Bu çalışmanın amacı, birinci sınıflarda görev yapan öğretmenlerin 4+4+4 kesintili zorunlu eğitim sistemi ile ilgili yaşamış oldukları sorunları ve sorunlara dayalı geliştirmiş oldukları çözüm önerilerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırma, Elazığ ili Karakoçan ilçesinde görev yapan toplam 23 birinci sınıf öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veriler, Yazılı Görüş Alma Formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin çoğu 4+4+4 kesintili zorunlu eğitim sistemi ile ilgili olumsuz düşüncelere sahip olduklarını, 60-66 ay yaş grubundaki öğrencilerin okula başlamalarını doğru bulmadıklarını, yeni eğitim sistemine yönelik daha çok öğrencilerle ilgili sorunlar yaşadıklarını belirtmişler ve öğrenciler ile ilgili karşılaşmış oldukları sorunlara yönelik öneriler geliştirmişlerdir. Araştırma sonucunda ortaya çıkan bulgulara dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir
The object of this study is to determine views of teachers serving at first grade classes on problems they experienced related to the 4+4+4 intermittent compulsory education system and their solution proposals developed for these problems. In the research, phenomenology design as one of the qualitative research designs was used. The research was conducted on 23 first grade teachers serving in Karakocan County of Elazig City. In the scope of the research, the data were collected by using questionnaires for written opinions. Content analysis was used in the data analysis. As a result of the research, most of the teachers stated that they maintain negative thoughts on the 4+4+4 intermittent compulsory education system, they do not approve that the students in the age group of 60-66-months start school, they mostly experienced problems regarding the new education system as related to students, and they developed proposals addressing problems that they encountered with students. Proposals were developed based on the findings derived from the research.
Other ID | JA36MV72VG |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 14, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 5 Issue: 3 - Volume: 5 Issue: 3 |