Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2021, Volume: 8 Issue: 4, 152 - 165, 31.10.2021

Abstract

References

  • Akbıyık, C., & Seferoğlu, S. S. (2002). Eleştirel düşünme eğilimleri ve akademik başarı. https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/2387867/Akbiyik-Seferoglu_CUEF-2006_Elestirel-Dusun.pdf?AWSAccessKeyId=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1550138542&Signature=l9I0yDSQBQgkB%2BvkpprwMnKGwJ4%3D&response-content-disposition=inline%3B%20filename%3DElestirel_dusunme_egilimleri_ve_akademik.pdf
  • Antoniou, F., & Souvignier, E. (2007). Strategy instruction in reading comprehension: An intervention study for students with learning disabilities. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 5(1), 41–57.
  • Arslan, A. (2013). Okuma becerisi ile ilgili makalelerde cinsiyet değişkeni. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(2), 251–265.
  • Aslantürk, E. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıklarının karşılaştırılması [Master's thesis]. Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Ateş, M. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ile Türkçe dersine karşı tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişki [Doctoral dissertation]. Selçuk Üniversitesi.
  • Ateş, A. (2013). Üniversite öğrencilerinin okuma stratejileri üstbilişsel farkındalık düzeyleri (İnönü Üniversitesi Örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2(4), 258–273.
  • Baccus, A. A. (2004). Urban fourth and fifth grade teachers’ readıng attitudes and efficacy beliefs: Relationships to reading instruction and to students’ reading attitudes and efficacy beliefs. Degree of Doctor of Philosophy.
  • Batur, Z., Gülveren, H., & Bek, H. (2010). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma: Uşak Eğitim Fakültesi örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010(5), 32–49.
  • Baydık, B. (2011). Okuma güçlüğü olan öğrencilerin üstbilişsel okuma stratejilerini kullanımı ve öğretmenlerinin okuduğunu anlama öğretim uygulamalarının incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(162), 301–319.
  • Belet, Ş., & Yaşar, Ş. (2007). Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3(1), 69–86.
  • Bozpolat, E. (2010). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği). Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 2(1), 411–428.
  • Can, R., Türkyilmaz, M., & Karadeniz, A. (2010). Ergenlik dönemi öğrencilerinin okuma alışkanlıkları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 1-21.
  • Clark, C., & Foster, A. (2005). Children's and young people's reading habits and preferences: The who, what, why, where and when. National Literacy Trust.
  • Çakmak, T., & Yılmaz, B. (2009). Okul öncesi dönem çocuklarının okuma alışkanlığına hazırlık durumları üzerine bir araştırma: Hacettepe Üniversitesi Beytepe Anaokulu örneği. Türk Kütüphaneciliği, 23(3), 489–509.
  • Çeçen, M. A., & Alver, M. (2011). Türkçe öğretmeni adaylarının üstbilişsel okuma stratejilerini kullanma düzeyleri (Giresun Üniversitesi örneği). Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 39–56.
  • Çetinkaya-Edizer, Z. (2015). Relationship between the attitudes of turkish prospective teachers on reading habits and their perceptions of the uses of metacognitive reading strategies. Kastamonu Education Journal, 23(2), 645–658.
  • Çöğmen, S. (2008). Eğitim fakültesi öğrencilerinin kullandıkları okuduğunu anlama stratejileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Çubukçu, Z. (2004). Öğretmen adaylarının düşünme stillerinin öğrenme biçimlerini tercih etmelerindeki etkisi. XIII.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Demirel, M. (1993). Öğrenme stratejilerinin öğretilmesi. Eğitim ve Bilim, 17 (83): 52–59.
