BibTex RIS Cite

Çevre Sağlığı Bakımından İlköğretim Okullarının Durumu Ve Velilerin Bu Konudaki Öğrenme Gereksinmeleri (Manavgat İlçesi Örneği)

Year 2014, Volume: 4 Issue: 4 - Volume: 4 Issue: 4, 77 - 102, 14.07.2016

Abstract

Bu araştırma, Antalya İli Manavgat İlçesinde çevre sağlığı bakımından kamu ilköğretim okullarının durumunu ve velilerin bu konudaki öğrenme gereksinmelerini saptamayı amaçlamaktadır. Tarama modelinde olan bu araştırmanın evreni Manavgat ilçesinde bulunan kamu ilköğretim okullarında öğrencisi bulunan velilerden oluşmaktadır. Veriler 10 ilköğretim okulunda öğrencisi bulunan velilerden tabakalı örnekleme yoluyla seçilen 384 veli örnekleminden toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde ve ki kare tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, fiziksel çevre sağlığı açısından okulların hemen tamamının okul çevre sağlığı kriterlerine uygun olmadığı saptanmış; velilerin fiziksel okul çevresinin hangi özellikleri taşıması gerektiği konusunda öğrenme gereksinmeleri olduğu anlaşılmıştır.

References

  • Adler, N.E. (1994). Socio economic status and health: The challenge of the gradient. American Psychologist, 49(1), 15-24.
  • Aslan, G. (1994). İlkokul öğrencilerinin başarı ve başarısızlıklarında aile faktörü. Unpublished master’s thesis, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aslanargun, E., Avcı, H., Avcu, A., Dönmez, S. A., İpek, K., & Nair, E. (2004). Velilerin okula yönelik ilgi yetersizliklerinin sebepleri. Bilecik: Pazaryeri İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Yayınları.
  • Aydoğdu, N. (2007). Sivas il merkezindeki ilköğretim okullarında fiziksel çevre koşullarının değerlendirilmesi. Unpublished master’s thesis, Cumhuriyet Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Ayers, D. F. (2011). A critical realist orientation to learner needs. Adult Education Quarterly, 6 (4 ), 341- 357.
  • Babayiğit, M. A., Bakır, B., Tekbaş, Ö. F., Oğur, R., Kılıç, A. & Hasde, M. (2010). Ankara Keçiören ilçe milli eğitim müdürlüğü’ne bağlı ilköğretim okullarının çevre sağlığı standardına uygunluk durumunun değerlendirilmesi. Türkiye Halk Sağlığı Dergisi, 8 (1), 19-29.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem A yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Centers For Disaese control and Prevention. (2006). Components of coordinated school health. Retrived September 25, 2010, from http://www.cdc.gov/healthyyouth/cshp/components.htm
  • Demirel, R. (2003). Isparta il merkezindeki ilköğretim okullarında okul sağlığı araştırması. Unpublished dissertation thesis, Süleyman Demirel Üniversitesi, Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, Isparta.
  • Eroymak, Y. (1997). İlköğretim okullarında velilerin okul yönetimine katılımları. Unpublished master’s thesis, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Earthman, G. I. (2004). Prioritization of 31 criteria for school building adequacy.Retrieved january 5, 2011, from http://www.schoolfunding.info/policy/facilities/ACLUfacilities_report1-04.pdf
  • Jones, S. E., Axelrad , R. W. & Wendy A. (2007). Healthy and safe school environment, part II, physical school environment: Results from the school health policies and programs study 2006. The Journal of School Health, 77( 8), 544-556.
  • Juszcak, L. (1999). Okul temelli sağlık hizmetleri. Okul Sağlığı Kongresi Bildiri Kitapçığı, 5-6.
  • Kahveci, S. (2009). Orta öğretim kurumlarına geçiş sisteminde uygulanana sınavların ailelere maliyetinin ailelerin toplam eğitim harcamaları içindeki payı. Unpublished master’s thesis, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karabayır, E. (2004). Okul yöneticilerinin okul sağlığını algılamaları ve hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi. Unpublished master’s thesis, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Ku Band, J. & Steel, S.A. (1995). School health. C. M. Smith, F. A. Maurer, W.B . Saunders & C. Philadelphia (Eds), In community helath nursing theory and practice. Bowie: Maryland.
  • Leger, l. H. St. (1999). The opportunities and effectiveness of the health promoting primary school in improving child health—A review of the claims and evidence. Health Educatıon Research, 14 (1), 51- 69.
  • Low, M. D., Low, B. J., Baumler, E. R. & Huynh, P. T. (2005). Can education policy be health policy? Implications of research on the social determinants of health. Journal of Health Politics, Policy and Law, 30( 6), 1131- 1162.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2003). İlköğretim kurumları yönetmeliği. Ankara: Milli Eğitim Basım Evi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2011). Milli eğitim istatistikleri örgün eğitim 2010-2011. Ankara: Milli Eğitim Basım Evi.
  • Murnan, J., Price, J. H., Telljohann, S. K., Dake, J. A. & Boardley, D. (2006). Parents’ perceptions of curricular issues affecting children’s weight in elementary schools. Journal of School Health, 76 (10), 502-511.
  • Polat, H. (1998). Ankara merkez ilçelerindeki okulların çevre sağlığı yönünden incelenmesi. Unpublished dissertation thesis, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Taymaz, H. (2003). Okul yönetimi. Ankara: Pegem yayıncılık.
  • Shannon, M., Patricia, D. & Joyce, E. (2007). Family and community involvement in schools: Results from the school health policies and programs study 2006. The Journal of School Health, 77 (8), 567-579.
  • Sur, H. & Uz, M. H. (1994). Okullarda çevre sağlığının değerlendirilmesi: Bir kontrol listesi önerisi. Retrived MJ:ww.sabem.saglik.gov.tr/Akademik_Metinler/goto.aspx%3Fid%3D1594+okul+%C3%A7evre+sa%C 4%9Fl%C4%B1%C4%9F%C4%B1&hl=tr&ct=clnk&cd=3&gl=tr&lr=lang_tr
  • Spurrel, J. (2006). Comprehensive school health, the social determinants of health and the health status of children. Unpublished master’s thesis, Brock Üniversty, Applied Health Sciences, Canada.
  • T. (1978). Etimesgut sağlık ocağı bölgesinde bir okul sağlığı çalışması. Unpublished dissertation thesis, Hacettepe Üniversitesi, Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, Ankara.
  • TUİK. (2010). Nüfus istatistikleri. Retrived June 18, 2011, from http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do ?tb_id=39&ust_ id=11
  • U.S. Department of Health and Human Services. (2000). Healthy people 2020 draft. Determinants of health. http://www.healthypeople.gov/2020/about/DOHAbout.aspx Printing Office. Retrived December 20, 2010, from
  • U.S. Consumer Product Safety Commission. (2008). Public playground safety handbook. Saving lives and keeping families safe. Retrived February 20, 2009, from http://www.cpsc.gov/cpscpub/pubs/325.pdf
  • U.S. Department of Health and Human Services. (2009). Healthy people 2020 draft. determinants of health. http://www.healthypeople.gov/2020/about/DOHAbout.aspx Printing Office. Retrieved December 20, 2010, from
  • U.K. National Bog Standard. (2009). Derby city healthy schools. Bog standard award school toilets matter. Retrieved May 12,2009, from http://localinnovation.idea.gov.uk/idk/aio/8496558
  • U.K. (2010). Derby city healty schools bog standard award school toiletts matter. Retrived October 10, 2009, from http://www.localinnovation.idea.gov.uk/idk/aio/8496558
  • WHO. (2009 ). The physical school environment an essential component of health promoting school. The World Health Organization’s Informatıon Serıes on School Health Document 2. Retrived August 22, 2009, from http://www.who.int/school_youth_health/media/en/physical_sch_environment_v2.pdf

The Condition of Primary Schools in terms of Environmental Health Care and Learning Needs of Parents (Province Case of Manavgat)

Year 2014, Volume: 4 Issue: 4 - Volume: 4 Issue: 4, 77 - 102, 14.07.2016

Abstract

This research aims at the condition of community primary education schools in terms of the environmental health care in the city of Antalya, Manavgat county and assignation of parents’ learning needs on this matter. The universe of this research that is in survey model comprises public elementary schools in Manavgat. Data was collected from parent sample selected through stratified sampling. In data analysis, frequency, percentage and chi square techniques were used. According to research findings, it is detected that almost every school is not suited for school environment health criteria from the point of physical environment health and it is understood that parents need to learn about the features of physical environment of schools.

