Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Eğitimine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi(Çorum İli Örneği)

Year 2018, Issue: 33, 1 - 15, 25.10.2018
https://doi.org/10.30794/pausbed.425633

Abstract

Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Veriler, Çorum ilinde bulunan ilköğretim okulları bünyesinde yer alan anasınıflarında ve bağımsız anaokullarında görev yapan 244(232kadın, 12 erkek) öğretmenden Fen Eğitimine Karşı Tutum Ölçeği ve Genel Bilgi Formu kullanılarak elde edilmiştir. Çalışma betimsel araştırma türlerinden tarama modelinde yürütülmüştür. Çalışma sonucunda, okul öncesi öğretmenlerin fen eğitimine karşı tutumlarının olumlu olduğu saptanmış, cinsiyetin ve yaşın fen eğitimini karşı tutumda fark oluşturduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin fen eğitimine karşı tutumlarının okul türü, eğitim düzeyi, çalışılan yaş grubu, yardımcı öğretmenin varlığı, çalışma saati ve hizmet yılına göre değişmediği de tespit edilmiştir.

References

  • Adak, A. (2006). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumları ile düşünme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli. Akköse, E, E. (2008). Okulöncesi eğitimi fen etkinliklerinde doğa olaylarının neden sonuç ilişkilerini belirlemede yaratıcı dramanın etkililiği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Appleton, K. ve Kindt, I. (2002).Beginning elementary teachers’ development as teachers of science. Journal of Science Teacher Education, 13, 43-61. Augoustinos, M.ve Walker, I. (1996). Social Cognition, An Integrated Introduction. Sage Publications LTD, London. ISBN: 080398989x Avcı, N. (2005). Fen Doğa Eğitiminde Proje Yaklaşımı, (Ed: Sevinç, M), Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar (2), Morpa Yayınları, İstanbul. Aykut, Ö. (2006). Bazı değişkenlerin okulöncesi öğretmenlerinin fen ve doğa çalışmalarına ilişkin bilgi düzeyleri ve görüşlerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Balcı, A. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Pegema Yayıncılık, Ankara. Cho, H. S. (1997). Early childhood teachers’ attitudes toward science teaching (Doctoral Dissertation). Pennsylvania State University, USA. Cho, H. S., Kim, J.ve Choi, D. H. (2003). Early childhood eachers’ attitudes toward science teaching: A scale validation study. Educational Reseach Quarterly, 27(2), 33-42. Conezio, K. ve French, L. (2002). Science in the preschool classroom: Capitalizing on children’s fascination with the everyday World to foster language and literacy development. Young Children, 57(5), 12-18. Cronın-Jones, L.L. (1991). Science teacher beliefs and their influence on curriculum implementation: Two case studies. Journal of Research in Science Teaching, 28(3), 235-250 Çamlıbel-Çakmak, Ö.(2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik tutumları ile bazı fen kavramlarını anlama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(3), 40-51. Davies, D. ve Howe, A. (2003). Teaching science and design and technology in the early years. David Fulton Publishers, London. Demers, S. C. ve Shrigley, R. L. (1990).The effect of video tape and written channels of communication on the science attitudes of preservice elementary teachers. Journal of Research in Science Teaching, 27(8), 739-745. Demiriz, S. ve Ulutaş, İ. (2001). Okulöncesi eğitim kurumlarındaki fen ve doğa etkinlikleri ile ilgili uygulamaların belirlenmesi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Bildiriler, Ankara. Denizel-Güven, E. ve Cevher, N.F. (2005).Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1-22. Dowdy, J. T. (2005). Relationship between teachers’ college science preparation and their attitudes toward science (Doctoral Dissertation). Texas A. & M. University-Commerce, USA. Duschl, R., Schwingruber, H. ve Shouse, A. (2007). Taking science to school: Learning and teaching science in grades K-8. Washington, DC: NationalAcademicsPress; Board on Science Education, Center for Education, Division of Behavioral and Social Sciences and Education. Elmas, H. ve Kanmaz, A.(2015). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 35-42. Erden, F.T. ve Sönmez, S.