine etkide
bulunduğu ortaya çıkmıştır. E-perakende hizmet kalitesinin, marka değeri
üzerinde %44,3 oranında değiştirme etkisine sahip olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Finance |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 29, 2020 |
Acceptance Date | October 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 |