  • Dilci, T., & Babacan, T. (2011). Sınıf öğretmen adaylarının üstbilişsel okuma stratejileri ile çoklu zeka alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 47–64.
  • Erdem, C. (2012). Türk dili ve edebiyatı öğretmen adaylarının okuma stratejilerini kullanma düzeyleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(4), 162–186.
  • Gambrell, L. B. (2015). Getting students hooked on the reading habit. The Reading Teacher, 69(3), 259–263.
  • Göktaş, Ö., & Gürbüztürk, O. (2014). Okuduğunu anlama becerisinin ilköğretim ikinci kademe matematik dersindeki akademik başarıya etkisi. International Journal of Curriculum and Instructional Studies, 2(4).
  • Güneş, F. (2007) Türkçe öğretimi - yaklaşımlar ve modeller. Pegem.
  • Gür, T. (2014). Öğretmen adaylarının okuma ve boş zaman değerlendirme alışkanlıkları. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 6(1), 161–180.
  • Hiebert, .H. (2009). Reading more, reading better. Guilford.
  • Høien, T. & Lundberg, I. (1988). Stages of word recognition in early reading development. Scandinavian Journal of Educational Research, 32, 163 – 182.
  • Hopper, R. (2005). What are teenagers reading? Adolescent fiction reading habits and reading choices. Literacy, 39(3), 113–120.
  • Hughes‐Hassell, S., & Rodge, P. (2007). The leisure reading habits of urban adolescents. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 51(1), 22–33.
  • Karadağ, R. (2014). Okuma ilgisi, tutumları ve alışkanlığı konusunda yapılmış çalışmaların lisansüstü tezlere dayalı analizi: yök ve proquest veri tabanları örneklemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 1–17.
  • Karasakaloğlu, N. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının okuduğunu anlama stratejileri ile öğrenme ve ders çalışma stratejileri arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 1921–1950.
  • Karasakaloğlu, N., Saracaloğlu, A. S., & Özelçi, S. Y. (2012). Türkçe öğretmeni adaylarının okuma stratejileri, eleştirel düşünme tutumları ve üst bilişsel yeterlilikleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1).
  • Koray, Ö., Köksal, M. S., Özdemir, M., & Presley, A. İ. (2007). Yaratıcı ve eleştirel düşünme temelli fen laboratuarı uygulamalarının akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. İlköğretim Online, 6(3), 377–389.
  • Kurgan, M., & Çekerol, G. S. (2008). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Anadolu Unıversıty Journal of Social Sciences, 8(2), 237–258.
  • Kuş, Z., & Türkyılmaz, M. (2010). Sosyal Bilgiler ve Türkçe öğretmeni adaylarının okuma durumları:(İlgi, alışkanlık ve okuma stratejilerini kullanım düzeyleri). Türk Kütüphaneciliği, 24(1), 11–32.
  • Leppänen, U., Aunola, K., & Nurmi, J. E. (2005). Beginning readers' reading performance and reading habits. Journal of Research in Reading, 28(4), 383–399.
  • Mokhtari, K., & Reichard, C. A. (2002). Assessing students' metacognitive awareness of reading strategies. Journal of Educational Psychology, 94(2), 249.
  • Myette, S. (2006). Finding a great read: Book selection strategies for sixth grade silent reading an abstract [Master of arts in education]. Pacific Lutheran University.
  • Nathanson, S., Pruslow, J., & Levitt, R. (2008). The reading habits and literacy attitudes of inservice and prospective teachers: Results of a questionnaire survey. Journal of Teacher Education, 59(4), 313–321.
  • Nist, S. L., & Holschuh, J. L. (2000). Comprehension strategies at the college level. In R. Flippo & D. Caverly (Eds.), Handbook of college reading and study strategy research (pp. 75–104). Erlbaum.
  • Odabaş, H., Odabaş, Y., & Polat, C. (2008). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: Ankara Üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası, 9(2), 431–465.