(2011). Study of Turkish preschool teachers’ attitudes toward science teaching. International Journal of Science Education, 33(8), 1149- 1168. Doi: 10.1080/09500693.2010.511295 Eshach, H. ve Fried, M. N. (2005). Should science be taught in early childhood? Journal of Science Education and Technology, 14, 315–336. Fayez, M., Sabah, S.A. ve Oliemat, E.(2011). Jordanian early teachers’ perspectives toward science teaching and learning. International Research in Early Childhood Education. 2(1), 76-95. Faulkner-Schneider, L.A. (2005). Child care teachers’ attitudes, beliefs, and knowledge regarding science and the impact on early childhood learning opportunitites( Unpublished Master Thesis). University of Oklahoma, Norman, Oklahoma. French, L. (2004). Science as the center of a coherent, integrated early childhood curriculum. Early Childhood Research Quarterly, 19, 138–149. Gheıth, E. ve Al-Shawareb, A. (2016). Correlation between kindergarten teachers' attitudes toward teaching science and their teaching practices. American Journal of Educational Research, 4(4), 320-328. Doi: 10.12691/education-4-4-5 Gressard, C. ve Loly, B.H. (1985). Age and staff development experience with computers as factors affecting teacher attitudes toword compüters. School Science and Mathematics, 85(3), 203-209. Hallam, S. ve Ireson, J. (2003). Secondary school teachers’ attitudes towards and beliefs about ability grouping. British Journal of Educational Psychology, 73, 343–356. Hadzigeorgiou, Y.(2001).The role of wonder and romance in early chilhood science education. International Journal of Early Years Education, 9(1),63-69. Kağıtçıbaşı, Ç. (2004). Yeni insan ve insanlar. Evrim Yayınevi, İstanbul. Kallery, M. (2004). Early years teachers late concerns and perceived needs in science: an exploratory study. European Journal of Teacher Education,27(2),147-165. Kallery, M. ve Psillos, D.(2001). Pre-school teachers’ content knowledge in science: Their understanding of elementary science concepts and of issues raised by children’s questions. International Journal of Early Years Education,9(3),165-179. Karasar, N.(2004). Bilimsel Araştırma Yöntem.Nobel Yayınları, Ankara. Karamustafaoğlu, S. ve Kandaz, U. (2006). Okul öncesi eğitimde fen etkinliklerinde kullanılan öğretim yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,1, 65-81. Kaya, O. N., Yager, R., ve Doğan, A. (2009). Changes in attitudes towards science–technology–society of pre-service science teachers. Research in Science Education, 39(2), 257-279. Koballa, T.R. ve Crawley, F.E. (1985).The influence of attitude on science teaching and learning. School Science and Mathematics, 85, 222-232. Lee, V.E. ve Loeb, S. (2000). School size in Chicago elementary schools effects on teacher attitudes and students’ achievement. American Educational Research Journal, 37(1), 3-31. Lloyd, S.H. (2016). Preschool teachers’ attıtudes and beliefs toward science (Unpublished Doctoral Dissertation).Walden University, Minneapolis. Li, Q. (1999). Teachers’ beliefs and gender differences in mathematics: A review. Educational Research, 41(1), 63-76. Martin, D.J. (2001). Consructing early childhood science. USA, Delmar. Manyfield-Shepard, L. M. (1993). A survey of music teachers’ attitudes toward mainstreaming disabled students in regular music classrooms in selected school districts in Georgia (Doctoral Dissertation). University of Southern Mississippi, USA. Metz, K. (2009). Rethinking what is ‘‘developmentally appropriate’’from a learning progression perspective: The power and the challenge. Review of Science, Mathematics and ICT Education, 3(1), 5–22. Okur-Akçay, N.(2014). Okul öncesi öğretmeni adaylarının fene yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies(JASSS), 30(1), 325-336.Doi: 10.9761/JASSS2580 Olgan, R., Güner-Alpaslan, Z. ve Öztekin, C. (2014). Factors influencing pre-service early childhood teachers’ outcome expectancy beliefs regarding science teaching. Eğitim ve Bilim, 39, 173. Osborne, J.(2003). Attitudes towards science: A review of the literatüre and its implications. International Journal of Science Education, 25(9), 1049-1079. Öncül, R.(2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul. Özbek, S. (2009).Okulöncesi öğretmenlerin fen eğitimine ilişkin görüşleri ve uygulamalarının incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisan Tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Özbey, S. (2006). