Bu
çalışmanın amacı,Penley ve Gould (1988) tarafından geliştirilen 15 maddelik
örgütsel bağlılık ölçeğinin Türkçeye uyarlanmasıdır. Araştırmanın evrenini
Denizli ili Serinhisar, Bozkurt, Çivril ve Sarayköy ilçeleri oluşturmaktadır. Türkçe
çevirisinden sonra ölçek 150 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada
KMO (.85) ve Bartlett küresellik testinde X2 = 1977,737Sd = 105 (p<.000)
olması da elde edilen verinin faktör analizine uygun olduğunu göstermektedir. Açımlayıcı
faktör analizinde, değişkenler arasındaki ilişkilerden faydalanılarak ortaya
çıkan faktörler doğrulayıcı
faktör analizi ile doğrulanmıştır. Birinci alt boyut olan “zoraki bağlılık” için
iç tutarlık katsayısı .92, ikinci alt boyut olan “ahlaki bağlılık” için
.94, üçüncü alt boyut olan “çıkarcı bağlılık” için ise .93 olarak saptanmıştır. Bu bulgular, ölçeği
oluşturan tüm alt boyutların iç tutarlığının yüksek olduğunu göstermektedir. Yapılan
geçerlik ve güvenirlik analizleri sonucunda, Örgütsel Bağlılık Ölçeğinin Türkçe
formunun ülkemiz okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel bağlılığa
ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde kullanılmasının uygun olduğu sonucuna
varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 21, 2019 |
Acceptance Date | October 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 34 |