Çalışmamız, Füsun Üstel’in “Makbul Vatandaş’ın Peşinde, II.
Meşrutiyet'ten Bugüne Vatandaşlık Eğitimi” adlı eserinin eleştirel bir
değerlendirmesini yapmayı amaçlamaktadır. Türkiye’de vatandaş eğitimini, II.
Meşrutiyetten günümüze özellikle ilk ve orta düzeyde okullarda okutulmuş olan
ders kitapları ve çeşitli dönemlerde yürürlüğe konmuş olan eğitim
programlarının ayrıntılı analizi ışığında değerlendirmeye alan Füsun Üstel, daha
çok yakın dönem pedagoji tarihi incelemesi niteliği taşıdığı öne sürülebilecek
olan bu eserinde, konuya spesifik bir tema çerçevesinde eğilerek siyaset sınıfı
tarafından tasarımlanan “makbul vatandaş” profilinin Türk siyasal kültürüne
mahsus zihniyet kalıplarını ele almakta ve bunların zaman içindeki
dönüşümlerinin izlerini sürmektedir. Kitapta sunulan son derece zengin alıntı
dokusu ve bu dokuya getirilen açıklayıcı yorumlar, devlet katında siyasal
konjonktüre bağlı olarak değişmiş olan makbul vatandaş profilinin panoramik bir
resmini çizmektedir.
Vatandaşlık Eğitimi, Fransızvari sözleşmeci/siyasal vatandaşlık kavrayışı, Alman geleneğine mahsus organik/toplulukçu vatandaşlık kavrayışı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Kitap Tanıtımı |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2018 |
Submission Date | April 4, 2018 |
Acceptance Date | July 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 2 |
This website was licenced under Creative Commons 4.0 International Licence.