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin fen etkinliklerine ilişkin yeterliliklerinin belirlenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara. Özbey, S. ve Alisinanoğlu, F. (2009). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin fen etkinliklerine ilişkin yeterliliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Eğitim Dergisi, 1(1-18). Özdemir, M. ve Kaptan, F.(2013). Sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç becerileri ve fen öğretimine yönelik tutumlarının incelenmesi. Karaelmas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 62-75. Pendergast, E., Lieberman-Betz, R. G. ve Vail, C.O.(2017). Attitudes and beliefs of prekindergarten teachers towards teaching science to young children. Early Childhood Education, 45; 43-52. Doi: 10.1007/s10643-015-0761-y Ross, D. ve Mason, C. (2001). University science majors in collaborative partnerships with elementary teachers: inquiry-based teaching and learning. Paper Presented at the Annual Meeting of the Association for the Education of Teachers of Science, Costa Mesa, CA. Sağlam, M. ve Aral, N.(2015). Okul öncesi öğretmenlerin fen etkinlikleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 87-102. Doi: 10.17679/iuefd.16308213 Sundberg, B. ve Ottander, C.(2013). The conflict within the role: A longitudinal study of preschool student teachers' developing competence in and attitudes towards science teaching in relation to developing a professional role. Journal of Early Childhood Teacher Education, 34(1), 80-94. Doi: 10.1080/10901027.2013.758540 Sansar, S.B. (2010). Okul öncesi öğretmenlerin fen öğretimine yönelik tutumları ile fen etkinliklerinde kullandıkları yöntemler arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sosyal Bilimler Enstitüsü, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu. Shıreen-Desouza, J. M. ve Czerniak, C. M. (2003). Study of science teachers' attitudes toward and beliefs about collaborative reflective practice. Journal of Science Teacher Education, 14(2), 75-96. Simpson, R.D. ve Oliver, J.S. (1990). A summary of majör influences on attitude toward and achievement in science among adolescent students. Science Education, 74(1),1-18. Sönmez, S. (2007). Preschool teachers’ attitudes toward science and science teaching( Unpublished Masters Thesis). METU, Ankara, Turkey. Stefanich, G.P. ve Kelsey, K.W.(1989). Improving science attitudes of preservice elemantary teachers. Science Education, 73(2),187-194. Thomas, J. A. ve Pedersen, J. E. (2003). Reforming elementary science teacher preparation: What about extant teaching beliefs? School Science and Mathematics, 103(7), 319–330. Timur, B. (2012). Determination of factors affecting preschool teacher candidates' attitudes towards science teaching. Educational Sciences: Theory and Practice, 12(4), 2997-3009. Tu, T. (2006). Preschool science environment: What is available in a preschool classroom? Early Childhood Education Journal, 33(4), 245-251. Türkmen, L. ve Bonnstetter, R. (1999). A study of Turkish preservice science teachers’ attitudes toward science and science teaching. Paper presented at the annual convention of National Association of Research in Science Teaching. Boston, MA. Uğraş, H., Uğraş, M.ve Çil, E.(2013). Okulöncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı tutumlarının ve fen etkinliklerine ilişkin yeterliliklerinin incelenmesi. Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 2(1), 44-50. Ünal, M. ve Akman, B.(2013). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı tutumlarının incelenmesi (Malatya ili örneği). The Journal of Academic Social Science Studies, 6(3), 785-798. Ünal-Pepele, M., Akman, B. ve Gelbal, S. (2010). The adaptation of a scale for preschool teachers’ attitudes towards science teaching. Procedia Social and Behavioral Sciences, (2), 2881-2884. Veziroğlu-Çelik, M.(2014). Okul öncesi eğitimde örgütsel iklimin öğretmen performansına etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Yoon, J. ve Onchwari, J. A. (2006). Teaching young children science: Three key points. Early Childhood Education Journal, 33,419–423. Zurawsky, C.(2003). Class size, research points. American Educational Research Association. Washington DC.
Year 2018, Issue: 33, 1 - 15, 25.10.2018
https://doi.org/10.30794/pausbed.425633