  • Okul Öncesi Eğitim Programı (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • Özbay, M. (2006). Okuma eğitiminde çevre faktörü. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (24).
  • Özbay, M., Bağcı, H., & Uyar, Y. (2008). Türkçe öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 117–136.
  • Özerbaş, M. A. (2011). Yaratıcı düşünme öğrenme ortamının akademik başarı ve bilgilerin kalıcılığa etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 675–705.
  • Paris, S. G., Cross, D. R, & Lipson, M. Y.(1984). Informed strategies for learning: A program to improve children's reading awareness and comprehension. Journal of Educational Psychology, 76, 1239–1252.
  • Sanacore, J. (1992). Encouraging the lifetime reading habit. Journal of reading, 35(6), 474–477.
  • Saracaloğlu, A. S., Karasakaloğlu, N., & Yenice, N. (2007). Öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ile okuma ilgi ve alışkanlıkları arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, VI(II), 187-206.
  • Saracaloğlu, A. S., Karasakaloğlu, N., & Aslantürk, U. E. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıklarının karşılaştırılması Adnan Menderes ve Uludağ Üniversiteleri Örneği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3).
  • Simpson, M. L., & Nist, S. L. (2000). An update on strategic learning: It's more than textbook reading strategies. Journal ofAdolescent and Adult Literacy, 43, 528-541.
  • Simpson, M. L., Stahl, N. A, & Francis, M. A. (2004). Reading and learning strategies: Recommendations for the 21st century. Journal of Developmental Education, 28(2), 2–14.
  • Susar-Kırmızı, F. (2011). The relationship between reading comprehension strategies and reading attitudes. Education 3–13, 39(3), 289–303.
  • Taraban, R., Rynearson, K., & Kerr, M. (2000). College students'academıc performance and self-reports of comprehensıon strategy use. Reading Psychology, 21(4), 283–308.
  • Topuzkanamış, A. G. E. (2010). Öğretmen adaylarının okuduğunu anlama ve okuma stratejilerini kullanma düzeyleri. Türklük Bilimi Araştırmaları, 27(27), 655–677.
  • Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri (2017). Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_11/06160031_1-YYretmen_Yeterlikleri_KitabY_tYrkYe_YYretmeni_Yzel_alan_yeterlikleri_ilkYYretim_parYa_4.pdf
  • Wade, S. E., Trathen, W., & Schraw, G. (1990). An analysis of spontaneous study strategies. Reading Research Quarterly, 25, 147–166.
  • Wood, E., Motz, M., & Willoughby, T. (1998). Examining students’ retrospective memories of strategy development. Journal of Educational Psychology, 90, 698– 704.
  • Yalman, M., Özkan, E., & Kutluca, T. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları üzerine betimsel bir araştırma: Dicle üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası, 14(2), 291–305.
  • Yıldız, M. (2013). The role of the reading motivation, reading fluency and reading comprehension on Turkish 5th graders’ academic Achievement. Turkish Studies, 8(4), 1461–1478.
  • Yılmaz, B. (1998). Okuma alışkanlığı sorunu ile bir mücadele örneği ve Türkiye için öneriler. Türk Kütüphaneciliği, 3(12), 251–258.
  • Aydın-Yılmaz, Z. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığı. İlköğretim Online, 5(1), 1–6.
  • Yılmaz, B. (2012). Okuma alışkanlığının okul başarısına etkisi: Ankara Keçiören Atapark İlköğretim Okulu öğrencileri üzerine bir araştırma. Külcü, Ö., Çakmak. T., Özel, N. (Editörler), Prof. Dr. K. Gülbün Baydur’a Armağan içinde: (209-218). Özyurt Matbaacılık.
  • Yılmaz, B., Köse, E., & Korkut, Ş. (2009). Hacettepe Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi öğrencilerinin okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 23(1), 22–51.
  • Yılmaz, M., & Benli, N. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 281–291.

