Bu çalışmanın amacı, pandemi döneminde zorunlu olarak uzaktan eğitim ile lisans derslerini almak zorunda kalan Alman Dili Edebiyatı bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki anket sorularına ilişkin görüşlerinin araştırılması ve incelenmesidir. Sakarya Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü tarafından tüm Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerine uygulanan ankete yönelik cevaplar analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Öğrencilerin cevaplarının yanında öğretim elemanlarıyla da mülakat yapılarak, görüşleri değerlendirilmiştir. Ankete katılan 136 öğrencinin verdiği cevaplar SPSS uygulamasıyla analiz edilmiş buna göre tablolar oluşturularak yorumlanmıştır. Öğrenciler, uzaktan eğitimin pandemi dönemi sonrasında da devam etmesi yönündeki sorulara genel olarak olumsuz görüş bildirmişlerdir Öğrenciler pandemi dönemi sonrasında uzaktan eğitim ile ders almayı düşünmemektedirler. Buna rağmen öğrenciler, sınavların başarı durumuna etkisi derslerin verimliliği, etkileşim, motivasyon gibi sorulara da olumlu yanıtlar vermişlerdir. Bu konudaki çelişki ya da tutarsız yanıtlara, pandemi koşullarının sosyo-psikolojik atmosferinin önemli bir etkisi olabilir. Öğrencilerin sosyal hayattan uzak kalmaları, kampüs ortamı, arkadaş çevresi vb. gibi faaliyetlerin olmaması, özgürlüklerinin kısıtlanması gibi nedenler anket sorularına verilen yanıtlara önemli etkiler yapmış olabilir. Bu durum, araştırmada somut olarak sorulmayan sorulardan dolayı, araştırmaya yansımamıştır. Araştırmanın konusu derslerin içeriğiyle sınırlı olduğundan, dış etkenler araştırma dışında bırakılmıştır. Uzaktan eğitim bir zorunluluk olarak ortaya çıkmış olmakla birlikte öğrenciler, yeni duruma kolay adapte olmuşlar ve hala bu şekilde devam etmektedirler. Uzaktan eğitime katılma konusunda öğrencilerin bir eleştirileri söz konusu değildir. Pandemi dönemi koşullarının yanında, daha önce uzaktan eğitim ile hiç verilmeyen derslerin uzaktan eğitim ile verilmesindeki avantajlar ve dezavantajlar, öğrencilerin duruma adaptasyonu hakkında da fikir vermiştir. Bu çalışmayla, pandeminin devam etmesi veya benzer koşulların ortaya çıkması durumunda, uzaktan eğitimin eksik yönleri, iyileştirilmesi gereken yanları, öğrenim kazanımları açısından değerlendirilmesine yönelik yapılacak çalışmalara ışık tutacak bilgiler ortaya çıkmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin görüş bildirdiği konulardaki eksikler belirlenmiş, ortaya çıkan veriler, öğretim elemanlarının verdiği cevaplarla da karşılaştırılarak değerlendirilmiş iyileştirmeye yönelik öneriler sunulmuştur.
Covid-19, Pandemi Dönemi, Uzaktan Eğitim, Alman Dili ve Edebiyatı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | June 28, 2021 |
Acceptance Date | July 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021, Volume 7, Issue 2 |
Bibtex | @research article { pesausad958800, journal = {PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi}, issn = {2528-9950}, eissn = {2149-8385}, address = {Sakarya Üniversitesi Esentepe Kampüsü Siyasal Bilgiler Fakültesi A Blok 420, Serdivan/SAKARYA}, publisher = {Politik Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi}, year = {2021}, volume = {7}, number = {2}, pages = {116 - 125}, title = {ÜNİVERSİTELERDE PANDEMİ DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİMİN VERİMLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI ÖRNEĞİ)}, key = {cite}, author = {Buzpınar, Vildan and Tosun, Muharrem} } |
APA | Buzpınar, V. & Tosun, M. (2021). ÜNİVERSİTELERDE PANDEMİ DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİMİN VERİMLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI ÖRNEĞİ) . PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , 7 (2) , 116-125 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/pesausad/issue/64327/958800 |
MLA | Buzpınar, V. , Tosun, M. "ÜNİVERSİTELERDE PANDEMİ DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİMİN VERİMLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI ÖRNEĞİ)" . PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 (2021 ): 116-125 <https://dergipark.org.tr/en/pub/pesausad/issue/64327/958800> |
Chicago | Buzpınar, V. , Tosun, M. "ÜNİVERSİTELERDE PANDEMİ DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİMİN VERİMLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI ÖRNEĞİ)". PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 (2021 ): 116-125 |
RIS | TY - JOUR T1 - ÜNİVERSİTELERDE PANDEMİ DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİMİN VERİMLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI ÖRNEĞİ) AU - VildanBuzpınar, MuharremTosun Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - DO - T2 - PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 116 EP - 125 VL - 7 IS - 2 SN - 2528-9950-2149-8385 M3 - UR - Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 PESA International Journal of Social Studies ÜNİVERSİTELERDE PANDEMİ DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİMİN VERİMLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI ÖRNEĞİ) %A Vildan Buzpınar , Muharrem Tosun %T ÜNİVERSİTELERDE PANDEMİ DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİMİN VERİMLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI ÖRNEĞİ) %D 2021 %J PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi %P 2528-9950-2149-8385 %V 7 %N 2 %R %U |
ISNAD | Buzpınar, Vildan , Tosun, Muharrem . "ÜNİVERSİTELERDE PANDEMİ DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİMİN VERİMLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI ÖRNEĞİ)". PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 / 2 (July 2021): 116-125 . |
AMA | Buzpınar V. , Tosun M. ÜNİVERSİTELERDE PANDEMİ DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİMİN VERİMLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI ÖRNEĞİ). CC Licence. 2021; 7(2): 116-125. |
Vancouver | Buzpınar V. , Tosun M. ÜNİVERSİTELERDE PANDEMİ DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİMİN VERİMLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI ÖRNEĞİ). PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2021; 7(2): 116-125. |
IEEE | V. Buzpınar and M. Tosun , "ÜNİVERSİTELERDE PANDEMİ DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİMİN VERİMLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI ÖRNEĞİ)", PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 7, no. 2, pp. 116-125, Jul. 2021 |
This website was licenced under Creative Commons 4.0 International Licence.