Research Article
BibTex RIS Cite

2011 GENEL SEÇİMLERİ’NDE ADALET VE KALKINMA PARTİSİ İLE CUMHURİYET HALK PARTİSİ’NİN BASILI GAZETE REKLAMLARINDAKİ SİYASAL İLETİŞİM STRATEJİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2019, Issue: 37, 121 - 133, 24.10.2019

Abstract

Siyasi partilerin seçimleri
kazanmasında en önemli faktörlerden olan siyasal iletişim faaliyetleri,
günümüzde kitle iletişim araçlarındaki gelişmelerle daha kapsamlı ve renkli bir
hale gelmiştir. Siyasal iletişim kampanyalarında sıkça başvurulan siyasal
reklamcılıkta kullanılan en önemli medyalardan biri de dijital gazeteciliğin ortaya
çıkıp yaygınlaşmasıyla güç kaybı yaşasa da etkisini hala koruyan geleneksel (basılı)
gazetelerdir. Basılı gazete reklamcılığı, Türkiye’deki seçimlerde siyasal partilerin
iletişim stratejileri için de önemli bir yer tutmaktadır. Çalışmada; siyasal
reklamcılık açısından geleneksel gazetelerin öneminin ortaya konulması amacıyla
2011 Genel Seçimleri’nde Adalet ve Kalkınma Partisi ile Cumhuriyet Halk Partisi’nin
basılı gazete reklamları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. İncelemede ilk
olarak her iki partinin reklamları tematik olarak sınıflandırılmış, adından
mesajların hangi amaçla ve nasıl inşa edildiklerinin ortaya konması amacıyla
metinler söylem analizine tabi tutularak, reklamların görsel tasarımı değerlendirilmiştir.  Araştırmanın sonunda basılı gazete
reklamlarının etkili kurgulandıklarında partilerin siyasal iletişim
faaliyetlerinde sağladıkları yararlara yönelik çıkarımlar yapılmıştır.

References

  • Adalet ve Kalkınma Partisi (2018), http://www.akparti.org.tr/site/fotogaleriler/gazete-ilanlari/276, Erişim tarihi: 05.04.2018.Can, A. (2012), ‘‘12 Haziran 2011 Milletvekili Genel Seçimlerinde Adalet ve Kalkınma Partisi ve Cumhuriyet Halk Partisi’nin Aynı Sorunlara Yönelik Reklamlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi’’, Akademik Bakış Dergisi, 33: 1-15, https://www.akademikbakis.org/eskisite/33/09.pdf, Erişim Tarihi: 05 Ocak 2018.Cumhuriyet Halk Partisi (2017), http://www.chp.org.tr/?page_id=745, Erişim tarihi: 01.12.2017.Devran, Y. (2004), Siyasal Kampanya Yönetimi, Mesaj, Strateji ve Taktikler, 2. Basım, Odak İletişim Yayınları, İstanbul. Gürbüz, E. ve İnal, M. E. (2004), Siyasal Pazarlama Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel Yayınları, Ankara.İpekeşen, S. S. (2012), 2011 Seçimlerindeki Siyasal İletişim Faaliyetleri: Adalet ve Kalkınma Partisi, Cumhuriyet Halk Partisi, MHP Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.İslamoğlu, A. H. (2002), Siyaset Pazarlaması Toplam Kalite Yaklaşımı, Beta Yayıncılık, İstanbul.Kalender, A. (2000), Siyasal İletişim: Seçmenler ve İkna Stratejileri, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya.Kapani, M. (1999), Politika Bilimine Giriş, Bilgi Yayınevi, Ankara.Karabağ, Ö. (2009), 2009 Yerel Seçimlerinde Yerel Basında Siyasal Reklamcılık Uygulamaları: Niğde Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.Mutlu, E. (2008), İletişim Sözlüğü, Ayraç Yayınları, Ankara.Uslu, Z. K. (1996), ‘‘Siyasal İletişim ve 24 Aralık 1995 Genel Seçimleri’’, Yeni Türkiye Dergisi, 11, s. 790-802.
Year 2019, Issue: 37, 121 - 133, 24.10.2019