Investigation of the Relationship Between Reading Habits and Metacognitive Reading Strategies of Prospective Teachers

Year 2021, Volume: 8 Issue: 4, 152 - 165, 31.10.2021

Abstract

The purpose of this study is to investigate the relationship between prospective teachers’ metacognitive reading strategies and their reading habits. The study was designed in correlation model. The sample of the study was determined by simple random sampling. The sample of the study consists of 506 prospective teachers out of which 255 are on Primary Education and 249 are on Preschool Education. In the research, Book Reading Habit Attitude Scale and Metacognitive Reading Strategies Scale were used as data collection tools. While there is no significant difference in the reading habits of the prospective teachers, there is a significant difference in the use of metacognitive strategies in favor of the female prospective teachers. The reading habits of prospective teachers and the extent to which they use metacognitive reading strategies do not differ by department and grade level. In addition, it was found that there was a moderately significant relationship between prospective teachers' use of metacognitive reading strategies and the level of reading habits.

References

  • Akbıyık, C., & Seferoğlu, S. S. (2002). Eleştirel düşünme eğilimleri ve akademik başarı. https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/2387867/Akbiyik-Seferoglu_CUEF-2006_Elestirel-Dusun.pdf?AWSAccessKeyId=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1550138542&Signature=l9I0yDSQBQgkB%2BvkpprwMnKGwJ4%3D&response-content-disposition=inline%3B%20filename%3DElestirel_dusunme_egilimleri_ve_akademik.pdf
  • Antoniou, F., & Souvignier, E. (2007). Strategy instruction in reading comprehension: An intervention study for students with learning disabilities. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 5(1), 41–57.
  • Arslan, A. (2013). Okuma becerisi ile ilgili makalelerde cinsiyet değişkeni. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(2), 251–265.
  • Aslantürk, E. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıklarının karşılaştırılması [Master's thesis]. Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Ateş, M. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ile Türkçe dersine karşı tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişki [Doctoral dissertation]. Selçuk Üniversitesi.
  • Ateş, A. (2013). Üniversite öğrencilerinin okuma stratejileri üstbilişsel farkındalık düzeyleri (İnönü Üniversitesi Örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2(4), 258–273.
  • Baccus, A. A. (2004). Urban fourth and fifth grade teachers’ readıng attitudes and efficacy beliefs: Relationships to reading instruction and to students’ reading attitudes and efficacy beliefs. Degree of Doctor of Philosophy.
  • Batur, Z., Gülveren, H., & Bek, H. (2010). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma: Uşak Eğitim Fakültesi örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010(5), 32–49.
  • Baydık, B. (2011). Okuma güçlüğü olan öğrencilerin üstbilişsel okuma stratejilerini kullanımı ve öğretmenlerinin okuduğunu anlama öğretim uygulamalarının incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(162), 301–319.
  • Belet, Ş., & Yaşar, Ş. (2007). Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3(1), 69–86.
  • Bozpolat, E. (2010). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği). Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 2(1), 411–428.
  • Can, R., Türkyilmaz, M., & Karadeniz, A. (2010). Ergenlik dönemi öğrencilerinin okuma alışkanlıkları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 1-21.
  • Clark, C., & Foster, A. (2005). Children's and young people's reading habits and preferences: The who, what, why, where and when. National Literacy Trust.
  • Çakmak, T., & Yılmaz, B. (2009). Okul öncesi dönem çocuklarının okuma alışkanlığına hazırlık durumları üzerine bir araştırma: Hacettepe Üniversitesi Beytepe Anaokulu örneği. Türk Kütüphaneciliği, 23(3), 489–509.
  • Çeçen, M. A., & Alver, M. (2011). Türkçe öğretmeni adaylarının üstbilişsel okuma stratejilerini kullanma düzeyleri (Giresun Üniversitesi örneği). Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 39–56.
