Bireylerin belirli kavramlara ilişkin
düşüncelerinin belirlenmesinde ve incelenmesinde o kavramlara yönelik
oluşturulan metaforlar kullanılmaktadır. Eğitim kurumlarındaki öğretmenlere ve
yöneticilere yönelik metafor yoluyla yapılmış araştırmalar dikkat çekmektedir. Fakat,
rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında görev yapan psikolojik
danışmanların ya da psikolojik danışman adaylarının metafor kullanımına ilişkin
yapılmış az sayıda araştırma olduğu görülmektedir. Psikolojik danışman adayları
ile ilgili metafor yoluyla yapılan bu çalışmanın metafor kullanımına ilişkin psikolojik
danışma ve rehberlik alanında ortaya konan bilgi birikimine katkı sunacağı
umulmaktadır. Bu çalışma ile, aday psikolojik danışmanların öğretmen kavramına
ilişkin algılarının metafor yoluyla analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada,
2018 - 2019 öğretim yılı bahar döneminde psikolojik danışma ve rehberlik
bölümüne devam eden 86 aday psikolojik danışman yer almıştır ve bu
katılımcıları belirlemek için amaçlı örnekleme tekniği uygulanmıştır. Gerekli
veriler açık uçlu bir soru sorularak katılımcılardan yazılı olarak alınmıştır
ve nitel araştırma yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Daha sonra yazılı
yanıtların analizi için yanıtların içeriği ile ilgili temalar oluşturulmuştur
ve her grubun frekans değeri belirlenmiştir. Çalışmanın sonucu ile ilgili
olarak öğretmen kavramına ilişkin algılarında aday psikolojik danışmanların
olumlu anlamlar içeren metaforlar kullandıkları anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |