Çeşitlilik yönetimi üzerine yapılan çalışmalar incelendiğinde, çalışmaların olumlu etkileri ve olumsuz etkileri olarak iki kanaldan ilerlediği görülmektedir. Bu çalışmanın amacı çeşitlilik yönetimi uygulaması ile çalışan bireyin örgütsel bağlıkla ilişkisini ölçmek ve alt kademe, orta kademe ve üst kademe farklılıkları ile eğitim düzeyinin çeşitlilik yönetimi ile örgütsel bağlılık üzerinde bir fark yaratıp yaratmadığını ortaya koymaktır. Bu doğrultuda hizmet sektörü olarak Bursa, İstanbul ve Muğla illerinde faaliyet gösteren üç otelin alt kademe, orta kademe ve üst kademe çalışanlarından veri toplanmıştır. Anketler online şekilde yapılmış ve 155 kişiden geri dönüş alınmıştır. Yapılan analizler sonucu; çeşitlilik yönetimi uygulaması ile çalışan bireyin örgütsel bağlılığı üzerinde pozitif yönlü bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Kademe (alt, orta, üst) farklılıklarının çeşitlilik yönetimi ile örgütsel bağlılık üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Eğitim düzeyindeki farklılıklar çeşitlilik yönetimi ile anlamlı bir fark yaratmazken, örgütsel bağlılığın alt boyutlarından olan devam bağlılığı ile normatif bağlılık alt boyutu üzerinde anlamlı bir fark yarattığı tespit edilmiştir.
When the studies on diversity management are examined, it is seen that the studies progress through two channels as positive effects and negative effects. The aim of this study is to measure the relationship of the individual working with diversity management practice and organizational commitment and to reveal whether the differences in the lower, middle and upper levels and whether the level of education makes a difference on diversity management and organizational commitment. In this direction, data were collected from the lower, middle and upper level employees of three hotels operating in the provinces of Bursa, Istanbul and Muğla as the service sector. The surveys were conducted online and 155 responses were received. As a result of the analyzes made; It has been determined that there is a positive relationship between the diversity management application and the organizational commitment of the individual working. It was concluded that the level (lower, middle, upper) differences did not make a significant difference on diversity management and organizational commitment. While differences in education level did not make a significant difference with diversity management, it was determined that it made a significant difference on continuance commitment and normative commitment sub-dimensions of organizational commitment.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.