İnternet ve bilgisayar kullanımının dünyanın her yerinde
yaygınlaşmasıyla birlikte eğlence sektörü kendisine büyük ve yeni bir
pazar elde etmiştir. “Dijital oyunlar” ise yeni eğlence pazarı
içerisindeki payın önemli kısmını oluşturmaktadır. Geleneksel
oyunların yerini dijital oyunlara bırakmasıyla oyun alışkanlıkları,
tercihleri ve türlerinde değişiklikler meydana gelmiştir. Meydana
gelen değişiklikler çocuk ve gençleri sanal dünyada daha fazla zaman
geçirmeye itmekte ve bu durum çocuk ve gençlerin psiko-sosyal
sağlıklarını kötü etkileyerek olumsuz davranışlar sergilemesine sebep
olmaktadır. Bu araştırma, Sakarya ilinde belirlenen bir ortaokul ve bir
lisede eğitim almakta olan 200 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiş
nicel bir çalışmadır. Araştırmaya katılan öğrencilerden “Evimde
bilgisayar var” ve “Evimde internet bağlantısı var” yanıtlarını
verenlerin oranı eşit ve %71’lik bir seviyede karşımıza çıkmıştır.
Katılımcıların en fazla oynadığı oyun serisi %63,6’lık bir oranla GTA
serisidir. “Bilgisayar oyunu oynarken birisi beni engellediğinde
sinirlenirim” sorusuna GTA serisi oyunlarından birini oynadığını
belirtenlerin %56’lık kısmı bu soruya “Bazen”, “Sık sık” ve “Her zaman”
yanıtlarını vermişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2017 |
Submission Date | August 2, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 1 |
This website was licenced under Creative Commons 4.0 International Licence.