  • Çetinkaya-Edizer, Z. (2015). Relationship between the attitudes of turkish prospective teachers on reading habits and their perceptions of the uses of metacognitive reading strategies. Kastamonu Education Journal, 23(2), 645–658.
  • Çöğmen, S. (2008). Eğitim fakültesi öğrencilerinin kullandıkları okuduğunu anlama stratejileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Çubukçu, Z. (2004). Öğretmen adaylarının düşünme stillerinin öğrenme biçimlerini tercih etmelerindeki etkisi. XIII.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Demirel, M. (1993). Öğrenme stratejilerinin öğretilmesi. Eğitim ve Bilim, 17 (83): 52–59.
  • Dilci, T., & Babacan, T. (2011). Sınıf öğretmen adaylarının üstbilişsel okuma stratejileri ile çoklu zeka alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 47–64.
  • Erdem, C. (2012). Türk dili ve edebiyatı öğretmen adaylarının okuma stratejilerini kullanma düzeyleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(4), 162–186.
  • Gambrell, L. B. (2015). Getting students hooked on the reading habit. The Reading Teacher, 69(3), 259–263.
  • Göktaş, Ö., & Gürbüztürk, O. (2014). Okuduğunu anlama becerisinin ilköğretim ikinci kademe matematik dersindeki akademik başarıya etkisi. International Journal of Curriculum and Instructional Studies, 2(4).
  • Güneş, F. (2007) Türkçe öğretimi - yaklaşımlar ve modeller. Pegem.
  • Gür, T. (2014). Öğretmen adaylarının okuma ve boş zaman değerlendirme alışkanlıkları. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 6(1), 161–180.
  • Hiebert, .H. (2009). Reading more, reading better. Guilford.
  • Høien, T. & Lundberg, I. (1988). Stages of word recognition in early reading development. Scandinavian Journal of Educational Research, 32, 163 – 182.
  • Hopper, R. (2005). What are teenagers reading? Adolescent fiction reading habits and reading choices. Literacy, 39(3), 113–120.
  • Hughes‐Hassell, S., & Rodge, P. (2007). The leisure reading habits of urban adolescents. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 51(1), 22–33.
  • Karadağ, R. (2014). Okuma ilgisi, tutumları ve alışkanlığı konusunda yapılmış çalışmaların lisansüstü tezlere dayalı analizi: yök ve proquest veri tabanları örneklemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 1–17.
  • Karasakaloğlu, N. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının okuduğunu anlama stratejileri ile öğrenme ve ders çalışma stratejileri arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 1921–1950.
  • Karasakaloğlu, N., Saracaloğlu, A. S., & Özelçi, S. Y. (2012). Türkçe öğretmeni adaylarının okuma stratejileri, eleştirel düşünme tutumları ve üst bilişsel yeterlilikleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1).
  • Koray, Ö., Köksal, M. S., Özdemir, M., & Presley, A. İ. (2007). Yaratıcı ve eleştirel düşünme temelli fen laboratuarı uygulamalarının akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. İlköğretim Online, 6(3), 377–389.
  • Kurgan, M., & Çekerol, G. S. (2008). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Anadolu Unıversıty Journal of Social Sciences, 8(2), 237–258.
  • Kuş, Z., & Türkyılmaz, M. (2010). Sosyal Bilgiler ve Türkçe öğretmeni adaylarının okuma durumları:(İlgi, alışkanlık ve okuma stratejilerini kullanım düzeyleri). Türk Kütüphaneciliği, 24(1), 11–32.
  • Leppänen, U., Aunola, K., & Nurmi, J. E. (2005). Beginning readers' reading performance and reading habits. Journal of Research in Reading, 28(4), 383–399.
  • Mokhtari, K., & Reichard, C. A. (2002). Assessing students' metacognitive awareness of reading strategies. Journal of Educational Psychology, 94(2), 249.
  • Myette, S. (2006). Finding a great read: Book selection strategies for sixth grade silent reading an abstract [Master of arts in education]. Pacific Lutheran University.
  • Nathanson, S., Pruslow, J., & Levitt, R. (2008). The reading habits and literacy attitudes of inservice and prospective teachers: Results of a questionnaire survey. Journal of Teacher Education, 59(4), 313–321.
  • Nist, S. L., & Holschuh, J. L. (2000). Comprehension strategies at the college level. In R. Flippo & D. Caverly (Eds.), Handbook of college reading and study strategy research (pp. 75–104). Erlbaum.
  • Odabaş, H., Odabaş, Y., & Polat, C. (2008). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: Ankara Üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası, 9(2), 431–465.
