BibTex RIS Cite

Primary School Teachers’ Opinions OF Instructional Strategies, Methods and Techniques: A Descriptive Study for Scince of Life Class

Year 2013, Issue: 14, 59 - 75, 01.03.2013

Abstract

In this study, views of science of life teachers on instructional strategies, methods, and techniques were investigated both in terms of literature and their applications in the classroom. In this way, it was aimed to obtain information about the practical reflection of the approach adopted. In this descriptive research, it was acted within the framework of purposive sampling type and 22 teachers from four different primary schools were determined as participants. Data were collected by semi-structured interview technique and analyzed descriptively. Results revealed that primary school teachers’ definitions of the concepts of the related issues above were inaccurate and incomplete and the most commonly used method in this course is lecturing. Participants’ reasons for preferring this were lack of information in textbooks and its simplicity. In addition, the participants believed in the importance of using student-centered strategies, methods, and techniques but due to various problems, they couldn’t put these into practice.

Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Stratejilere Yöntemlere ve Tekniklere İlişkin Görüşleri: Hayat Bilgigisi Dersine Yönelik Tanılayıcı Bir Çalışma

Year 2013, Issue: 14, 59 - 75, 01.03.2013

Abstract

Bu araştırmada, Hayat Bilgisi dersi öğretmenlerinin, öğretimsel stratejilere, yöntemlere ve tekniklere ilişkin görüşleri, hem literatür açısından (kavramların netliği) hem de kendi uygulamaları açısından (uygulama sıklığı, zorlukları ve önerileri) incelenmiştir. Bu sayede, öğretim programında benimsenen yaklaşımın, uygulamadaki yansıması hakkında bilgi edinmek amaçlanmıştır. Bu çalışma nitel araştırma paradigmasına uygun olarak tasarlanmış betimsel bir çalışmadır. Araştırmada amaçlı örneklem türü çerçevesinde hareket edilerek, dört farklı ilköğretim okulundan 22 sınıf öğretmeni katılımcı olarak belirlenmiştir. Veri toplama yöntemi olarak, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Verilerin betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonunda, sınıf öğretmenlerinin, strateji, yöntem ve teknik kavramlarına ilişkin tanımlamalarının hatalı ve eksik olduğu belirlenmiş, katılımcıların bu derste en çok düz anlatım yöntemini tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu yöntemi tercih etme nedenlerini, ders kitaplarında bilgi olmaması ve yöntemin kolay olması şeklinde ifade eden katılımcıların, öğrenci merkezli stratejilerin, yöntemlerin ve tekniklerin kullanılmasının önemine inandıkları ancak, çeşitli sorunlar nedeniyle bu stratejileri, yöntemlerive teknikleri uygulayamadıkları sonucuna ulaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA73ZH75UM
Journal Section Research Article
Authors

Semra Demir This is me

Sevgi Özden This is me

Publication Date March 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 14

Cite

APA Demir, S., & Özden, S. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Stratejilere Yöntemlere ve Tekniklere İlişkin Görüşleri: Hayat Bilgigisi Dersine Yönelik Tanılayıcı Bir Çalışma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(14), 59-75.
AMA Demir S, Özden S. Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Stratejilere Yöntemlere ve Tekniklere İlişkin Görüşleri: Hayat Bilgigisi Dersine Yönelik Tanılayıcı Bir Çalışma. PAUSBED. March 2013;(14):59-75.
Chicago Demir, Semra, and Sevgi Özden. “Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Stratejilere Yöntemlere Ve Tekniklere İlişkin Görüşleri: Hayat Bilgigisi Dersine Yönelik Tanılayıcı Bir Çalışma”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 14 (March 2013): 59-75.
EndNote Demir S, Özden S (March 1, 2013) Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Stratejilere Yöntemlere ve Tekniklere İlişkin Görüşleri: Hayat Bilgigisi Dersine Yönelik Tanılayıcı Bir Çalışma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 59–75.
IEEE S. Demir and S. Özden, “Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Stratejilere Yöntemlere ve Tekniklere İlişkin Görüşleri: Hayat Bilgigisi Dersine Yönelik Tanılayıcı Bir Çalışma”, PAUSBED, no. 14, pp. 59–75, March 2013.
ISNAD Demir, Semra - Özden, Sevgi. “Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Stratejilere Yöntemlere Ve Tekniklere İlişkin Görüşleri: Hayat Bilgigisi Dersine Yönelik Tanılayıcı Bir Çalışma”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 (March 2013), 59-75.
JAMA Demir S, Özden S. Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Stratejilere Yöntemlere ve Tekniklere İlişkin Görüşleri: Hayat Bilgigisi Dersine Yönelik Tanılayıcı Bir Çalışma. PAUSBED. 2013;:59–75.
MLA Demir, Semra and Sevgi Özden. “Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Stratejilere Yöntemlere Ve Tekniklere İlişkin Görüşleri: Hayat Bilgigisi Dersine Yönelik Tanılayıcı Bir Çalışma”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 14, 2013, pp. 59-75.
Vancouver Demir S, Özden S. Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Stratejilere Yöntemlere ve Tekniklere İlişkin Görüşleri: Hayat Bilgigisi Dersine Yönelik Tanılayıcı Bir Çalışma. PAUSBED. 2013(14):59-75.