Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2017, Volume: 4 Issue: 1, 18 - 25, 01.06.2016

Abstract

References

  • Bulun, M., Gülnar, B. & Güran, M.S. (2004). Eğitimde Mobil Teknolojiler, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3 (2). 165-169
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (11. Baskı). Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Chinnery, G. M. (2006). Emerging technologies, going to the mall: Mobile assisted language learning. Language Learning & Technology. 10 (1), 9-16.
  • Çakmak, T. & Yalçın, H. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Teknoloji Kullanımı: Hacettepe Üniversitesi Bilgi Ve Belge Yönetimi Bölümü Örneği. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 2013 Bahar (18), 47-61
  • Çavuş, N. & İbrahim, D. (2009). M-learning: An experiment in using sms to support learning new English language words. British Journal of Educational Technology, 40 (1), 78– 91.
  • Gökaliler, E., Sabuncuoğlu Aybar A. & Gülay, G. (2011). Bir Statü Tüketimi Göstergesi Olarak Iphone Markalı Akıllı Telefon Algısı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Journal of Selcuk Communication,7 (1). 36- 48
  • Gündüz, Ş., Aydemir, O. & Işıklar, Ş. (2011). 3G Teknolojisi İle Geliştirilmiş M-Öğrenme Ortamları Hakkında Öğretim Elemanlarının Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 101-113.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2007). İletişim araçlarının okullarda kullanımı. Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 19.01.2007 tarihli, 2007/08 nolu Genelgesi.
  • Oran, M.K. & Karadeniz, Ş. (2007). İnternet tabanlı uzaktan eğitimde mobil öğrenmenin rolü.http://ab.org.tr/ab07/bildiri/66.pdf adresinden 05.03.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Saran, M., Seferoğlu, G. & Çağıltay, K. (2009). Mobile assisted language learning: English pronunciation at learners’ fingertips. Eurasian Journal of Educational Research, 34, 97-114.
  • Şad, N. & Akdağ, M. (2010). İngilizce Dersinde Cep Telefonlarıyla Üretilen Sözlü Performans Ödevlerinin Yazılı Performans Ödevleriyle Karşılaştırılması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 8(3), 719-740
  • Yılmaz, Ö., Sanalan, V.A. & Koç, A, (2009). An Evaluatıon Of M-Learnıng Applıcatıons. 9th International Educational Technology Conference (IETC2009), Ankara, Turkey.

Determining the Level of Using Smartphone in Education: Giresun Education Faculty Sample

Year 2017, Volume: 4 Issue: 1, 18 - 25, 01.06.2016

Abstract

The purpose of the study is to examine the views of the preservice science teacher about the use of smartphone in education. The study group consists of 55 preservice teachers at Science Teaching Department of Giresun University Education Faculty. Questionnaire which was developed by researchers was used in this research. The questionnaire consists of two parts including 3 open-ended, 3 close-ended questions. Two expert’s opinion was taken for the content validity of questionnaire and the final version of the questionnaire was given after the necessary corrections. The results of the study showed that preservice science teachers find adequate themselves the use of other tools such as computer, tablet, smartphone excluding interactive whiteboard. This study indicates that at the point of use of technological tools for teaching in the classroom, male preservice teachers find themselves more adequate than female preservice teachers. According to the findings, preferred uppermost application in smartphones was social networking sites (facebook, twitter, instagram etc.)  by preserve science teachers. It was observed that Google was the main internet search engine. In addition to this, it was seen that magazines, newspapers, translation, play store also were commonly used. As a result of study, it was obtain that more than three-quarters of preservice teacher were used smartphones in many lectures for instructional purposes. In the study, it was suggest that the most preferred lectures by preservice teachers were content knowledge and content knowledge education to use smartphones. As a result, it is believed that this study will be beneficial for next studies about usability of smartphones in education. 

References

  • Bulun, M., Gülnar, B. & Güran, M.S. (2004). Eğitimde Mobil Teknolojiler, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3 (2). 165-169
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (11. Baskı). Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Chinnery, G. M. (2006). Emerging technologies, going to the mall: Mobile assisted language learning. Language Learning & Technology. 10 (1), 9-16.
  • Çakmak, T. & Yalçın, H. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Teknoloji Kullanımı: Hacettepe Üniversitesi Bilgi Ve Belge Yönetimi Bölümü Örneği. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 2013 Bahar (18), 47-61
  • Çavuş, N. & İbrahim, D. (2009). M-learning: An experiment in using sms to support learning new English language words. British Journal of Educational Technology, 40 (1), 78– 91.
  • Gökaliler, E., Sabuncuoğlu Aybar A. & Gülay, G. (2011). Bir Statü Tüketimi Göstergesi Olarak Iphone Markalı Akıllı Telefon Algısı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Journal of Selcuk Communication,7 (1). 36- 48
  • Gündüz, Ş., Aydemir, O. & Işıklar, Ş. (2011). 3G Teknolojisi İle Geliştirilmiş M-Öğrenme Ortamları Hakkında Öğretim Elemanlarının Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 101-113.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2007). İletişim araçlarının okullarda kullanımı. Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 19.01.2007 tarihli, 2007/08 nolu Genelgesi.
  • Oran, M.K. & Karadeniz, Ş. (2007). İnternet tabanlı uzaktan eğitimde mobil öğrenmenin rolü.http://ab.org.tr/ab07/bildiri/66.pdf adresinden 05.03.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Saran, M., Seferoğlu, G. & Çağıltay, K. (2009). Mobile assisted language learning: English pronunciation at learners’ fingertips. Eurasian Journal of Educational Research, 34, 97-114.
  • Şad, N. & Akdağ, M. (2010). İngilizce Dersinde Cep Telefonlarıyla Üretilen Sözlü Performans Ödevlerinin Yazılı Performans Ödevleriyle Karşılaştırılması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 8(3), 719-740
  • Yılmaz, Ö., Sanalan, V.A. & Koç, A, (2009). An Evaluatıon Of M-Learnıng Applıcatıons. 9th International Educational Technology Conference (IETC2009), Ankara, Turkey.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Articles
Authors

Pınar Öztürk Geniş This is me

Aykut Emre Bozdoğan This is me

Zehra Aktaş This is me

Publication Date June 1, 2016
Acceptance Date November 30, 2016
Published in Issue Year 2017 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Öztürk Geniş, P., Bozdoğan, A. E., & Aktaş, Z. (2016). Determining the Level of Using Smartphone in Education: Giresun Education Faculty Sample. Participatory Educational Research, 4(1), 18-25.