Bu çalışmanın amacı, günümüzde yeni medya olarak adlandırılan internet tabanlı teknolojilerin oluşturduğu içeriklere yönelik genç yetişkinlerin okuryazarlık düzeylerini değerlendirmektir. Ayrıca araştırmanın alt amaçlarından biri de genç yetişkinlerin yeni medya okuryazarlığının desteği olan belirli faktörler bağlamında fonksiyonel tüketim, eleştirel tüketim, fonksiyonel üretim ve eleştirel üretim açısından değerlendirilmesidir. Verilerin çevrimiçi olarak toplandığı bu araştırmaya gönüllü olarak toplam 394 lisans öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri Koc ve Barut (2016) tarafından geliştirilen “Yeni Medya Okuryazarlık Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Nicel veri karşılaştırmaları t testi ve ANOVA kullanılarak analiz edilmiş, gruplar arası farklılık tespit edilmesi durumunda varyans homojenliğine göre Scheffe veya Tamhane’s T2 Test sonuçları değerlendirilmiştir. Bulgular, genç yetişkinlerin yeni medya okuryazarlık seviyelerinin genel ve tüm alt boyutlarda orta-üst seviyede olduğunu göstermektedir. Genç yetişkinlerin yeni medya okuryazarlık düzeylerinin cinsiyet değişkeni bağlamında incelenmesinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir. Akıllı telefon kullanımı ile yeni medya okuryazarlığı düzeyleri arasında beklenenin aksine istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmamıştır.
Bulunmamaktadır.
Bulunmamaktadır.
The goal of the current study is to evaluate the young adults' literacy levels for the content created by internet-based technologies, which are now referred to as new media. In addition, one of the research's sub-objectives is the assessment of young adults within the context of specific factors, which are a subsidy of new media literacy, for functional consumption, critical consumption, functional prosumption, and critical prosumption. A total of 394 voluntarily undergraduate students participated in this research in which data was gathered online. The data was gathered using the “New Media Literacy Scale” developed by Koc and Barut (2016). The quantitative data comparisons were conducted using the t-test and ANOVA, and in case of difference, the Scheffe or Tamhane’s T2 Test were scrutinized according to the variance homogeneity. Results have determined that young adults are medium-high level in general and in all subdimensions, in the new media literacy levels. The examination of new media literacy levels of young adults in the context of the gender variable was found to have no statistically significant difference.
Bulunmamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Bulunmamaktadır. |
Early Pub Date | March 15, 2022 |
Publication Date | March 2, 2022 |
Acceptance Date | September 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 49 |