BibTex RIS Cite

COMPARISION OF THE EFFECTIVENESS OF TWO DIFFERENT PERFORMANCE FEEDBACKS ON AUTISTIC STUDENTS’ SKILLS OF WRITING LETTERS AND DRAWING LETTER LINES

Year 2010, Issue: 5, 97 - 107, 01.03.2010

Abstract

Performance feedback means providing students with information on their performance. This study
was conducted to compare the effectiveness of two different performance feedback on increasing the
number of letters and lines drawn by autistic students independently. Two types of feedback, verbal and
graphic feedback were used in the study. A total of three students two boys and a girl who attended
Sabahat Akşıray Education Center for Autistic Children located in Menemen, İzmir were participated in
the study. One of the participants was a 10 years old, while the other two participants were 11 years old.
A single subject, Adapted Alternating Treatments Desing was used to compare the effects of two performance
feedback. The result of the study showed that the graphic feedback was effective on increasing
the total number of letters and lines drawn by all participating student independently. Implications of
the result were discussed and suggestions for practice and future research were presented.

OTİSTİK ÖĞRENCİLERİN HARFLERİ VE HARFLERİ OLUŞTURAN ÇİZGİLERİ ÇİZME BECERİSİNDE İKİ FARKLI PERFORMANS DÖNÜTÜNÜN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2010, Issue: 5, 97 - 107, 01.03.2010

Abstract

Performans dönütü, öğrencinin yapabildikleri hakkında verilen bilgi anlamına gelmektedir. Bu araştırma otistik öğrencilerin bağımsız olarak çizdikleri harf ve çizgi sayısını artırmada iki farklı performans dönütünün etkililiğini karşılaştırmak amacı ile yapılmıştır. Performans dönütleri olarak sözel dönüt ve grafiksel dönüt kullanılmıştır. Araştırmaya İzmir ili Menemen ilçesinde bulunan Sabahat Akşıray Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi’ne devam eden ikisi erkek biri kız olmak üzere üç otistik öğrenci katılmıştır. Deneklerden biri 10 diğer ikisi ise 11 yaşındadır. Araştırmada iki farklı performans dönütünün etkililiğini karşılaştırmak için tek denekli araştırma desenlerinden Uyarlamalı Dönüşümlü Sağaltımlar deseni (Adapted Alternating Ttreatment Design) kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarında, araştırmaya katılan tüm öğrencilerde bağımsız olarak çizilen harf ve çizgi sayısını araştırmada grafiksel dönütün etkili olduğu bulunmuştur. Sonuçlar tartışılarak, uygulamaya ve araştırmaya yönelik önerilere yer verilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA38EN82PG
Journal Section Research Article
Authors

Rüya Güzel Özmen This is me

Mehrizar Yakın This is me

Sinan Kalkan This is me

Publication Date March 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Issue: 5

Cite

APA Özmen, R. G., Yakın, M., & Kalkan, S. (2010). OTİSTİK ÖĞRENCİLERİN HARFLERİ VE HARFLERİ OLUŞTURAN ÇİZGİLERİ ÇİZME BECERİSİNDE İKİ FARKLI PERFORMANS DÖNÜTÜNÜN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(5), 97-107.
AMA Özmen RG, Yakın M, Kalkan S. OTİSTİK ÖĞRENCİLERİN HARFLERİ VE HARFLERİ OLUŞTURAN ÇİZGİLERİ ÇİZME BECERİSİNDE İKİ FARKLI PERFORMANS DÖNÜTÜNÜN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. PAUSBED. March 2010;(5):97-107.
Chicago Özmen, Rüya Güzel, Mehrizar Yakın, and Sinan Kalkan. “OTİSTİK ÖĞRENCİLERİN HARFLERİ VE HARFLERİ OLUŞTURAN ÇİZGİLERİ ÇİZME BECERİSİNDE İKİ FARKLI PERFORMANS DÖNÜTÜNÜN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 5 (March 2010): 97-107.
EndNote Özmen RG, Yakın M, Kalkan S (March 1, 2010) OTİSTİK ÖĞRENCİLERİN HARFLERİ VE HARFLERİ OLUŞTURAN ÇİZGİLERİ ÇİZME BECERİSİNDE İKİ FARKLI PERFORMANS DÖNÜTÜNÜN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 97–107.
IEEE R. G. Özmen, M. Yakın, and S. Kalkan, “OTİSTİK ÖĞRENCİLERİN HARFLERİ VE HARFLERİ OLUŞTURAN ÇİZGİLERİ ÇİZME BECERİSİNDE İKİ FARKLI PERFORMANS DÖNÜTÜNÜN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”, PAUSBED, no. 5, pp. 97–107, March 2010.
ISNAD Özmen, Rüya Güzel et al. “OTİSTİK ÖĞRENCİLERİN HARFLERİ VE HARFLERİ OLUŞTURAN ÇİZGİLERİ ÇİZME BECERİSİNDE İKİ FARKLI PERFORMANS DÖNÜTÜNÜN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 (March 2010), 97-107.
JAMA Özmen RG, Yakın M, Kalkan S. OTİSTİK ÖĞRENCİLERİN HARFLERİ VE HARFLERİ OLUŞTURAN ÇİZGİLERİ ÇİZME BECERİSİNDE İKİ FARKLI PERFORMANS DÖNÜTÜNÜN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. PAUSBED. 2010;:97–107.
MLA Özmen, Rüya Güzel et al. “OTİSTİK ÖĞRENCİLERİN HARFLERİ VE HARFLERİ OLUŞTURAN ÇİZGİLERİ ÇİZME BECERİSİNDE İKİ FARKLI PERFORMANS DÖNÜTÜNÜN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 5, 2010, pp. 97-107.
Vancouver Özmen RG, Yakın M, Kalkan S. OTİSTİK ÖĞRENCİLERİN HARFLERİ VE HARFLERİ OLUŞTURAN ÇİZGİLERİ ÇİZME BECERİSİNDE İKİ FARKLI PERFORMANS DÖNÜTÜNÜN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. PAUSBED. 2010(5):97-107.