Abstract

References

  • Adak, A. (2006). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumları ile düşünme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli. Akköse, E, E. (2008). Okulöncesi eğitimi fen etkinliklerinde doğa olaylarının neden sonuç ilişkilerini belirlemede yaratıcı dramanın etkililiği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Appleton, K. ve Kindt, I. (2002).Beginning elementary teachers’ development as teachers of science. Journal of Science Teacher Education, 13, 43-61. Augoustinos, M.ve Walker, I. (1996). Social Cognition, An Integrated Introduction. Sage Publications LTD, London. ISBN: 080398989x Avcı, N. (2005). Fen Doğa Eğitiminde Proje Yaklaşımı, (Ed: Sevinç, M), Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar (2), Morpa Yayınları, İstanbul. Aykut, Ö. (2006). Bazı değişkenlerin okulöncesi öğretmenlerinin fen ve doğa çalışmalarına ilişkin bilgi düzeyleri ve görüşlerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Balcı, A. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Pegema Yayıncılık, Ankara. Cho, H. S. (1997). Early childhood teachers’ attitudes toward science teaching (Doctoral Dissertation). Pennsylvania State University, USA. Cho, H. S., Kim, J.ve Choi, D. H. (2003). Early childhood eachers’ attitudes toward science teaching: A scale validation study. Educational Reseach Quarterly, 27(2), 33-42. Conezio, K. ve French, L. (2002). Science in the preschool classroom: Capitalizing on children’s fascination with the everyday World to foster language and literacy development. Young Children, 57(5), 12-18. Cronın-Jones, L.L. (1991). Science teacher beliefs and their influence on curriculum implementation: Two case studies. Journal of Research in Science Teaching, 28(3), 235-250 Çamlıbel-Çakmak, Ö.(2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik tutumları ile bazı fen kavramlarını anlama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(3), 40-51. Davies, D. ve Howe, A. (2003). Teaching science and design and technology in the early years. David Fulton Publishers, London. Demers, S. C. ve Shrigley, R. L. (1990).The effect of video tape and written channels of communication on the science attitudes of preservice elementary teachers. Journal of Research in Science Teaching, 27(8), 739-745. Demiriz, S. ve Ulutaş, İ. (2001). Okulöncesi eğitim kurumlarındaki fen ve doğa etkinlikleri ile ilgili uygulamaların belirlenmesi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Bildiriler, Ankara. Denizel-Güven, E. ve Cevher, N.F. (2005).Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1-22. Dowdy, J. T. (2005). Relationship between teachers’ college science preparation and their attitudes toward science (Doctoral Dissertation). Texas A. & M. University-Commerce, USA. Duschl, R., Schwingruber, H. ve Shouse, A. (2007). Taking science to school: Learning and teaching science in grades K-8. Washington, DC: NationalAcademicsPress; Board on Science Education, Center for Education, Division of Behavioral and Social Sciences and Education. Elmas, H. ve Kanmaz, A.(2015). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 35-42. Erden, F.T. ve Sönmez, S.(2011). Study of Turkish preschool teachers’ attitudes toward science teaching. International Journal of Science Education, 33(8), 1149- 1168. Doi: 10.1080/09500693.2010.511295 Eshach, H. ve Fried, M. N. (2005). Should science be taught in early childhood? Journal of Science Education and Technology, 14, 315–336. Fayez, M., Sabah, S.A. ve Oliemat, E.(2011). Jordanian early teachers’ perspectives toward science teaching and learning. International Research in Early Childhood Education. 2(1), 76-95. Faulkner-Schneider, L.A. (2005). Child care teachers’ attitudes, beliefs, and knowledge regarding science and the impact on early childhood learning opportunitites( Unpublished Master Thesis). University of Oklahoma, Norman, Oklahoma. French, L. (2004). Science as the center of a coherent, integrated early childhood curriculum. Early Childhood Research Quarterly, 19, 138–149. Gheıth, E. ve Al-Shawareb, A. (2016). Correlation between kindergarten teachers' attitudes toward teaching science and their teaching practices. American Journal of Educational Research, 4(4), 320-328. Doi: 10.12691/education-4-4-5 Gressard, C. ve Loly, B.H. (1985). Age and staff development experience with computers as factors affecting teacher attitudes toword compüters. School Science and Mathematics, 85(3), 203-209. Hallam, S. ve Ireson, J. (2003). Secondary school teachers’ attitudes towards and beliefs about ability grouping. British Journal of Educational Psychology, 73, 343–356. Hadzigeorgiou, Y.(2001).The role of wonder and romance in early chilhood science education. International Journal of Early Years Education, 9(1),63-69. Kağıtçıbaşı, Ç. (2004). Yeni insan ve insanlar. Evrim Yayınevi, İstanbul. Kallery, M. (2004). Early years teachers late concerns and perceived needs in science: an exploratory study. European Journal of Teacher Education,27(2),147-165. Kallery, M. ve Psillos, D.(2001). Pre-school teachers’ content knowledge in science: Their understanding of elementary science concepts and of issues raised by children’s questions. International Journal of Early Years Education,9(3),165-179. Karasar, N.