Research Article
BibTex RIS Cite

Reklamlar ve İdeoloji: Bilboard ve İnternet Reklamlarını Gösterge Bilimsel Açıdan Yeniden Okumak

Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 184 - 193, 31.03.2018

Abstract

Günümüzde reklamlar özellikle de billboard ve internet reklamları; anlam üretimini ve anlamın var olan sistem içinde dolaşımını sağlayarak, genel anlamda rızanın üretilmesine katkı sağlamaktadırlar. Ayrıca reklam, kapitalist sistemin temelinde yer alan değerlerin meşrulaştırılması ve yepyeni bir ideolojik anlayışın yeniden üretilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada reklamlar tüketim toplumunda yer alan değerlerin yaygınlaştırılmasında önemli bir işlevi olan, gösterge ve sembollerin içinde olduğu sosyo-kültürel bir metin olarak ele alınmıştır. Bu sebeple çalışmada, reklamı ortaya çıkaran tüketim kavramından başlayarak, billboard ve internet reklamlarıyla daha da güçlenen tüketim toplumunun ideolojiye olan etkilerini ve sürekli artış gösteren ideolojik mesajlarını gösterge bilimsel açıdan değerlendirilecektir. Diğer bir deyişle, billboard ve internet reklamlarının içerdiği anlam ve ideoloji kavramları, gösterge bilimsel kapsamda incelenecektir.

References

  • Barthes, R. (1996), Çağdaş Söylenler. Çev. Tahsin Yücel, Metis Yayınları: İstanbul. Baudrillard, J. (2004), Tüketim Toplumu. Çev: Hazal Deliceçaylı, Ferda Keskin. Ayrıntı Yayınları: İstanbul. Berger, J. (1999), Görme Biçimleri. Çev. Yurdanur Salman, Metis Yayınları: İstanbul. Dağtaş, B. (2003), Reklamı Okumak, Ütopya Yayınları, Ankara. Featherstone, M. (2005), Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları: İstanbul. Fiske, J. (2003), İletişim Çalışmalarına Giriş, Bilim ve Sanat, Ankara, 2003. Fowles, J. (1996), Advertising and Popular Culture, Oaks, 1996. Harvey, D. (1999), Postmodernliğin Durumu. Çev. Sungur Savran, Metis Yayınları: İstanbul Hall, S. (1999), “Encoding-Decoding", The Cultural Studies Reader, Routledge, London. Kellner, D. (2004), “Popüler Kültür ve Postmodern Kimliklerin İnşası”, Doğu Batı Düşünce Dergisi,Doğu Batı Yayınları, Ankara, 2004. Kırca, S. (2004), “Medya Ürünlerinin Küresel Yayılımı, Yerelleştirilmesi: Uluslararası kimliklerin yaratılması”, Doğu Batı Düşünce Dergisi, Doğu Batı Yayınları, Ankara. Odabaşı, Y. (2006), Tüketim Kültürü, Sistem Yayıncılık, İstanbul. Topçuoğlu, N. (1996), Basında Reklam ve Tüketim Olgusu, Vadi Yayınları, Ankara. Wernick, A. (1996), Promosyon Kültürü-reklam, ideoloji ve sembolik anlatım, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara, Williamson, J. (2001), Reklamların dili: Reklamlarda anlam ve ideoloji (A. Fethi, Çev.). Ankara: Ütopya Yayınevi. Yanıklar, C. (2006), Tüketimin Sosyolojisi, Birey Yayıncılık, İstanbul, 2006.
Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 184 - 193, 31.03.2018

Abstract

References

  • Barthes, R. (1996), Çağdaş Söylenler. Çev. Tahsin Yücel, Metis Yayınları: İstanbul. Baudrillard, J. (2004), Tüketim Toplumu. Çev: Hazal Deliceçaylı, Ferda Keskin. Ayrıntı Yayınları: İstanbul. Berger, J. (1999), Görme Biçimleri. Çev. Yurdanur Salman, Metis Yayınları: İstanbul. Dağtaş, B. (2003), Reklamı Okumak, Ütopya Yayınları, Ankara. Featherstone, M. (2005), Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları: İstanbul. Fiske, J. (2003), İletişim Çalışmalarına Giriş, Bilim ve Sanat, Ankara, 2003. Fowles, J. (1996), Advertising and Popular Culture, Oaks, 1996. Harvey, D. (1999), Postmodernliğin Durumu. Çev. Sungur Savran, Metis Yayınları: İstanbul Hall, S. (1999), “Encoding-Decoding", The Cultural Studies Reader, Routledge, London. Kellner, D. (2004), “Popüler Kültür ve Postmodern Kimliklerin İnşası”, Doğu Batı Düşünce Dergisi,Doğu Batı Yayınları, Ankara, 2004. Kırca, S. (2004), “Medya Ürünlerinin Küresel Yayılımı, Yerelleştirilmesi: Uluslararası kimliklerin yaratılması”, Doğu Batı Düşünce Dergisi, Doğu Batı Yayınları, Ankara. Odabaşı, Y. (2006), Tüketim Kültürü, Sistem Yayıncılık, İstanbul. Topçuoğlu, N. (1996), Basında Reklam ve Tüketim Olgusu, Vadi Yayınları, Ankara. Wernick, A. (1996), Promosyon Kültürü-reklam, ideoloji ve sembolik anlatım, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara, Williamson, J. (2001), Reklamların dili: Reklamlarda anlam ve ideoloji (A. Fethi, Çev.). Ankara: Ütopya Yayınevi. Yanıklar, C. (2006), Tüketimin Sosyolojisi, Birey Yayıncılık, İstanbul, 2006.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Feyza Ünlü This is me

Publication Date March 31, 2018
Submission Date December 20, 2017
Acceptance Date February 10, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Ünlü, F. (2018). Reklamlar ve İdeoloji: Bilboard ve İnternet Reklamlarını Gösterge Bilimsel Açıdan Yeniden Okumak. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(1), 184-193.

This website was licenced under Creative Commons 4.0 International Licence.