BibTex RIS Cite

EXAMINATION OF SONGS AND TONGUE TWISTERS IN TEACHING CHILDREN A FOREINGN LANGUAGE INTHE METHOD BOOK OF ALEX ET ZOE I ACCORDING TO MULTIPLE INTELLIGENCE THEORY

Year 2009, Issue: 4, 187 - 197, 01.06.2009

Abstract

This study is designed to examine the contributions of songs and tongue twisters in the method book of language teaching for children entitled ‘’Alex et Zoe I’’ , which is used by the department of Foreign Languages of Private Tevfik Fikret High School, to the children learning a foreign language. The theory employed in the study is multiple Intelligence Theory proposed by Howard Gardner

ŞARKI VE TEKERLEMELERİN ÇOCUKLARA YAPANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU ZEKA KURAMINA GÖRE ALEX ET ZOE I ADLI METOT KITABINDA İNCELENMESİ

Year 2009, Issue: 4, 187 - 197, 01.06.2009

Abstract

Bu çalışmada, Özel Ankara Tevfik Fikret Lisesi Yabancı Diller Bölümü tarafından okutulan ‘’Alex et Zoe I’’ adlı çocuklara yabancı dil öğretimi metot kitabında yer alan şarkı ve tekerlemelerin, yabancı dil öğretiminde çocuklara sağladığı katkılar, Howard Gardner’in çoklu zeka kuramına göre incelenmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA56DY59PD
Journal Section Research Article
Authors

Melek Alpar This is me

Publication Date June 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Issue: 4

Cite

APA Alpar, M. (2009). ŞARKI VE TEKERLEMELERİN ÇOCUKLARA YAPANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU ZEKA KURAMINA GÖRE ALEX ET ZOE I ADLI METOT KITABINDA İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(4), 187-197.
AMA Alpar M. ŞARKI VE TEKERLEMELERİN ÇOCUKLARA YAPANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU ZEKA KURAMINA GÖRE ALEX ET ZOE I ADLI METOT KITABINDA İNCELENMESİ. PAUSBED. June 2009;(4):187-197.
Chicago Alpar, Melek. “ŞARKI VE TEKERLEMELERİN ÇOCUKLARA YAPANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU ZEKA KURAMINA GÖRE ALEX ET ZOE I ADLI METOT KITABINDA İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 4 (June 2009): 187-97.
EndNote Alpar M (June 1, 2009) ŞARKI VE TEKERLEMELERİN ÇOCUKLARA YAPANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU ZEKA KURAMINA GÖRE ALEX ET ZOE I ADLI METOT KITABINDA İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 187–197.
IEEE M. Alpar, “ŞARKI VE TEKERLEMELERİN ÇOCUKLARA YAPANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU ZEKA KURAMINA GÖRE ALEX ET ZOE I ADLI METOT KITABINDA İNCELENMESİ”, PAUSBED, no. 4, pp. 187–197, June 2009.
ISNAD Alpar, Melek. “ŞARKI VE TEKERLEMELERİN ÇOCUKLARA YAPANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU ZEKA KURAMINA GÖRE ALEX ET ZOE I ADLI METOT KITABINDA İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 (June 2009), 187-197.
JAMA Alpar M. ŞARKI VE TEKERLEMELERİN ÇOCUKLARA YAPANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU ZEKA KURAMINA GÖRE ALEX ET ZOE I ADLI METOT KITABINDA İNCELENMESİ. PAUSBED. 2009;:187–197.
MLA Alpar, Melek. “ŞARKI VE TEKERLEMELERİN ÇOCUKLARA YAPANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU ZEKA KURAMINA GÖRE ALEX ET ZOE I ADLI METOT KITABINDA İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 4, 2009, pp. 187-9.
Vancouver Alpar M. ŞARKI VE TEKERLEMELERİN ÇOCUKLARA YAPANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU ZEKA KURAMINA GÖRE ALEX ET ZOE I ADLI METOT KITABINDA İNCELENMESİ. PAUSBED. 2009(4):187-9.