(2004). Bilimsel Araştırma Yöntem.Nobel Yayınları, Ankara. Karamustafaoğlu, S. ve Kandaz, U. (2006). Okul öncesi eğitimde fen etkinliklerinde kullanılan öğretim yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,1, 65-81. Kaya, O. N., Yager, R., ve Doğan, A. (2009). Changes in attitudes towards science–technology–society of pre-service science teachers. Research in Science Education, 39(2), 257-279. Koballa, T.R. ve Crawley, F.E. (1985).The influence of attitude on science teaching and learning. School Science and Mathematics, 85, 222-232. Lee, V.E. ve Loeb, S. (2000). School size in Chicago elementary schools effects on teacher attitudes and students’ achievement. American Educational Research Journal, 37(1), 3-31. Lloyd, S.H. (2016). Preschool teachers’ attıtudes and beliefs toward science (Unpublished Doctoral Dissertation).Walden University, Minneapolis. Li, Q. (1999). Teachers’ beliefs and gender differences in mathematics: A review. Educational Research, 41(1), 63-76. Martin, D.J. (2001). Consructing early childhood science. USA, Delmar. Manyfield-Shepard, L. M. (1993). A survey of music teachers’ attitudes toward mainstreaming disabled students in regular music classrooms in selected school districts in Georgia (Doctoral Dissertation). University of Southern Mississippi, USA. Metz, K. (2009). Rethinking what is ‘‘developmentally appropriate’’from a learning progression perspective: The power and the challenge. Review of Science, Mathematics and ICT Education, 3(1), 5–22. Okur-Akçay, N.(2014). Okul öncesi öğretmeni adaylarının fene yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies(JASSS), 30(1), 325-336.Doi: 10.9761/JASSS2580 Olgan, R., Güner-Alpaslan, Z. ve Öztekin, C. (2014). Factors influencing pre-service early childhood teachers’ outcome expectancy beliefs regarding science teaching. Eğitim ve Bilim, 39, 173. Osborne, J.(2003). Attitudes towards science: A review of the literatüre and its implications. International Journal of Science Education, 25(9), 1049-1079. Öncül, R.(2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul. Özbek, S. (2009).Okulöncesi öğretmenlerin fen eğitimine ilişkin görüşleri ve uygulamalarının incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisan Tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Özbey, S. (2006). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin fen etkinliklerine ilişkin yeterliliklerinin belirlenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara. Özbey, S. ve Alisinanoğlu, F. (2009). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin fen etkinliklerine ilişkin yeterliliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Eğitim Dergisi, 1(1-18). Özdemir, M. ve Kaptan, F.(2013). Sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç becerileri ve fen öğretimine yönelik tutumlarının incelenmesi. Karaelmas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 62-75. Pendergast, E., Lieberman-Betz, R. G. ve Vail, C.O.(2017). Attitudes and beliefs of prekindergarten teachers towards teaching science to young children. Early Childhood Education, 45; 43-52. Doi: 10.1007/s10643-015-0761-y Ross, D. ve Mason, C. (2001). University science majors in collaborative partnerships with elementary teachers: inquiry-based teaching and learning. Paper Presented at the Annual Meeting of the Association for the Education of Teachers of Science, Costa Mesa, CA. Sağlam, M. ve Aral, N.(2015). Okul öncesi öğretmenlerin fen etkinlikleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 87-102. Doi: 10.17679/iuefd.16308213 Sundberg, B. ve Ottander, C.(2013). The conflict within the role: A longitudinal study of preschool student teachers' developing competence in and attitudes towards science teaching in relation to developing a professional role. Journal of Early Childhood Teacher Education, 34(1), 80-94. Doi: 10.1080/10901027.2013.758540 Sansar, S.B. (2010). Okul öncesi öğretmenlerin fen öğretimine yönelik tutumları ile fen etkinliklerinde kullandıkları yöntemler arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sosyal Bilimler Enstitüsü, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu. Shıreen-Desouza, J. M. ve Czerniak, C. M. (2003). Study of science teachers' attitudes toward and beliefs about collaborative reflective practice. Journal of Science Teacher Education, 14(2), 75-96. Simpson, R.D. ve Oliver, J.S. (1990). A summary of majör influences on attitude toward and achievement in science among adolescent students. Science Education, 74(1),1-18. Sönmez, S. (2007). Preschool teachers’ attitudes toward science and science teaching( Unpublished Masters Thesis). METU, Ankara, Turkey. Stefanich, G.P. ve Kelsey, K.W.(1989). Improving science attitudes of preservice elemantary teachers. Science Education, 73(2),187-194. Thomas, J. A. ve Pedersen, J. E. (2003). Reforming elementary science teacher preparation: What about extant teaching beliefs? School Science and Mathematics, 103(7), 319–330. Timur, B. (2012). Determination of factors affecting preschool teacher candidates' attitudes towards science teaching. Educational Sciences: Theory and Practice, 12(4), 2997-3009. Tu, T. (2006). Preschool science environment: What is available in a preschool classroom? Early Childhood Education Journal, 33(4), 245-251. Türkmen, L. ve Bonnstetter, R. (1999). A study of Turkish preservice science teachers’ attitudes toward science and science teaching. Paper presented at the annual convention of National Association of Research in Science Teaching. Boston, MA. Uğraş, H., Uğraş, M.ve Çil, E.(2013). Okulöncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı tutumlarının ve fen etkinliklerine ilişkin yeterliliklerinin incelenmesi. Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 2(1), 44-50. Ünal, M. ve Akman, B.(2013). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı tutumlarının incelenmesi (Malatya ili örneği). The Journal of Academic Social Science Studies, 6(3), 785-798. Ünal-Pepele, M., Akman, B. ve Gelbal, S. (2010). The adaptation of a scale for preschool teachers’ attitudes towards science teaching. Procedia Social and Behavioral Sciences, (2), 2881-2884. Veziroğlu-Çelik, M.(2014). Okul öncesi eğitimde örgütsel iklimin öğretmen performansına etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Yoon, J. ve Onchwari, J. A. (2006). Teaching young children science: Three key points. Early Childhood Education Journal, 33,419–423. Zurawsky, C.(2003). Class size, research points. American Educational Research Association. Washington DC.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Ayhan Babaroglu This is me