References

  • Adler, N.E. (1994). Socio economic status and health: The challenge of the gradient. American Psychologist, 49(1), 15-24.
  • Aslan, G. (1994). İlkokul öğrencilerinin başarı ve başarısızlıklarında aile faktörü. Unpublished master’s thesis, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aslanargun, E., Avcı, H., Avcu, A., Dönmez, S. A., İpek, K., & Nair, E. (2004). Velilerin okula yönelik ilgi yetersizliklerinin sebepleri. Bilecik: Pazaryeri İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Yayınları.
  • Aydoğdu, N. (2007). Sivas il merkezindeki ilköğretim okullarında fiziksel çevre koşullarının değerlendirilmesi. Unpublished master’s thesis, Cumhuriyet Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Ayers, D. F. (2011). A critical realist orientation to learner needs. Adult Education Quarterly, 6 (4 ), 341- 357.
  • Babayiğit, M. A., Bakır, B., Tekbaş, Ö. F., Oğur, R., Kılıç, A. & Hasde, M. (2010). Ankara Keçiören ilçe milli eğitim müdürlüğü’ne bağlı ilköğretim okullarının çevre sağlığı standardına uygunluk durumunun değerlendirilmesi. Türkiye Halk Sağlığı Dergisi, 8 (1), 19-29.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem A yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Centers For Disaese control and Prevention. (2006). Components of coordinated school health. Retrived September 25, 2010, from http://www.cdc.gov/healthyyouth/cshp/components.htm
  • Demirel, R. (2003). Isparta il merkezindeki ilköğretim okullarında okul sağlığı araştırması. Unpublished dissertation thesis, Süleyman Demirel Üniversitesi, Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, Isparta.
  • Eroymak, Y. (1997). İlköğretim okullarında velilerin okul yönetimine katılımları. Unpublished master’s thesis, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Earthman, G. I. (2004). Prioritization of 31 criteria for school building adequacy.Retrieved january 5, 2011, from http://www.schoolfunding.info/policy/facilities/ACLUfacilities_report1-04.pdf
  • Jones, S. E., Axelrad , R. W. & Wendy A. (2007). Healthy and safe school environment, part II, physical school environment: Results from the school health policies and programs study 2006. The Journal of School Health, 77( 8), 544-556.
  • Juszcak, L. (1999). Okul temelli sağlık hizmetleri. Okul Sağlığı Kongresi Bildiri Kitapçığı, 5-6.
  • Kahveci, S. (2009). Orta öğretim kurumlarına geçiş sisteminde uygulanana sınavların ailelere maliyetinin ailelerin toplam eğitim harcamaları içindeki payı. Unpublished master’s thesis, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karabayır, E. (2004). Okul yöneticilerinin okul sağlığını algılamaları ve hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi. Unpublished master’s thesis, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Ku Band, J. & Steel, S.A. (1995). School health. C. M. Smith, F. A. Maurer, W.B . Saunders & C. Philadelphia (Eds), In community helath nursing theory and practice. Bowie: Maryland.
  • Leger, l. H. St. (1999). The opportunities and effectiveness of the health promoting primary school in improving child health—A review of the claims and evidence. Health Educatıon Research, 14 (1), 51- 69.
  • Low, M. D., Low, B. J., Baumler, E. R. & Huynh, P. T. (2005). Can education policy be health policy? Implications of research on the social determinants of health. Journal of Health Politics, Policy and Law, 30( 6), 1131- 1162.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2003). İlköğretim kurumları yönetmeliği. Ankara: Milli Eğitim Basım Evi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2011). Milli eğitim istatistikleri örgün eğitim 2010-2011. Ankara: Milli Eğitim Basım Evi.
  • Murnan, J., Price, J. H., Telljohann, S. K., Dake, J. A. & Boardley, D. (2006). Parents’ perceptions of curricular issues affecting children’s weight in elementary schools. Journal of School Health, 76 (10), 502-511.
  • Polat, H. (1998). Ankara merkez ilçelerindeki okulların çevre sağlığı yönünden incelenmesi. Unpublished dissertation thesis, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Taymaz, H. (2003). Okul yönetimi. Ankara: Pegem yayıncılık.
  • Shannon, M., Patricia, D. & Joyce, E. (2007). Family and community involvement in schools: Results from the school health policies and programs study 2006. The Journal of School Health, 77 (8), 567-579.
  • Sur, H. & Uz, M. H. (1994). Okullarda çevre sağlığının değerlendirilmesi: Bir kontrol listesi önerisi. Retrived MJ:ww.sabem.saglik.gov.tr/Akademik_Metinler/goto.aspx%3Fid%3D1594+okul+%C3%A7evre+sa%C 4%9Fl%C4%B1%C4%9F%C4%B1&hl=tr&ct=clnk&cd=3&gl=tr&lr=lang_tr
  • Spurrel, J. (2006). Comprehensive school health, the social determinants of health and the health status of children. Unpublished master’s thesis, Brock Üniversty, Applied Health Sciences, Canada.
  • T. (1978). Etimesgut sağlık ocağı bölgesinde bir okul sağlığı çalışması. Unpublished dissertation thesis, Hacettepe Üniversitesi, Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, Ankara.
  • TUİK. (2010). Nüfus istatistikleri. Retrived June 18, 2011, from http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do ?tb_id=39&ust_ id=11
  • U.S. Department of Health and Human Services. (2000). Healthy people 2020 draft. Determinants of health. http://www.healthypeople.gov/2020/about/DOHAbout.aspx Printing Office. Retrived December 20, 2010, from
  • U.S. Consumer Product Safety Commission. (2008). Public playground safety handbook. Saving lives and keeping families safe. Retrived February 20, 2009, from http://www.cpsc.gov/cpscpub/pubs/325.pdf
  • U.S. Department of Health and Human Services. (2009). Healthy people 2020 draft. determinants of health. http://www.healthypeople.gov/2020/about/DOHAbout.aspx Printing Office. Retrieved December 20, 2010, from
  • U.K. National Bog Standard. (2009). Derby city healthy schools. Bog standard award school toilets matter. Retrieved May 12,2009, from http://localinnovation.idea.gov.uk/idk/aio/8496558
  • U.K. (2010). Derby city healty schools bog standard award school toiletts matter. Retrived October 10, 2009, from http://www.localinnovation.idea.gov.uk/idk/aio/8496558
  • WHO. (2009 ). The physical school environment an essential component of health promoting school. The World Health Organization’s Informatıon Serıes on School Health Document 2. Retrived August 22, 2009, from http://www.who.int/school_youth_health/media/en/physical_sch_environment_v2.pdf
There are 36 citations in total.

