Online interviewing has increasingly begun to be preferred in qualitative research in recent years. Here, we aim to discuss our methodological experiences based on e-field of the PhD thesis designed with a qualitative approach on poverty measurement. For this, we narrate our strategies improved for in-depth interviews and synchronous focus group discussions conducted in a 5-month-process through Zoom, categorizing them as before, during and after interviews. Scrutinizing our strategies, we discuss situationally prominent key characteristics of the e-field. Within this scope, we find out that the quality of infrastructure, keeping the duration of the interview short and the number of the questions and participants less than the traditional interviewing are significant factors. Last, we find it crucial to indicate that some outcomes of the e-field can have ambivalent characteristics and obligate the researchers to make selections.
Yok
Yok
We would like to thank Dr. Hilal Arslan for her technical support during our fieldwork.
Çevrimiçi görüşmeler son zamanlarda giderek artan bir şekilde nitel araştırmalarda daha fazla tercih edilir hale geldi. Biz de bu çalışmada, yoksulluğun ölçülmesi konusunda nitel yaklaşımla yürüttüğümüz doktora tez çalışmasının çevrimiçi saha çalışmasına dayanan metodolojik deneyimlerimizi tartışmayı amaçlıyoruz. Bunun için, Zoom uygulaması aracılığıyla 5 aylık bir süre içinde gerçekleştirdiğimiz senkron odak grup görüşmeleri ve yarı-yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler için geliştirdiğimiz stratejileri görüşmeler öncesi, esnası ve sonrasında olmak üzere gruplandırarak aktarmayı hedefliyoruz. Belirlediğimiz stratejileri ayrıntılandırarak çevrimiçi saha çalışmamızda durumsal olarak öne çıkan başlıca özgünlükleri tartışıyoruz. Bu bağlamda, teknik altyapının kalitesi, yüz yüze görüşmelere kıyasla görüşme süresinin kısalığı ile soru ve katılımcı sayılarının düşüklüğünün önemli etkenler olduğunu saptadık. Son olarak, çevrimiçi saha çalışmasının bazı sonuçlarının ikircikli bir doğaya sahip olduğunu ve araştırmacıları seçim yapmak durumunda bırakabileceğini paylaşmayı da önemli bulduğumuzu belirtmek isteriz.
Yok
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | March 2, 2022 |
Acceptance Date | October 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 |