Abstract

References

  • Adalet ve Kalkınma Partisi (2018), http://www.akparti.org.tr/site/fotogaleriler/gazete-ilanlari/276, Erişim tarihi: 05.04.2018.Can, A. (2012), ‘‘12 Haziran 2011 Milletvekili Genel Seçimlerinde Adalet ve Kalkınma Partisi ve Cumhuriyet Halk Partisi’nin Aynı Sorunlara Yönelik Reklamlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi’’, Akademik Bakış Dergisi, 33: 1-15, https://www.akademikbakis.org/eskisite/33/09.pdf, Erişim Tarihi: 05 Ocak 2018.Cumhuriyet Halk Partisi (2017), http://www.chp.org.tr/?page_id=745, Erişim tarihi: 01.12.2017.Devran, Y. (2004), Siyasal Kampanya Yönetimi, Mesaj, Strateji ve Taktikler, 2. Basım, Odak İletişim Yayınları, İstanbul. Gürbüz, E. ve İnal, M. E. (2004), Siyasal Pazarlama Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel Yayınları, Ankara.İpekeşen, S. S. (2012), 2011 Seçimlerindeki Siyasal İletişim Faaliyetleri: Adalet ve Kalkınma Partisi, Cumhuriyet Halk Partisi, MHP Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.İslamoğlu, A. H. (2002), Siyaset Pazarlaması Toplam Kalite Yaklaşımı, Beta Yayıncılık, İstanbul.Kalender, A. (2000), Siyasal İletişim: Seçmenler ve İkna Stratejileri, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya.Kapani, M. (1999), Politika Bilimine Giriş, Bilgi Yayınevi, Ankara.Karabağ, Ö. (2009), 2009 Yerel Seçimlerinde Yerel Basında Siyasal Reklamcılık Uygulamaları: Niğde Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.Mutlu, E. (2008), İletişim Sözlüğü, Ayraç Yayınları, Ankara.Uslu, Z. K. (1996), ‘‘Siyasal İletişim ve 24 Aralık 1995 Genel Seçimleri’’, Yeni Türkiye Dergisi, 11, s. 790-802.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology
Journal Section Articles
Authors

Hakan Sağlam 0000-0003-0433-6620

Publication Date October 24, 2019
Acceptance Date September 13, 2019
Published in Issue Year 2019 Issue: 37

Cite

APA Sağlam, H. (2019). 2011 GENEL SEÇİMLERİ’NDE ADALET VE KALKINMA PARTİSİ İLE CUMHURİYET HALK PARTİSİ’NİN BASILI GAZETE REKLAMLARINDAKİ SİYASAL İLETİŞİM STRATEJİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(37), 121-133.
AMA Sağlam H. 2011 GENEL SEÇİMLERİ’NDE ADALET VE KALKINMA PARTİSİ İLE CUMHURİYET HALK PARTİSİ’NİN BASILI GAZETE REKLAMLARINDAKİ SİYASAL İLETİŞİM STRATEJİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. PAUSBED. October 2019;(37):121-133.
Chicago Sağlam, Hakan. “2011 GENEL SEÇİMLERİ’NDE ADALET VE KALKINMA PARTİSİ İLE CUMHURİYET HALK PARTİSİ’NİN BASILI GAZETE REKLAMLARINDAKİ SİYASAL İLETİŞİM STRATEJİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 37 (October 2019): 121-33.
EndNote Sağlam H (October 1, 2019) 2011 GENEL SEÇİMLERİ’NDE ADALET VE KALKINMA PARTİSİ İLE CUMHURİYET HALK PARTİSİ’NİN BASILI GAZETE REKLAMLARINDAKİ SİYASAL İLETİŞİM STRATEJİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 37 121–133.
IEEE H. Sağlam, “2011 GENEL SEÇİMLERİ’NDE ADALET VE KALKINMA PARTİSİ İLE CUMHURİYET HALK PARTİSİ’NİN BASILI GAZETE REKLAMLARINDAKİ SİYASAL İLETİŞİM STRATEJİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”, PAUSBED, no. 37, pp. 121–133, October 2019.
ISNAD Sağlam, Hakan. “2011 GENEL SEÇİMLERİ’NDE ADALET VE KALKINMA PARTİSİ İLE CUMHURİYET HALK PARTİSİ’NİN BASILI GAZETE REKLAMLARINDAKİ SİYASAL İLETİŞİM STRATEJİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 37 (October 2019), 121-133.
JAMA Sağlam H. 2011 GENEL SEÇİMLERİ’NDE ADALET VE KALKINMA PARTİSİ İLE CUMHURİYET HALK PARTİSİ’NİN BASILI GAZETE REKLAMLARINDAKİ SİYASAL İLETİŞİM STRATEJİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. PAUSBED. 2019;:121–133.
MLA Sağlam, Hakan. “2011 GENEL SEÇİMLERİ’NDE ADALET VE KALKINMA PARTİSİ İLE CUMHURİYET HALK PARTİSİ’NİN BASILI GAZETE REKLAMLARINDAKİ SİYASAL İLETİŞİM STRATEJİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 37, 2019, pp. 121-33.
Vancouver Sağlam H. 2011 GENEL SEÇİMLERİ’NDE ADALET VE KALKINMA PARTİSİ İLE CUMHURİYET HALK PARTİSİ’NİN BASILI GAZETE REKLAMLARINDAKİ SİYASAL İLETİŞİM STRATEJİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. PAUSBED. 2019(37):121-33.