Müzik eğitimi kapsamında yer alan ses eğitiminin genel amacı, konuşma ve
şarkı söylemede, öğrencilerin seslerini doğal haliyle ve
ses sağlığını koruyarak en iyi şekilde
kullanmalarını sağlamaktır. Bu amacın gerçekleştirilmesi, onlara
sunulacak nitelikli eğitim anlayışı ile sağlanabilir. Günümüzde hızlı değişme
ve gelişmelerin yaşandığı bilim ve teknolojiyle sürekli ilgili olma, bilgiye
hızlı ve doğrudan ulaşmayı isteyen ve aktif kullanılan öğrenme deneyimlerini
daha çok arzulayan bağımsız yeni neslin öğrenme biçimini şekillendirmiştir. Bu
nedenle, eğitim sürecinde kullanılacak etkili ve verimli öğretim yöntemlerinin
seçilmesi önemlidir. Etkili, eğlenceli, kolay ve hızlı öğrenmeyi sağlayan bir
öğretim yöntemi olarak sözel imgelerin kullanılması, bu amaçların gerçekleştirilmesini
sağlayabilir. Ses eğitiminde bir yöntem olarak sözel imgelerin kullanılması ile
doğru, güzel ve etkili konuşma ve şarkı söyleme becerilerinin geliştirilmesi,
öğrencilere uzun yıllar sağlıklı bir sesle konuşma ve şarkı söyleme olanağı sağlayacaktır.
Aynı zamanda, öğretmen-öğrenci iletişimi ve eğitim süreci de daha sağlıklı,
verimli ve etkili olacaktır. Bu
doğrultuda bu çalışmanın amacı, ses eğitiminde bir öğretim yöntemi
olarak sözel imgeleri ele alarak bir değerlendirme yapmak ve önerilerde
bulunmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Music |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2021 |
Acceptance Date | September 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 |