Details

Other ID JA36PP44GG
Journal Section Articles
Authors

Mukaddes Örs This is me

Publication Date July 14, 2016
Published in Issue Year 2014 Volume: 4 Issue: 4 - Volume: 4 Issue: 4

Cite

APA Örs, M. (2016). Çevre Sağlığı Bakımından İlköğretim Okullarının Durumu Ve Velilerin Bu Konudaki Öğrenme Gereksinmeleri (Manavgat İlçesi Örneği). Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 4(4), 77-102.
AMA Örs M. Çevre Sağlığı Bakımından İlköğretim Okullarının Durumu Ve Velilerin Bu Konudaki Öğrenme Gereksinmeleri (Manavgat İlçesi Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. July 2016;4(4):77-102.
Chicago Örs, Mukaddes. “Çevre Sağlığı Bakımından İlköğretim Okullarının Durumu Ve Velilerin Bu Konudaki Öğrenme Gereksinmeleri (Manavgat İlçesi Örneği)”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 4, no. 4 (July 2016): 77-102.
EndNote Örs M (July 1, 2016) Çevre Sağlığı Bakımından İlköğretim Okullarının Durumu Ve Velilerin Bu Konudaki Öğrenme Gereksinmeleri (Manavgat İlçesi Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 4 4 77–102.
IEEE M. Örs, “Çevre Sağlığı Bakımından İlköğretim Okullarının Durumu Ve Velilerin Bu Konudaki Öğrenme Gereksinmeleri (Manavgat İlçesi Örneği)”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, vol. 4, no. 4, pp. 77–102, 2016.
ISNAD Örs, Mukaddes. “Çevre Sağlığı Bakımından İlköğretim Okullarının Durumu Ve Velilerin Bu Konudaki Öğrenme Gereksinmeleri (Manavgat İlçesi Örneği)”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 4/4 (July 2016), 77-102.
JAMA Örs M. Çevre Sağlığı Bakımından İlköğretim Okullarının Durumu Ve Velilerin Bu Konudaki Öğrenme Gereksinmeleri (Manavgat İlçesi Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;4:77–102.
MLA Örs, Mukaddes. “Çevre Sağlığı Bakımından İlköğretim Okullarının Durumu Ve Velilerin Bu Konudaki Öğrenme Gereksinmeleri (Manavgat İlçesi Örneği)”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, vol. 4, no. 4, 2016, pp. 77-102.
Vancouver Örs M. Çevre Sağlığı Bakımından İlköğretim Okullarının Durumu Ve Velilerin Bu Konudaki Öğrenme Gereksinmeleri (Manavgat İlçesi Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;4(4):77-102.