Bu araştırmanın amacı, liselerde serbest kıyafet uygulamasını çok perspektifli bir yaklaşımla yani; öğrenci, öğretmen, veli ve okul yöneticilerinin bakış açılarından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve durum deseni benimsenmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemi ve buna bağlı olarak maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme teknikleri kullanılmıştır. Araştırmaya 28 öğrenci, 23 öğretmen, 17 veli ve 9 okul yöneticisi katılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından her grup için ayrı ayrı geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak bireysel olarak toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre paydaşların çoğunluğu serbest kıyafet uygulamasının temel amacını; öğrencilerin rahat hareket etmesini sağlamak olarak yorumlamaktadır. Öğrencilerin çoğu okul kıyafetlerinin serbest olmasını isterken diğer paydaşların çoğu okul üniformalarını desteklemektedir. Katılımcıların çoğu serbest kıyafet uygulamasını ekonomik bir yük olarak değerlendirmekte, okul güvenliğini ve disiplinini bozan bir faktör olarak nitelendirmektedir. Araştırmada okul kıyafet politikalarına yönelik sorunların kapsamlı ve beklentilere duyarlı bir şekilde çok perspektifli bir yaklaşımla tartışılması önerilmektedir.
The purpose of this study is, through a multi-perspective approach, to analyze free dress code at high schools from the views of students, teachers, parents and school administrators. In this qualitative research, maximum variation and criterion sampling methods were used to select participants. Data were collected through semi-structured interview forms, which were developed separately for each study group. Interviews were conducted face–to-face on an individual basis. The participants consisted of 28 students, 23 teachers, 19 parents and 9 school administrators. Data were audio-taped, and notes were taken during the meetings. Data were analyzed descriptively most of the participants stated that the main purpose of free dress code at high schools was to make students move around comfortably. Although most of students were likely to support free dress code, most of the other participants tended to support the school uniform. Free dress code was perceived as an economic burden by many participants, and it was described as a threat against school safety and discipline. It was recommended that issues on school dress code policies should be comprehensively and sensitively considered from multiple perspectives.
Other ID | JA36KE64RH |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 14, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 5 Issue: 5 - Volume: 5 Issue: 5 |