  • Okul Öncesi Eğitim Programı (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • Özbay, M. (2006). Okuma eğitiminde çevre faktörü. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (24).
  • Özbay, M., Bağcı, H., & Uyar, Y. (2008). Türkçe öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 117–136.
  • Özerbaş, M. A. (2011). Yaratıcı düşünme öğrenme ortamının akademik başarı ve bilgilerin kalıcılığa etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 675–705.
  • Paris, S. G., Cross, D. R, & Lipson, M. Y.(1984). Informed strategies for learning: A program to improve children's reading awareness and comprehension. Journal of Educational Psychology, 76, 1239–1252.
  • Sanacore, J. (1992). Encouraging the lifetime reading habit. Journal of reading, 35(6), 474–477.
  • Saracaloğlu, A. S., Karasakaloğlu, N., & Yenice, N. (2007). Öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ile okuma ilgi ve alışkanlıkları arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, VI(II), 187-206.
  • Saracaloğlu, A. S., Karasakaloğlu, N., & Aslantürk, U. E. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıklarının karşılaştırılması Adnan Menderes ve Uludağ Üniversiteleri Örneği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3).
  • Simpson, M. L., & Nist, S. L. (2000). An update on strategic learning: It's more than textbook reading strategies. Journal ofAdolescent and Adult Literacy, 43, 528-541.
  • Simpson, M. L., Stahl, N. A, & Francis, M. A. (2004). Reading and learning strategies: Recommendations for the 21st century. Journal of Developmental Education, 28(2), 2–14.
  • Susar-Kırmızı, F. (2011). The relationship between reading comprehension strategies and reading attitudes. Education 3–13, 39(3), 289–303.
  • Taraban, R., Rynearson, K., & Kerr, M. (2000). College students'academıc performance and self-reports of comprehensıon strategy use. Reading Psychology, 21(4), 283–308.
  • Topuzkanamış, A. G. E. (2010). Öğretmen adaylarının okuduğunu anlama ve okuma stratejilerini kullanma düzeyleri. Türklük Bilimi Araştırmaları, 27(27), 655–677.
  • Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri (2017). Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_11/06160031_1-YYretmen_Yeterlikleri_KitabY_tYrkYe_YYretmeni_Yzel_alan_yeterlikleri_ilkYYretim_parYa_4.pdf
  • Wade, S. E., Trathen, W., & Schraw, G. (1990). An analysis of spontaneous study strategies. Reading Research Quarterly, 25, 147–166.
  • Wood, E., Motz, M., & Willoughby, T. (1998). Examining students’ retrospective memories of strategy development. Journal of Educational Psychology, 90, 698– 704.
  • Yalman, M., Özkan, E., & Kutluca, T. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları üzerine betimsel bir araştırma: Dicle üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası, 14(2), 291–305.
  • Yıldız, M. (2013). The role of the reading motivation, reading fluency and reading comprehension on Turkish 5th graders’ academic Achievement. Turkish Studies, 8(4), 1461–1478.
  • Yılmaz, B. (1998). Okuma alışkanlığı sorunu ile bir mücadele örneği ve Türkiye için öneriler. Türk Kütüphaneciliği, 3(12), 251–258.
  • Aydın-Yılmaz, Z. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığı. İlköğretim Online, 5(1), 1–6.
  • Yılmaz, B. (2012). Okuma alışkanlığının okul başarısına etkisi: Ankara Keçiören Atapark İlköğretim Okulu öğrencileri üzerine bir araştırma. Külcü, Ö., Çakmak. T., Özel, N. (Editörler), Prof. Dr. K. Gülbün Baydur’a Armağan içinde: (209-218). Özyurt Matbaacılık.
  • Yılmaz, B., Köse, E., & Korkut, Ş. (2009). Hacettepe Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi öğrencilerinin okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 23(1), 22–51.
  • Yılmaz, M., & Benli, N. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 281–291.
There are 64 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

Hanife Esen Aygün 0000-0001-9363-7083

Berfu Kızılaslan Tunçer 0000-0001-5184-4869

Publication Date October 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 4

Cite

APA Esen Aygün, H., & Kızılaslan Tunçer, B. (2021). Investigation of the Relationship Between Reading Habits and Metacognitive Reading Strategies of Prospective Teachers. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8(4), 152-165.