Emel Okur Metwalley

Publication Date October 25, 2018
Acceptance Date April 17, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 33

Cite

APA Babaroglu, A., & Okur Metwalley, E. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Eğitimine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi(Çorum İli Örneği). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(33), 1-15. https://doi.org/10.30794/pausbed.425633
AMA Babaroglu A, Okur Metwalley E. Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Eğitimine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi(Çorum İli Örneği). PAUSBED. October 2018;(33):1-15. doi:10.30794/pausbed.425633
Chicago Babaroglu, Ayhan, and Emel Okur Metwalley. “Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Eğitimine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi(Çorum İli Örneği)”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 33 (October 2018): 1-15. https://doi.org/10.30794/pausbed.425633.
EndNote Babaroglu A, Okur Metwalley E (October 1, 2018) Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Eğitimine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi(Çorum İli Örneği). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 33 1–15.
IEEE A. Babaroglu and E. Okur Metwalley, “Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Eğitimine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi(Çorum İli Örneği)”, PAUSBED, no. 33, pp. 1–15, October 2018, doi: 10.30794/pausbed.425633.
ISNAD Babaroglu, Ayhan - Okur Metwalley, Emel. “Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Eğitimine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi(Çorum İli Örneği)”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 33 (October 2018), 1-15. https://doi.org/10.30794/pausbed.425633.
JAMA Babaroglu A, Okur Metwalley E. Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Eğitimine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi(Çorum İli Örneği). PAUSBED. 2018;:1–15.
MLA Babaroglu, Ayhan and Emel Okur Metwalley. “Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Eğitimine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi(Çorum İli Örneği)”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 33, 2018, pp. 1-15, doi:10.30794/pausbed.425633.
Vancouver Babaroglu A, Okur Metwalley E. Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Eğitimine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi(Çorum İli Örneği). PAUSBED. 2018(33):1-15.