Birleşik Krallık’ta etkileri uzun yıllardır hissedilen ağır vasıta sürücüsü açığı 2021 yılına gelindiğinde akut bir hal alarak krize dönüşmüştür. Birleşik Krallık hükümeti söz konusu krizle mücadele noktasında çeşitli politikalar uygulamaya koymuştur; ancak güncel veriler ağır vasıta sürücüsü açığının halen devam ettiğini göstermektedir. Bu çalışma, Birleşik Krallık’ta 2021 yılında kriz ortamı yaratan ve etkileri halen hissedilen ağır vasıta sürücüsü açığının nedenlerine odaklanmaktadır. Çalışmanın temel araştırma sorusu, 2021 yılında zirve noktasına ulaşan ağır vasıta sürücüsü açığının Brexit’in yarattığı bir semptom olup olmadığıdır. Çalışma sonucunda elde edilen iki temel bulgu vardır. İlk bulgu, ağır vasıta sürücüsü açığının çok yönlü ve çok boyutlu olduğudur. Bu bakımdan Brexit, kriz boyutuna ulaşan bu açığın tek başına sorumlusu değildir. İkinci bulgu ise, Brexit’in ağır vasıta sürücüsü açığının krize dönüşmesinde diğer faktörlerin etkisini arttırıcı bir işlev gördüğü ve esasında etkileri küresel çapta da hissedilen sürücü açığının Birleşik Krallık’ta daha derinden hissedilmesine neden olduğudur.
The shortage of heavy goods vehicle (HGV) driver in the United Kingdom (UK) has become acute and turned into a real crisis in 2021 although it has been observed for many years. The UK government has implemented various policies to tackle this crisis; but recent data demonstrates that the shortage of HGV driver has still continued to exist. This study focuses on the reasons behind 2021 HGV driver shortage crisis. The main research question of the study is whether the HGV driver shortage crisis, which reached its peak in 2021, is a post-Brexit symptom or not. This study has two main findings. The first finding indicates that the shortage of HGV drivers is multifaceted and multidimensional. Therefore, Brexit is not the only culprit for this crisis-level shortage. The second finding accordingly reveals that Brexit has exacerbated the impact of other factors on the driver shortage crisis and caused this crisis to be experienced more strongly in the UK.
Heavy goods vehicle driver shortage Heavy goods vehicle driver crisis the United Kingdom Brexit Migration
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | European and Region Studies, International Politics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | March 22, 2024 |
Publication Date | March 22, 2024 |
Submission Date | January 3, 2024 |
Acceptance Date | March 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 61 |