Günümüzde üniversiteden yeni mezunların sadece mesleğe özgü akademik bilgileri kazanmaları iş bulmaları için yeterli olmamaktadır. Mezunlardan bunların yanı sıra istihdam edilebilirlik becerileri olarak adlandırılan ek bir dizi becerilere sahip olmaları beklenmektedir. Bu çalışmada işverenlerin yeni mezunlardan hangi becerileri istediğini tespit etmek amacıyla açık iş ilanları analiz edilmiştir. Çalışmada çevrimiçi iş arama platformu (kariyer.net ) üzerinden yeni mezunlara yönelik 178 açık iş ilanı içerik analizi ile incelenmiştir. Çalışmanın bulgularına göre üniversiteden yeni mezun olanlardan daha az sert beceri ve daha fazla yumuşak beceri talep edildiği tespit edilmiştir. Hem ön lisans hem de lisans düzeyindeki mezunlar için en fazla talep edilen beceriler sosyal ve iletişim grubunda yer alan becerilerilerdir. Ayrıntılı olarak incelendiğinde en yüksek talep edilen yumuşak beceriler arasında “güçlü iletişim becerisi”, “takım çalışmasına yatkınlık”, “planlama ve organizasyon becerisi”, “etkili yazılı ve sözlü iletişim becerisi” yer almaktadır. Ayrıca mezunlardan talep edilen teknik beceriler arasında “MS Office uygulamalarına hâkim olma”, “yabancı dil bilgisine sahip olma”, “alanıyla ilişkili bilgisayar programı bilme becerisi” talep edilmektedir. Araştırma yeni mezunların hangi becerilerini geliştirmesi gerektiği noktasında, eğitim kurumlarına ise becerileri talebi doğrultusunda eğitim müfredatını güncellemesi açısından yol gösterici olması beklenmektedir.
Currently, it is not enough for university graduates to acquire only occupation-specific academic knowledge to find a job. Graduates are also expected to possess an additional set of skills called employability skills. In this study, job vacancies were analyzed to determine the skills employers want from new graduates. In this study, 178 job posts for new graduates on an online job search platform (Kariyer. net) were analyzed using content analysis. According to the findings of the study, fewer hard skills and more soft skills were demanded by recent university graduates. The most demanded skills for both associate degree and bachelor's degree graduates were skills in social and communication groups. When examined in detail, the highest-demanded soft skills include "strong communication skills,” "predisposition to teamwork,” "planning and organization skills,” "effective written and oral communication skills.” In addition, "mastery of MS Office applications, knowledge of foreign languages and "knowledge of computer programs related to the field" are among the technical skills that graduates require. This research is expected to guide new graduates in terms of which skills they should develop and educational institutions in terms of updating their curricula in line with the demand for skills.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Labor Economics and Industrial Relations |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | November 21, 2024 |
Publication Date | November 21, 2024 |
Submission Date | July 1, 2024 |
Acceptance Date | November 4, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 65 |